10. 9. 2013 21:21 − 10855× − 6

Fotoblog: Fotíme kalendář Škodateam 2014

Hurá :) Je to tu zas a my vyrážíme nafotit nový kalendář Škodateamu pro rok 2014!

Hurá :) Je to tu zas a my vyrážíme nafotit nový kalendář Škodateamu pro rok 2014!

Dlouho jsme hledali a nakonec díky firmě Renovace veteránů s.r.o. se nám podařilo nafotit nádherné škodovky a to nejen vzhledem, ale hlavně svojí historií, svojí jedinečností …

Nebudu dlouho kecat a necháme promluvit fotky :)

Tak ukažte co nám Dívka Šumavy letos "dodala" … Hmm. Veronika Dejová, No hele asi jo, tohle by šlo :)

To pětikilo dejte trochu níž

Tak se dívej, takhle tady budeš stát. Hlavně si všimni těch vypnutejch linií. Rozumíš?

A tak dobře, přeci jen nějakou omáčku to chce … Teď jste navnadění pěknou holkou a snesete i trochu mého slohu :)

Složení teamu "já", fotograf Zdeněk Hás, Dívka Škodateamu Veronika Dejová a kamarádka Nikola.

Start pátek 8:00, vyzvedávání děvčat Plzeň 9:00, cíl Ostrava.

Proč zrovna Ostrava? Právě zde má své dílny "Renovace veteránů s.r.o. ", že je neznáte, že Vám to nic neříká? A co třeba PM Autosport? To už Vám něco připomíná? … Tak poslední nápověda. Petr Molčan. A jsme doma, teda vlastně v Ostravě :) Petr Molčan rozděluje "škodováckou" obec na dva tábory. První tábor od něj zadní nápravu v autě má, druhý tábor ji chce mít :) Každopádně předpokládám, že tohle jméno znají všichni.

Takže už víte kdo je Petr Molčan, víte co bylo PM Autosport (nejsou to náhodou monogramy Petr Molčan?) … No a Petra jednou potkal Tomáš Hervert, našli v sobě zalíbení :) a ještě s dalším společníkem založili firmu Renovace veteránů s.r.o … A protože se nezabývají žádnými replikami a slátaninami a spousta nádherných kousků, co jsem viděl se chlubí jejich samolepkou "Renovaci provedli kluci z Renovace veteránů s.r.o." … chtěl jsem moc fotit u nich.

Auto jsem si půjčil tradičně v práci firemní "servismobil". Je to už trošku děděček, tady ho píchá, támhle skřípe … ale jede. Takže vyndat všechny nepotřebně věci, kterými v práci zachraňujeme cizí auta, tady utřít prach, tady nablýskat … Ať se holkám v autě líbí :) V práci se mě nevěřícně chodí ptát, kam že to chci se servismobilem dojet …

- "Ostrava".
- "Kaaaaam?"
- "Baník pyčo"
- " No ty si magor!"

Začali uzavírat sázky jestli dojedeme … No kurz pro nás dvakrát přívětivý nebyl :)

Nakládáme věci v Klatovech, roztáčím 20 let staré turbo a řítíme se do Plzně. Nakládáme "Verču", "Nikču" a bágly jak na 14 denní dovolenou, najíždíme na dálnici, během prvních 10 kilometrů vyvinu 130 kilometrovou rychlost a po zbytek cesty se ji snažím udržet. V Berouně se dívám na hodinky. "Hmm, máme výborný mezičas, jestli to takhle půjde dál, jsme v Ostravě kolem 14:00"

Vyjíždíme kopec před Rudnou. Z pravého předního kola se začnou linout divné zvuky. Podíváme se na sebe se Zdeňkem a jednohlasně: "že by ložisko?"

