22. 9. 2013 10:44 − 4040× − 39

Omluva divákům

Motor Team Macek – posádka Karel Macek a Aleš Pilný se omlouvají divákům za neodstartování do soutěže Rally Jeseníky.

Motor Team Macek – posádka Karel Macek a Aleš Pilný se omlouvají divákům za neodstartování do soutěže Rally Jeseníky. Měli jsme v plánu ukázat divákům na českých tratích v rámci předjezdce nebo v Poháru pořadatele první vlaštovku vozu GT. Pořadatel závodu nám vyšel maximálně vstříc a přidělil nám startovní číslo 52 v Poháru pořadatele.

Po problémech při technických přejímkách jsme byli zařazeni na úplný konec startovního pole, i když toto vozidlo se zúčastňuje oficiálně německého mistrovství a je totožné s vozidly dalších posádek Porsche GT3. Všechny originální doklady od vozidla, vystavené německou automobilovou federací, byly na této přejímce předloženy. Po vyvěšení startovních časů jsme zjistili, že budeme startovat s odstupem 5 minut za celým startovním polem. Po zhodnocení této situace jsme došli k rozhodnutí, že by bylo absolutně nezodpovědné vůči divákům a pořadateli a vzhledem k tomu, jaký důraz se klade na bezpečnost diváků i samotných jezdců při automobilových soutěžích, do závodu neodstartovat. Pětiminutový odstup od projetí poslední posádky, startující v soutěži, jsme považovali za krajně nebezpečnou, protože pohyb neinformovaných diváků o této situaci by mohl zapříčinit tragické neštěstí, kterého jsme se chtěli vyvarovat.

Diváky bychom chtěli pozvat na rally Příbram, které se budou účastnit i další posádky Porsche GT3 v rámci DRS německého mistrovství.

Karel Macek

Komentářů celkem: 39
23. 9. 2013 16:2921
0 0
Původně napsal Josef Vrátil


Docela by mě zajímalo, co tím chtěl básník říct...

Možná to,že se tyhle jména nějak opakují a jen je potřeba přidat jun......smajlík
23. 9. 2013 16:5622
0 0
Původně napsal Josef Vrátil


Docela by mě zajímalo, co tím chtěl básník říct...


