3. 9. 2013 22:35 − 2674× − 0

Zlínské prvenství pro hustopečský tým

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem potvrdili při Barum rally postavení nejrychlejší současné posádky třídy 8 v rámci MMČR.

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem potvrdili při Barum rally postavení nejrychlejší současné posádky třídy 8 v rámci MMČR 2013 a ve Zlíně nenašli přemožitele.

Startovní listina Barum rally čítala na domácí poměry nezvyklý počet třinácti speciálů, což samozřejmě hustopečskou dvojici pozitivně nabudilo už před startem.

„Věděli jsme, že se každá z nich, zejména valašské posádky, budou chtít dostat co nejvýše a dobře si zazávodíme,“ vrátil se před začátek závodu Martin Rada.


Foto: František Dušek

Bohužel v průběhu seznamovacích jízd zasáhla tým nemilá zpráva o nemoci dvou stabilních mechaniků. Ale i narychlo vyslaná „výpomoc“, která se takového závodu zúčastnila poprvé, se zhostila svého úkolu na jedničku.

Při přejímkách techničtí komisaři nepřipustili ke startu vůz Francouze Dominika Laurenta a namále měly i „Alfa Ladies“, startující tentokrát s vozem Renault Clio. Martina Daňhelová, která startuje s alfou v seriálu sprinrally však na Barumce nechyběla a do závodu vstoupili s Karolínou Jugasovou druhým časem na zlínské speciálce za Alfou Romeo 147 Martina Rady s Jaroslavem Jugasem.

„Páteční městská RZ měla naznačit, kdo se bude kde pohybovat. Začali jsme čistě, bohužel při posledním ze tří okruhů jsme dojeli rakouskou posádku a chvíli nám trvalo, než jsme našli vhodný prostor k jejímu předjetí. Sice nás to stálo nějaké vteřinky, přesto jsme šli spát s náskokem čtyř sekund,“ uvedl navigátor Jaroslav Jugas.

V pokračování první etapy Rada s Jugasem postupně navyšovali své vedení. Za jejich zády se na zkouškách střídali Vaňhara, Lunga a Petr Pelech. Postupně zrychlovala i Daňhelová.

„Auto fungovalo skvěle, bohužel jsme se nesvezli na čtyřech zkouškách a často jsme naháněli čas spíše na přejezdech než na ostrých erzetách. Bohužel je to daň trendu dlouhých zkoušek. Ty jsou jezdecky sice atraktivní, ale v případě problémů na to posádky vozů slabších tříd doplácí,“ komentoval vývoj závodu Martin Rada.


Foto: František Dušek

Předpovědi meteorologů na neděli se tentokrát shodovaly s realitou, a tak od brzkého rána tratě skrápěl vydatný déšť.

„Nasadili jsme mokré pneu, ale nejnáročnější test Maják byl opět zrušen. Navíc další vložky Jankovice a Žlutavá byly spíše sušší, takže jsme naše pneumatiky doslova spálili. I díky tomu jsme utrpěli dílčí porážky ve třídě, což však nemělo vliv na průběžné výsledky,“ objasňuje strategii hustopečský jezdec. „Do poslední sekce jsme vsadili na měkkou směs a prvenství jsme bezchybnou jízdou udrželi až do cíle,“ doplnil šťastný Rada.

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem kromě vítězství ve třídě obsadili jedenácté místo mezi dvoukolkami, celkově zakončili Barum rally na 28. pozici.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!