Umberto Scandola se Škodou italským mistrem
Jezdci toužící po italském titulu měli letos ideální příležitost k tomu splnit si svůj sen. Mistr posledních let Paolo Andreucci, který bývá obvykle jen těžko k poražení, totiž přesedlal o kategorii níže a za volantem Peugeotu 208 R2 bojuje o nejvyšší příčky mezi „dvoukolkářemi“. Rázem se tak otevřely dveře těm, kteří v posledních letech jezdili v jeho stínu a marně se snažili dobýt italský primát. Nutno však říct, že tato skupina za poslední roky hodně prořídla a hlavní italské mistrovství C.I.R. už připomíná pouhé torzo ze své někdejší slávy. Do šampionátu se každopádně vrátil jeho někdejší vítěz Giandomenico Basso, který tak byl pasován do role hlavního favorita. Z té se ale dvojicí po sobě jdoucích havárií a následnou absencí sám vyřadil a největší dosavadní úspěch letoška zaznamenal v zahraničí, když vyhrál Rali Vinho da Madeira.
Foto: www.rallylink.it
Doma už si v druhé půlce roku mohl jedině spravit chuť a zabojovat o to poslední, co zbývalo, vítězství v jednotlivých soutěžích a posun alespoň na konečné pódium. V Alpách, kde se odehrál šestý díl šampionátu, skutečně začal nejlépe a s Peugeotem 207 Super 2000 vyhrál první tři zkoušky. Na dalším testu ale poslal svůj vůz mimo trať a soutěž ukončil stylem, jaký se pro něho letos stal nejcharakterističtějším. Po vydařeném úvodu se začala sezóna kazit i druhému jezdci Peugeotu majícímu zálusk na italský titul. Alessandro Perico vyhrál Rally Mille Miglia, ale pak už bodově pouze paběrkoval a jeho odstup za lídrem mistrovství povážlivě narostl. V Rally del Friuli hned sedm kilometrů po startu první zkoušky měnil proražené kolo a demotivován následně odstoupil. Jeho sen o zisku letošního titulu se tak rozplynul nadobro.
Ze strastí svých nejbližších soupeřů měl největší radost Umberto Scandola, který od loňska hájí barvy oficiální stáje Škody pro Itálii. Před rokem marně naháněl famózního Andreucciho a jeho chvíle přišla právě letos. V Rally del Friuli se po Bassově odstoupení dostal do čela a po první etapě měl k dobru přes půl minuty na Stefana Albertiniho s Peugeotem 207 Super 2000. Ten ovšem v sobotu urval poloosu a pak odstoupil s poruchou alternátoru. Za Scandolou se tak vytvořila obrovská díra, po které už následovaly ve slabě obsazeném šampionátu dvoukolky. Druhé a třetí místo tak obsadili piloti Citroënů DS3 R3T Andrea Nucita a Alex Vittalini. Scandola si na horských asfaltových cestičkách dojel pro třetí letošní vítězství a předčasně byl korunován letošním italským mistrem.
Pořadí v cíli Rally del Friuli: | ||
---|---|---|
1. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) | Škoda Fabia S2000 | 1:54.57,2 |
2. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) | Citroën DS3 R3T | +3.44,5 |
3. Alex Vittalini/Sara Tavecchio (I) | Citroën DS3 R3T | +5.34,6 |
4. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) | Peugeot 208 R2 | +5.55,3 |
5. Federico Laurencich/Alberto Mlakar (I) | Renault Clio R3 | +6.57,9 |
6. Simone Campedelli/Danilo Fappani (I) | Citroën DS3 R3T | +7.03,4 |
7. Tomas Pascoli/Eva Narduzzi (I) | Peugeot 207 S2000 | +7.12,9 |
8. Tiziano Gecchele/Mauro Peruzzi (I) | Renault Clio S1600 | +7.31,3 |
9. Hermann Gassner/Karin Thannhäuser (D) | Mitsubishi Lancer Evo X | +8.09,6 |
10. Andrea Carella/Ilaria Riolfo (I) | Renault Twingo R2 | +8.36,1 |
Stav šampionátu: 1. Scandola 79, 2. Andreucci 51, 3. Perico 47, 4. Basso a Nucita 27, 6. Bosca 23
Konečné výsledky soutěže si můžete projít na ewrc-results.com
A proč vlastně jede Andreucci dvoukolky? Finance, nebo "únava" z vyhrávání a ztráta motivace? Nebo je tak zaneprázdněn testováním T16??