No to bude cesta, říkám si a pro jistotu ještě snižuju rychlost, asi stejně zbytečně, kopec ji už snížil na slabých 90 km/h. Kupodivu po snížení rychlosti zvuk zesílil. Podíváme se na sebe Zdeňkem, najednou rána … a už mám plné ruce práce :)

Je to jasný, píchli jsme a tady je můj výtvor :)

Ale co máme servismobil, jsem přece kluk šikovnej … Zdeněk vybíhá s trojúhelníkem, já nasazuji vestu, uděláme pár hrdinských fotografií, plivneme si do dlaní a jdeme na to!

Děvčata posíláme na mez … Začínáme hledat rezervu. "Hurá mám ji". Hledáme hever: "Hurá, tady je" … Hledáme klíč na kola, vyndáme všechny věci z kufru, přehrabeme celý auto, klíč na kola není …

Ty vole auto, který jezdí zachraňovat jiná auta, nemá klíč na kola … Volám do práce. "No jo to víš, když jste všechno nářadí vyndali, tak se nediv …"

Uklízíme auto, zamykáme. Dívám se do navigace. Rudná je 750 metrů. OK, jdeme na benzínu, tam koupíme klíč na kola, holky tam necháme … "Třeba si tam ještě přivyděláte, než to vyměníme ;)"

V půli cesty opravujou dálnici. Jdu tam:"Dobrý den, neměli byste klíč na kola?"

- "što ty gavariš?"
- "klíč na kola"
- ukazuje na dalšího se slovy "vodič"

takhle se to asi třikrát opakuje, až dojdu k bagříku. Řidič mi půjčuje klíč na kola, žádnou tu hliníkovou "srač.." co prodávají na benzínkách ale z poctivýho železa. Vracíme se k autu, klíč se pronese, než dojdeme k autu, naskakuje mi žíla na bicepsu :)

Povoluju kola, paráda, jde to v pohodě …

Koukáme na rezervu, povoluje se taky 19kou. Nějaké klíče v autě byly, sakra největší 17ka … Podrbu se s ní na zádech, víc v tomhle okamžiku nezvládne … Klíč na kola se nám pod rezervu nevejde. Mám spásný nápad, vyheverujeme zadek, tak se tam klíč na kola vejde a povolíme rezervu. Zvedáme auto, narvu tam klíč a snažím se povolit … Auto je už ale hodně zvedlé, zhoupne se a klíč vytrhává elektriku k tažnýmu :) No to je den …. Po druhém pokusu to vzdáváme a jdu zase za naším bagristou, rozšířit si obzory v ruském jazyce :)

19ku nemá, obcházím další dvě auta, nějakých vyměřovačů. Jeden má 19ku, s nedůvěrou půjčuje … Vracím se k autu, povolujeme rezervu, přendavám kolo … Rezerva vypadá skutečně důvěryhodoně, čekala tam celých těch 20 let … Utahuju šrouby a z plecháče se odděluje cca 2 milimetry zrezavělého plechu … Chvíli mě to děsí, pak na to dám poklici a už to nevypadá tak zle … Co oči nevidí srdce nebolí :)

Startujeme, rozjíždíme se, zdá se že se rezerva točí :), vracíme klíče a jako hrdinové přijíždíme k McDonaldovi, kde děvčata ládují hranolky. Na trapné otázky, odzbrojuji odpovědí: "Dyť jsme měli čas jak u formule 1"

Startujeme z Rudný, časová ztráta asi hodina a půl … V průběhu cesty Nikče někdo volá. Baví se o píchnutém kolu: "Kdo měnil kolo? No řidič a fotograf". Jsem zvyklí na spousty titulů, třeba "ředitel" :) nicméně pseudonym "řidič" mi zůstává po zbytek fotografování.

