3. 9. 2013 19:40 − 2484× − 0

Prázdninový průběh finského mistrovství

Finské lesy jsou o prázdninách pravidelně rezervovány nejlepším světovým borcům.

Finské lesy jsou o prázdninách pravidelně rezervovány nejlepším světovým borcům, kteří se na tamních úžasných šotolinách perou o cenné body do pořadí MS. Zápolení na národní úrovni tak stojí trochu stranou, ale i domácí jezdci mají možnost změřit své síly a ti nejlepší pak posunout se blíže vytoužené metě v podobě zisku titulu. Letos byla v průběhu července a srpna na programu dvojice soutěží, přičemž ta první se odehrála v ideálním termínu na testování pro nadcházející vrchol v podobě Neste Oil Rally. Pronajaté Mini WRC hodlal v okolí Kuovoly prohnat a pořádně nastavit Jarkko Nikara, ovšem nakonec z jeho startu sešlo.

Do hlavní role se tak v O.K. Auto Ralli pasovali borci stáje Hannu’S Rally Team, kteří vévodí průběžnému pořadí šampionátu. Rychleji začal Ari Vihavainen, který vyhrál úvodní trojici zkoušek a do prvního servisu dorazil s náskokem 8,4 sekundy. Juha Salo s ním měl plné ruce práce i v druhé sekci, během které už zaznamenal dva nejrychlejší časy. Lídr soutěže ovšem kontroval a jeho náskok se snížil o pouhou sekundu. O finálních výsledcích tak rozhodla sedmá zkouška, ve které Vihavainen zachyboval a nechal si zhasnout motor. Do cíle dojel v čase o 19 vteřin pomalejším a musel se smířit s propadem na stříbrný stupínek. Salo díky tomu zaznamenal už pátý letošní triumf a nadále směřuje za ziskem titulu. Na bednu se v Kuovole vešel ještě vítěz předchozí soutěže Joni Nikko s dalším Mitsubishi.

Zatímco O.K. Auto Ralli nabídla divákům velmi atraktivní duel o vítězství, v další soutěži v lesích kolem Turku se odehrávalo drama hodné Hollywoodu. Salo se nestačil do soutěže ani pořádně vložit a už byl ze hry venku. Hned na startu první zkoušky zastávkovala elektronika jeho Lanceru a lídr mistrovství musel skončit bez ujetí jediného ostrého kilometru. Jeho týmový kolega a hlavní rival v boji o titul Vihavainen začal skvělým časem rychlejším o více než deset sekund oproti soupeřům. Ve druhém testu, který se nezvykle odjel za tmy, ale vrazil do stromu a skončil také. Ani třetímu muži předešlé soutěže Nikkovi nepřála v předposlední soutěži štěstěna, když nejprve v pátek ztratil pět minut kvůli technickým potížím a pak v sobotu ošklivě havaroval.

V úvodní etapě se nakonec z vítězství radoval Teemu Asunmaa za volantem Subaru. Do sobotní delší části si ale odnášel nicotný náskok jedné desetinky na Jussiho Tiippanu pilotujícího konkurenční Mitsubishi. Oběma ale v sobotu ráno vypálil rybník do té doby čtvrtý Timo Mäenpää s dalším Lancerem, který vyhrál první dvě zkoušky a po RZ 4 šel do čela. Asunmaa se nehodlal se ztrátou vedení smířit a stále útočil, přičemž si připsal dva nejrychlejší časy. Tiippana jel s malým odstupem třetí, ale na první dva borce už nezaútočil a musel se smířit s nejnižší pódiovou příčkou. Z boje o první místo nakonec jen těsně vyšel vítězně Mäenpää, který si tím připsal svůj nejlepší výsledek kariéry.

Kompletní výsledky soutěží finského mistrovství naleznete na ewrc-results.com.

Stav šampionátu: 1. Salo 128,5, 2. Vihavainen 106, 3. Nikko 77, 4. Asunmaa 52,5, 5. Mäenpää 41, 6. Kihlman 35

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama