Umberto Scandola se Škodou italským mistrem

Jezdci toužící po italském titulu měli letos ideální příležitost k tomu splnit si svůj sen.

Jezdci toužící po italském titulu měli letos ideální příležitost k tomu splnit si svůj sen. Mistr posledních let Paolo Andreucci, který bývá obvykle jen těžko k poražení, totiž přesedlal o kategorii níže a za volantem Peugeotu 208 R2 bojuje o nejvyšší příčky mezi „dvoukolkářemi“. Rázem se tak otevřely dveře těm, kteří v posledních letech jezdili v jeho stínu a marně se snažili dobýt italský primát. Nutno však říct, že tato skupina za poslední roky hodně prořídla a hlavní italské mistrovství C.I.R. už připomíná pouhé torzo ze své někdejší slávy. Do šampionátu se každopádně vrátil jeho někdejší vítěz Giandomenico Basso, který tak byl pasován do role hlavního favorita. Z té se ale dvojicí po sobě jdoucích havárií a následnou absencí sám vyřadil a největší dosavadní úspěch letoška zaznamenal v zahraničí, když vyhrál Rali Vinho da Madeira.


Foto: www.rallylink.it

Doma už si v druhé půlce roku mohl jedině spravit chuť a zabojovat o to poslední, co zbývalo, vítězství v jednotlivých soutěžích a posun alespoň na konečné pódium. V Alpách, kde se odehrál šestý díl šampionátu, skutečně začal nejlépe a s Peugeotem 207 Super 2000 vyhrál první tři zkoušky. Na dalším testu ale poslal svůj vůz mimo trať a soutěž ukončil stylem, jaký se pro něho letos stal nejcharakterističtějším. Po vydařeném úvodu se začala sezóna kazit i druhému jezdci Peugeotu majícímu zálusk na italský titul. Alessandro Perico vyhrál Rally Mille Miglia, ale pak už bodově pouze paběrkoval a jeho odstup za lídrem mistrovství povážlivě narostl. V Rally del Friuli hned sedm kilometrů po startu první zkoušky měnil proražené kolo a demotivován následně odstoupil. Jeho sen o zisku letošního titulu se tak rozplynul nadobro.

Ze strastí svých nejbližších soupeřů měl největší radost Umberto Scandola, který od loňska hájí barvy oficiální stáje Škody pro Itálii. Před rokem marně naháněl famózního Andreucciho a jeho chvíle přišla právě letos. V Rally del Friuli se po Bassově odstoupení dostal do čela a po první etapě měl k dobru přes půl minuty na Stefana Albertiniho s Peugeotem 207 Super 2000. Ten ovšem v sobotu urval poloosu a pak odstoupil s poruchou alternátoru. Za Scandolou se tak vytvořila obrovská díra, po které už následovaly ve slabě obsazeném šampionátu dvoukolky. Druhé a třetí místo tak obsadili piloti Citroënů DS3 R3T Andrea Nucita a Alex Vittalini. Scandola si na horských asfaltových cestičkách dojel pro třetí letošní vítězství a předčasně byl korunován letošním italským mistrem.

Pořadí v cíli Rally del Friuli:
1. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) Škoda Fabia S2000 1:54.57,2
2. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) Citroën DS3 R3T +3.44,5
3. Alex Vittalini/Sara Tavecchio (I) Citroën DS3 R3T +5.34,6
4. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 208 R2 +5.55,3
5. Federico Laurencich/Alberto Mlakar (I) Renault Clio R3 +6.57,9
6. Simone Campedelli/Danilo Fappani (I) Citroën DS3 R3T +7.03,4
7. Tomas Pascoli/Eva Narduzzi (I) Peugeot 207 S2000 +7.12,9
8. Tiziano Gecchele/Mauro Peruzzi (I) Renault Clio S1600 +7.31,3
9. Hermann Gassner/Karin Thannhäuser (D) Mitsubishi Lancer Evo X +8.09,6
10. Andrea Carella/Ilaria Riolfo (I) Renault Twingo R2 +8.36,1

Stav šampionátu: 1. Scandola 79, 2. Andreucci 51, 3. Perico 47, 4. Basso a Nucita 27, 6. Bosca 23

Konečné výsledky soutěže si můžete projít na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 11
2. 9. 2013 20:06
0 0
dvoukolkářemi...parádasmajlík
2. 9. 2013 20:06
0 0
dvoukolkářemi...parádasmajlík
2. 9. 2013 20:14
0 0
Přijde mi to divný, do konce sezóny zbývají 2 závody, a za vítězství je 15 bodů. Pokud dobře počítám, nemůže být mistrem už teď.
2. 9. 2013 20:23
0 0
co třeba škrtání výsledků?smajlík
2. 9. 2013 20:30
0 0
Pokud čtu a počítám dobře tak Basso 4 podniky ze 6. nedojel a Scandola 3 vyhrál a Andreucci jede jen 208 R2 a nevěřím že by Scandolu na 2 podnicích udolal.
2. 9. 2013 20:39
0 0
hujer: Mistrem nemůže být korunován, pokud je tu ještě jakákoliv teoretická naděje, že může být předstihnut. kuře má nejspíš pravdu, bude tam škrtání.
2. 9. 2013 21:04
0 0
Pokud je tenhle článek takto napsán, věřím tomu že autor si vše řádně ověřil a proto to tak napsal.A já nemám důvod mu nevěřit.I když se říká třikrát prověřuj,jednou důvěřuj.smajlík
2. 9. 2013 21:04
0 0
Sice to je "jen" R2ka, ale Ucci s tím lítá slušně - http://www.youtube.com/watch?v=V7w4TwOJm3I
2. 9. 2013 22:26
0 0
Však ano, pokud se škrtá, tak to tak asi bude. Já reagoval především na tvoje tvrzení "Andreucci jede jen 208 R2 a nevěřím že by Scandolu na 2 podnicích udolal.". Úvaha je to sice logická, ale nikde není psáno, že Scandola poslední závody dojede, a Andreucci nepojede např. s 208 T16 a oba závody vyhraje smajlík
2. 9. 2013 23:04
0 0
Může klidně jet s 208 T16 a třeba i vyhrát, ale ani to by mu titul nezajistilo když to auto ještě nemá homologaci. I když v Itálii bych tomu možná i věřil.
A proč vlastně jede Andreucci dvoukolky? Finance, nebo "únava" z vyhrávání a ztráta motivace? Nebo je tak zaneprázdněn testováním T16??smajlík
3. 9. 2013 09:11
0 0
Andreucci jezdil přímo pro Peugeot Italia, národní dealeři ale museli letos zastavit podporu jezdcům s 207 S2000, protože se nejedná o aktuální model. Ucci tak má rok pauzu a očekávám, že bude jeden z prvních, kdo bude mít k dispozici T16.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!