Pokračujeme dál, přejíždíme Prahu, holky usínají, já opět vyvíjím 130 kilometrovou rychlost, občas si vzpomenu na kvalitu rezervy a přeběhne mě mráz po zádech, plyn ale držím na podlaze …

Přijíždíme do Brna, mám strašnou žízeň. Zastavuji u kašny a piju vodu. Přichází ke mě nějaký pán a povídá

- "Nepi tu vodu ogare, do toho tady chčijó psy"
- "Dobrý den, co říkáte já Vám nerozumím, my jsme ze z Plzně"
- "Pí pomalu synku, je studená"

No bude to asi sranda s tímhle nářečím jak se tam s klukama domluvíme vůbec netuším :)

Přijíždíme do Ostravy. Kupodivu normální baráky, stromy, na zemi tráva, dokonce zelená! … I vzduch přes který je normálně vidět jako u nás na Šumavě … Sundaváme kyslíkové bomby … Je to divné, i když se vysmrkám, kapesník je čistý … Žádná černota jako když jsem doma v kuchyni leštil kanály v hlavě :) Nutno přiznat, Ostrava mě zklamala! Přijíždíme do cílové vesničky a Petr Molčan na nás už z dálky mává. Zastavujeme, vystupujeme, …

Petr nás provází dílnou … "Tak co byste chtěli fotit?" a ukazuje nám jeden skvost za druhým … Stotřicítky RSa, Ska, prototyp Škoda 720, stará Felicia, závodní Favorit, Stejšn … Krasavec vedle krasavce … Něco již zrenovované, něco v renovaci, něco na svůj čas teprve čeká … Prvně držím v ruce velký techničák 130 RS … Ne jeden, asi čtyři :)

Sanice mi padá proklatě nízko, až po týdnu snažení se doktorům v klatovské nemocnici podařilo ji dostat zase zpátky na místo

I holkám se v dílně líbí :)

Mezi tím přijíždí i Tomáš Hervert a ukazují nám své skladové zásoby … Tolik co já mám doma ponožek, tolik tu vidím motorů 130RS, stejný počet jako trenýrek, tolik převodovek, … Neskutečné, chvíli zvažuju zda neuděláme kalendář jenom s dílama :)

No není tohle ráj na zemi ;)

Ptám se jak k tomu došlo, že toho mají tolik. Tomáš povídá: "Koupil jsem si svojí první originální Škodu 130 RS, zrenovoval a po čase se naskytla možnost koupě druhé 130RS. Kamarád my na to říká. Mít dvě stejný auta je zhovadilost, ale mít tři stejný auta, to už je sbírka :) Tak jsem si to vzal k srdci :-D"

Dozvídáme se i spoustu historek … Třeba jak odváželi jedinýho Háčkovýho Rapida od Obermanna. Návěs plný škodovek a hlavně dílů …

"Přivezli jsme velké železné přepravníky a do toho dávali všechno co bylo od škodovky … Obermann podával a jen hlásil Das is Skoda, das is auch Skoda … Das is nicht Skoda! … Ze začátku jé hele hlava 130 RS, šup s ní do "klece" je hele druhá na 130 LR… "Skládali jsme díly do "klecí" asi hodinu a pak jsme to už rozlišovali pouze na těžký a lehký, druhý den mě boleli ruce jak kdybych skládal uhlí . Ty Tomáši, jak vlastně pražák může vědět, jak bolí ruce když skládáš uhlí? :)

Vytlačujeme první vůz, tovární Škoda Rapid 130H, který odkoupil od AZNP jezdec Obermann, ten "může" za černý lak

Hele, k čemu jsou tadyhlety špunty? To připojíš na kompresor 20 atmosfér a auto se ti zvedne …

A jde se fotit … Bože jak já tuhle práci miluju ;)

Nikču nám pokakal pták :)

Dalším autem je první Škoda 130 LR rok výroby 1983. Vůz který nikdy nepoznal rallye, stavěly se podle něj ostatní vozy … Chvíli jezdil jako tréninkáč Sibery

Takže doladit vzhled

Protože jsme šetřili náklady, nespali jsme v hotelu ale v autech … Verča si vybrala LRo … Je to možný že spala nahá? :) Nebo to jsou plavky?

