Ulster Rally – komentář

V Ulsteru se konal tradiční asfaltový podnik, který je zařazený zároveň do irského i britského mistrovství.

V Severním Irsku se na konci srpna sešly dvě skupiny jezdců, z nichž každá bojuje o jiný titul a vzhledem k rozdílným pravidlům sedlá dosti odlišnou techniku. V Ulsteru se konal tradiční asfaltový podnik, který je zařazený zároveň do irského i britského mistrovství. Tomu prvnímu kralují dlouhá léta vozy specifikace WRC, na které se diváci těšili ze všeho nejvíc. V britském mistrovství totiž mohou startovat pouze slaboučké a divácky výrazně méně atraktivní vozy s jedinou poháněnou nápravou. Už před startem tak bylo jasné, kdo bude v cíli rychlejší, zda Irové či Britové.

Irský šampionát má za sebou pouze tři odjeté podniky a přesto už je za svou polovinou. Po zrušení velikonoční rally se totiž kalendář zúžil na pouhých pět soutěží, přičemž na území Irska se odjely jen čtyři z nich. Naposledy se z vítězství radoval Sam Moffett, který tím zaznamenal za volantem Subaru Impreza WRC S14 svůj nejlepší výsledek kariéry. V Ulsteru se někdejšímu jezdci produkčního Mitsubishi už tolik nedařilo, když se jeho jediným úspěchem stala jedna vyhraná zkouška. Brzy poté, ještě v průběhu páteční etapy musel odstoupit s poruchou převodovky. Jelikož cíl nespatřil ani další pilot Subaru, v tomto případě ve verzi S12B, Declan Boyle, zbylo na trati až do jejího konce pouhé trio vozů nejvyšší kategorie.

Úřadující mistr Darren Gass letos startuje pouze občasně a to samé platí o dalším jezdci z irské špičky Daraghu O’Riordanovi, který nově pořízený Ford Fiesta WRC vyvětral pouze na dvou mistrovských podnicích. Naopak pravidelně se obecenstvu ukazuje Donagh Kelly, který přesedlal stejně jako O’Riordan na vůz značky Ford. S Focusem WRC 08 nechyběl ani v Severním Irsku a v cíli bral body za bronzový post, které jej v průběžném pořadí posunuly před Moffetta. Nejrychleji do rally vstoupil zkušený Derek McGarritty, který do deštivého počasí zvolil dobré obutí svého Fordu Focus WRC 08. Na startu páté zkoušky se ovšem dopustil školácké chyby, když mu zhasnul motor. Garry Jennings si za volantem Subaru Impreza WRC S12B také prožil své, když v diváckém místě vylétl ven a trochu svůj speciál pocuchal. I tak se ale dostal do vedení, které s náskokem 11,3 sekund udržel až do konce první etapy.

Pilot Fordu chtěl hned ráno zaútočit, ovšem dopustil se chyby, přetočil se a jeho odstup vzrostl o dalších půl minuty. Jennings své vedení zvyšoval až na celou minutu, pak ale o půlku náskoku kvůli penalizaci přišel. V tu chvíli ovšem McGarritty chyboval a mezi oběma borci byl stále stejný rozdíl. Jennings i přes technické problémy svou Imprezu dokázal dotlačit až do cíle a připsat si druhé vítězství v této sezóně. Jak již bylo zmíněno v úvodu, na startu se sešla i skupina jezdců BRC. Ti ale vzhledem ke své technice hráli druhé housle a i tentokrát výsledky připomínaly spíše značkový pohár Citroënu. Úvod roku vyšel skvěle Jukkovi Korhonenovi s DS3 R3T, když přemožitele našel teprve v předešlé skotské soutěži. Tentokrát dojel jeho přemožitel Alastair Fisher se stejným vozem hluboko v poli poražených. Ani tak to ale Finovi neumožnilo radovat se z asfaltového triumfu, když zpevněný povrch dokonale sednul Osianu Pryceovi s další DS3 R3T. Dvacetiletý mladík vítězstvím zároveň přepsal rekord v podobě nejmladšího vítěze podniku BRC, který doposud držel Jari-Matti Latvala.

Konečné výsledky tohoto irského podniku si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Stav irského šampionátu: 1. Jennings 41, 2. Kelly 37,5, S. Moffett 37,5, 4. Wright 34, 5. McGarrity 28, 6. Cronin 24

Konečné výsledky tohoto britského podniku si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Stav britského šampionátu: 1. Korhonen 76, 2. Cave 59, 3. Fisher 58, Greer 58, 5. McKenna 47, 6. Pryce 42, Donnelly 42

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!