Aleš Holakovský - eWRC.cz
3. 9. 2013 19:10 − 2756× − 4

„T&T“ na Barumce bronzoví navzdory penalizaci i defektu

Neuvěřitelný koktejl problémů i štěstí připravila Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi letošní Barum Czech rally Zlín.

Neuvěřitelný koktejl problémů i štěstí připravila Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi letošní Barum Czech rally Zlín. Posádku potkala v průběhu soutěže minutová časová penalizace i dvanáct kilometrů jízdy na defektu pneumatiky a přesto obsadila v cíli prestižní třetí místo.

Páteční vstup do soutěže na městské noční rychlostní zkoušce se posádce tradičně nevydařil podle jejích představ, když zde skončila osmá. Úplně jiná situace ovšem panovala hned od sobotního rána, když Jaromír Tarabus a Danielem Trunkátem zajížděli časy v první pětce absolutního pořadí, vždy s odstupem do pěti sekund za lídry soutěže Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Ještě lépe se jim dařilo při průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Troják, kde dvojice „T&T“ obsadila druhé místo pouze 1,4 sekundy za Janem Kopeckým. “Ve městě jsme začali lépe, než obvykle, ale čas moc přesvědčivý nebyl. V sobotu ráno se nám ovšem podařilo podruhé v sezoně zachytit špičkové tempo už hned od začátku soutěže, takže jsme s jízdou byli velmi spokojeni. Ceníme si hlavně času na obtížném a dlouhém Trojáku, kde jsme zaostali jen minimálně,” říká ke vstupu do soutěže Jaromír Tarabus.

Před vjezdem do poledního servisu však přišla ledová sprcha v podobě minutové penalizace za předčasný vjezd do časové kontroly. Odpoledne a večer se potom nesly ve znamení stahování této ztráty: “V euforii a za účasti sponzorů a známých jsem udělal fatální chybu, která se mi ještě nikdy nestala. Nicméně stala se právě teď, takže jsme dopadli z nadšení na dno. Ale zase jsme se od něj odrazili a probojovali se do večera zpět nahoru na čtvrtou příčku. Den pro nás tedy nakonec skončil tak, jak začal,” popisuje Daniel Trunkát hlavní zápletku sobotní etapy, kterou si sám připravil. Jaromír Tarabus: „Na první Pindule po servisu před námi měl technické problémy s vozem Tomáš Kostka. Oceňujeme jeho férové gesto, že v momentě, kdy věděl, že Barumka je pro něj již ztracena, zastavil na přejezdu hlavní silnice a počkal, než projedeme, aby nás nezdržoval v úzké lesní pasáži.“ K návratu ze sedmé příčky na čtvrtou přispěl podařený průjezd druhým Trojákem, kde se podařilo zopakovat druhé místo, stejně jako rychlý čas na večerní Pindule. To posádka ještě netušila, že podobnou stíhací jízdu zažije i v nedělní etapě.

Do druhé etapy vstoupili Jaromír s Danielem výborným výkonem na dlouhé rychlostní zkoušce Maják, kde společně s Romanem Krestou a Petrem Grosem dominovali. Pak ovšem následovala další komplikace: „Na druhé nedělní zkoušce Jankovice jsme dostali defekt pneumatiky. Nevíme přesně kde, nic výrazného v cestě nebylo, ani nás chování vozu předem nevarovalo. V rychlé levé zatáčce jsme šli následkem defektu částečně mimo cestu do příkopu. Naštěstí jsme jím jen projeli a neztratili zde prakticky žádný čas. Chvíli jsme přemýšleli, zda kolo vyměnit nebo ne, ale rozhodli jsme se na něm dojet, což se nakonec ukázalo jako dobrá volba“, popisuje dramatický moment Jaromír Tarabus, kterého doplňuje Dan Trunkát: „Bylo to riskantní rozhodnutí, protože do cíle zbývalo celých dvanáct kilometrů, což je na jízdu na defektu opravdu hodně. Auto se nám podařilo patrně s pomocí všech aktuálně přítomných andělů strážných udržet na trati a naštěstí nedošlo ani k poškození vozu, takže jsme jízdou na defektu ztratili celkem jenom minutu. Znovu se na nás dotáhli Seep Wiegand s Frankem Christianem. Naštěstí se nám podařilo na ně na předchozí rychlostní zkoušce Maják najet půl minuty a jízdou na defektu jsme na ně ztratili stejný čas, takže jsme zůstali těsně před nimi a díky defektu Romana Kresty jsme se posunuli na třetí příčku.“

Poslední sekce soutěže se už nesla ve znamení snahy udržet bronzovou pozici bez dalších komplikací: „Po opětovném druhém času na Majáku jsme druhý průjezd Jankovicemi už trochu prodali v obavě, abychom nedostali další defekt. V poslední RZ jsme pak přesto trefili jeden kámen, ale obešlo se to bez problémů. Auto bylo skvěle připravené a fungovalo naprosto bezchybně, za což patří poděkování celému týmu. Díky také všem, kteří nám hlásili informace o aktuálním počasí na trati rychlostních zkoušek, stejně jako fanouškům za vytvoření pěkné atmosféry při celé Barum rally. Byla to jedna z našich nejlépe rozjetých soutěží a nakonec také naše nejúspěšnější Barumka,“ děkuje všem spokojený Jaromír Tarabus.

„Během letošní Barumky jsme zažili všechno, co při rally můžeš a snad i máš zažít. To znamená skvělý začátek i časy na erzetách, časovou penalizaci, stíhací jízdu, defekt a jízdu na něm, to vše doplněné proměnlivým počasím a stavem trati. A samozřejmě velkou dávkou štěstí. V souhrnu je to pro nás až neuvěřitelný zážitek. Jen nás mrzí, že z podia vypadli Roman Kresta s Petrem Grossem, kteří by si tam za svou jízdu také zasloužili být. Je to pro nás jeden z nejlepších výsledků v kariéře a budeme se snažit, abychom se na stupně vítězů na Barumce ještě někdy vrátili,“ uzavírá letošní dramatický ročník Daniel Trunkát, spolujezdec posádky, která vstupuje do historie Barum rally jako druhá posádka v její dohledatelné historii, která dokázala být na stupních vítězů i s minutovou penalizací.


Foto: Marek Vanda

Komentářů celkem: 4
3. 9. 2013 19:411
0 0
Gratulace nejen jezdcům, ale i celému týmu T&T za perfektní výsledek! smajlík smajlík
3. 9. 2013 20:002
0 0
Gratulace Jaromírovi a posádce k umístěnísmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
4. 9. 2013 08:123
0 0
Přidávám se ke gratulantům. Perfektní výsledek a hlavně celý závod krásný sport. A přesně jak píše Mira - ukázkový příklad myšlení jezdce v podání Tomáše Kostky...tak to má vypadat.
4. 9. 2013 08:134
0 0
Pro další zajímavosti a fotky z průběhu Barumky mrkněte na facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team: https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?ref=ts&fref=ts nebo na http://www.tarabus.cz smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!