Cvak, fotka do kalendáře :)

Tak tuhle fotku jsme měli hotovou asi za 5 minut … No ale řekněte, nebyla by škoda si to víc neužít? :) Povídám … "Hele chlapy, tuhle fotku máme hotovou … Ale je to pěkný ne? Chvátáte někam? My si to budeme ještě tak půl hodiny až hodinu užívat …

Kdyby Vás to přestalo bavit, řekněte a jdeme na další fotku" :)

No váleli jsme se tam jak na pikniku :) Podle gestikulace to vypadá že se to Petrovi Molčanovi líbilo :) Takže … Zkus se víc vyklonit, teď zaklonit, tu ruku víc vlevo, víc nahoru, otoč se …

A tak další hodinu vznikaly tyhle fotky :) No nebyla by to škoda jet domů dřív? :)

No co vám budu povídat … Vždycky po focení kalendáře přijedu strašně sedřenej :)

Další byla Škoda 120S, ne jedna ale dvě … Ne repliky, ale originály.

Není to trochu obráceně? :)

Jo jasně bylo to obráceně … Tak se dívejte já vám to ukážu jak se to dělá :)

U některých fotek bývá problém hezky nafotit auto, u některých bývá problém s modelkou, u některých s Molčanem :) Doporučuju zaostřit na Petrovo vyvalené oči :-D

Ty Ostraváci jsou stejně klasa :)

- Ty Petře … Hele proč vy vlastně v Ostravě mluvite tak kratce?
- Bo není čas pyčo :-D

nebo

A co nějaká dovolená Petře?
- jj pojedu do Čech :)
Sakra vždyť jsme pořád v Čechách, ne? Aha pardon na Moravě nebo Slezsko? :)

nebo

Víte jakej je rozdíl když pozve pražák a ostravák holku na hvězdy?
Pražák vezme holku na Petřín, sedne si s ní a ukazuje … Tam je polárka, tady Kaseopea, tedy velký vůz …
Ostravák vezme holku na vyvezenou haldu z dolů, ukáže na hvězdy a říká: "Pyčo O" :)

nebo

Víte jak Ostravák řekne kamarádovi že se s ním rozešla holka?
"Pyčo, pyča v pyči" :)

No ale to jsem odběhl …

Samozřejmě nejnáročnější je vždycky vybrat to správné oblečení … A tak jsme vždycky začali u spodního prádla a plavek :) To je jedno, že jsme je už viděli stokrát :)

Tak kterou chceš vidět teď?

5 sekund na to se zedník otočil co se to tam děje a spadnul ze štaflí :)

Co to tam loví? Zastrkává pod sebe igelitku, na které sedí, aby nebyla vidět … Vypadá to zvláštně co? Tak to prostě fotíte a fotíte :)

Já, já ty kamínky oklepu! :)

Máme nafoceno … Ale po zkušenosti se spodním prádlem se z davu ozývá že nikam nechvátáme … Mrkáme na sebe a pokračujeme dál :)

Tak třeba … Válej se po kapotě a buď smyslná :)

Válej se po kapotě a zařvi jako tygr … Jo, hele, fakt mě to focení baví :)

Taková normální zahrádka

Dalším kouskem byla Škoda 160 RS MTX – znáte? Garde s motorem Lada
Vůz který vyrobil Metalex Plzeň na objednávku JZD Slušovice.
Vůz který osedlal i Václav Blahna na Rallye Šumava
Tento kousek je po jezdci Karel Kašpárek

Co myslíte že modelku napadne, když jí vedle auta postavíte kýbl s teplou vodou?

Začne si mejt vlasy :-D

Vítejte majore Gagarine. Tak jsme se konečně dočkali …. :)

Tak co bude s tím focením?

A originál Škoda 130 RS vozidlo posádky Ing. Julius Bystrianský – Ing. Ivan Štourač z AMK Velký Krtíš (Slovensko). Vozidlo je po perfektní renovaci, má i původní SPZ: VK 66 – 07 a původní technický průkaz. Ing. Julius Bystrianský patřil k nejlepším slovenským rallyovým jezdcům 70.tých a 80.tých let minulého století.

Tak hele, takhle tady budeš stát a budeš vypadat ukrutně sexy …

Povedlo? Hele chlapy já Vás vidim … Pěkně ruce na klávesnici! :) Fotku zezadu má v soukromé sbírce Petr :)

A prototyp sportovního vozu – ÚVMV 1100 GT, který vznikal v letech 1966 – 1970. Tento kousek je ze 4 kusové ověřovací serie a byl dokončen v roce 1991 a otypován.

Žijte spolu šťastně, dokud Vás smrt nerozdělí … Ahoj, já jsem Smrt :-D

Co ty všechny modelíny na těch koních mají? Ale povozit, to ne :)

Ty jo, kde já mam tu levou ruku … Já jí snad držim za pr… :)

Takové tedy bylo focení kalendáře pro rok 2014, alespoň takhle přibarveně si to chci já pamatovat :)

Děkujeme firmě Renovace veteránů s.r.o., Tomášovi Hervertovi a Petru Molčanovi, že jsme mohli přijet a vše nafotit …

Petrovi patří obzvláště velký dík, že nám dělal celý víkend průvodce a děkuji i za moji nedělní opici, kterou jsem si s Petrem pořídil v restauračním zařízení :)

Děkujeme panu Karlu Horníkovi za možnost nafotit jeho vozy ÚVMV 1100GT, Škoda 130RS a Škoda 160RS MTX.

Děkujeme Restauraci "U zajíce" a šéfovi Jarkovi za každodenní výbornou večeři i za to že si s námi v sobotu večer do ranního kuropění povídal …

A teď se musím přiznat …

Téměř všechny Ostravské hlášky jsme přivezli mi z Plzně … Tak jako jsme v Ostravě neviděli žádné doly, umouněného horníka, smog ani inverzi … Tak jsme od kluků neslyšeli ani jedno slovo "pyča" :) To je ale asi to jediný čím nás kluci trošku zklamali :)

Děkujeme a jestli na nás nezanevřete, přijedeme i příští rok! ;)

Kalendář momentálně prochází grafickou úpravou a 27. září jej slavnostně s Veronikou Dejovou představíme na srazu v Běšinech

Pokud již nyní víte že ho chcete, máte do 27. září možnost jej objednat za sníženou cenu 170 Kč. Distribuce od 1. října.

Kalendář v akci FIRST MINUTE můžete objednat zde

www.skodateam.cz

Komentářů celkem: 6
11. 9. 2013 13:37
0 0
A už je někde k vidění kalendář hotovej??? Protože pokud to zase bude variace na téma "sleduj co všechno umím ve fotošopu" tak ho snad raději nechci
11. 9. 2013 14:14
0 0
Nazdar Rosťo, ty sis minulej koupil? smajlík
Musíš číst ... Kalendář bude až 27. září v Běšinech, tudíž nikde nahlédnutí zatím není. Neboj, letos jsme z PhotoShopu přešli na lepší nástroj - Malování z Windowssmajlík
Loni bylo všechno focený na jednom dvorku, nešlo to jinak, tudíž všude byla výměna pozadí ... Takže to skutečně bylo hele co všechno umím ve PhotoShopu. Určitě si sám jako fotograf profesionál dokážeš představit co to bylo za fušku
11. 9. 2013 21:12
0 0
Zdar. Jasně, mám poslední tři kalendářesmajlík Nemusím ho přece kupovat já abych ho měl ne:D Hele a jak to že u nás nevíme nic o srazu?? nás nezveš nebo co jako :D
12. 9. 2013 06:55
0 0
smajlík Teď otázka kde myslíš ... Tady článek byl, první úvodní. Teď překopávam harmonogram nějak se nám natáhly ostrý kilometry a tak ... Každopádně počítam že do srazu sem ještě nějaký článek podstrčíme smajlík Pokud myslíš v práci, tak psala kolegyně kvůli autokinu, tak jsem se lehce zmínil že bude na srazu a chytla se, prý mam poslat info smajlík Tak ti to pošlu v kopii smajlík Díky
12. 9. 2013 16:08
0 0
nemušíš, jestli to má paní Daniela stačí tosmajlík
13. 9. 2013 10:16
0 0
Že je to focené na Kružberku?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!