Asi chtěl basník naznačit kdo měl ten chytrej nápad pustit startovni čislo 52. 5 minut po st.č. 99. do divaků.
23. 9. 2013 17:1723
0 0
Buď má "Monte" armádu tiskových mluvčích, nebo je nesvéprávný a nemůže se vyjadřovat... No dobře... Co nadělám...
STIG: Proč přidávat nějaké "jun"? Já nemám ten pocit, že by "Miloslav" a "Jan" byla dvě stejná jména... Nebo "Pavel" a "Filip"... A neumět rozlišit babu od chlapa... No nic, i to je možné...
mikal: Asi by si měl básník trochu přečíst řády a zjistit, kdo sestavuje startovní listinu, kdo podepisuje startovní listinu a podobně... Vyřiďte mu to...
23. 9. 2013 18:0324
0 0
nebo si jen kdosi vzpomněl na jednoho lidového komisaře, který také odpovídal jen na to, na co chtěl, ke komisařům je třeba dodat, že Filip Schovánek tam nebyl, jak praví jeden z dokumentů a při vzpomínce na vzletné řeči o bezpečnosti, taky jen nechápavě kroutím hlavou nad tím, kdy měl být tento kraken (myslím auto) vypuštěn na trať, v případě průseru by se to vysvětlit prostě nedalo, nijak! smajlík a připomínat řády, které byly porušeny hned několikrát řídícím orgánem by bylo úsměvné, kdyby to nebylo smutné...
23. 9. 2013 18:2125
0 0
nemám pocit, že bychom jako pořadatelé RJ udělali v přihlášce p. Macka nějaký problém. Opravdu si nedovedu představit, že by tajemník měl nastudované všechny homologační listy? To, že vůz není podle homologace, tzn. nespadá ani do PP je tvrzení technika, který to konzultoval a rozhodnutí, kde to auto pojede místo Poháru pořadatele v jakémsi "Volném poháru" je rozhodnutí JURY. Na to konto jsem se ptal SK, jaký je rozdíl mezi tímto "nehomologovaným" Porsche a např. Barvíkovým Lancerem s velkým restriktorem. Velký restriktor Lanceru je homologován pro MMČR dle svého hom. listu, ale tato uvedená homologace Porsche je údajně jen Německá a ještě jen pro nějaký nižší typ soutěží. Reakci p. Macka chápu a nemám mu ji za zlou. Dokážete si ale představit, že by toto vozidlo, které dle platných řádů není nikam zařaditelné "něco vyvedlo" a byli bychom opět na Nově v hlavním vysílacím čase? Ten problém nevznikl na Rally Jeseníky a není v silách nikoho ho zde na místě vyřešit.
23. 9. 2013 19:0326
0 0
fatakRS: ale toto "vozidlo, které dle platných řádů není nikam zařaditelné" přece bylo odpovědnými činovníky připuštěno ke startu a nejelo jen a jen z rozhodnutí samotného jezdce, myslíte, že poté, co by "něco vyvedlo", by Nově stačilo vysvětlení, že jelo až na konci, navíc po časové pauze za posledním "zařaditelným" autem?
23. 9. 2013 19:0627
0 0
Takže aby toto, u nás exotické, nikam nezařaditelné vozidlo "něco nevyvedlo", tak mělo vyrazit 5 min. po posledním mezi odcházející diváky? Tak právě toto by bývala byla přímá cesta na Novu...
23. 9. 2013 20:0028
0 0
Pane Vratile a byl by jste tak hodny a mohl tady napsat kdo to auto na posledni startovni pozici a jeste s odstupem zaradil aby to nemusel basnik hledat? Vas komentarer je zas polovicaty nic nerikazci a budou tu jen dohady a nesmyslne osocovani kteremu jste uz mohl predejit. Predem dekuji
23. 9. 2013 20:1429
0 0
Já tady nechci bránit pořadatele, ale asi tohle vozidlo nemělo jet buď vůbec, nebo případně jako úplně první,pokud ovšem tuto variantu naše řády dovolují...? Taky se mi něco vybavuje ohledně omezení objemu u 4-ventilových aut na max. 2.5 l pro soutěže právě z důvodu bezpečnosti...,mám pocit, že tohle Porsche má 3.6 l.....každopádně si asi naše řády s těmito GT auty zatím neví moc rady,ale to chudák pořadatel či technický či sportovní komisař asi na sprintu nějak ke spokojenosti všech nevyřeší, kdyby se možná v Jeseníkách jel Pohár, kde jsou připuštěna i nehomologovaná auta, tak by to asi bylo jednodušší .
23. 9. 2013 21:4030
0 0
A jeste mi nekdo vysvetlete jak to ze mohl loni na Luzickach startovat Dobberkau s Porschem 997 GT3 za Dohnalem a pred Tomastikem jako jedenactej?
23. 9. 2013 21:5031 Upraveno 21:51
0 0
Dobberkau jel v rámci DRS nebo Lausitz Cupu, jak kdy, ale samozřejmě je to celkem jedno, chápu, kam míříš. Macek se s Porschem přihlásil do Poháru pořadatele, tedy úplně stejně, jako se třeba Kostka zúčastňoval sprintů s novým WRC a jel první. Kde je rozdíl?
23. 9. 2013 22:0832
0 0
rozdíl je ve jméně a v národnosti
24. 9. 2013 08:3533 Upraveno 08:37
0 0
Zdenku, Shacki to i pojmenoval. Je to Pohár pořadatele. Protože ale nejsem pořadatel a nevím kdo tvoří startovku a kdo o tomto rozhoduje, ale rozhodnutí kontroverzní. Třeba JanO odpoví. S Karlem jsem o tom diskutoval a znám ho hromadu let. Určitě nechtěl bojovat o celkové pořadí. Shodli jsme se, že nejhezčí a nejkvalitnější je na autě výfuk a to co z něj leze. Ne smrad ale zvuk. Rozhodnutí mi připadá jako od člověka, který s motorsportem nemá nic společného. Který nikdy závodní auto na trati neviděl. smajlík O to prapodivnější je start historiků před současnými auty. Stejně kontroverní ale s opačnou polaritou. Toto je noc a den. smajlík
24. 9. 2013 09:2734
0 0
Myslím, že je jasné, že každé atraktivní auto je v současné situaci přínos jak pro diváky, tak i pro pořadatele a já si i myslím, že nikdo záměrně nechtěl start takového auta p.Mackovi ztížit.Jenom se domnívám, že na to naše předpisy ve všech důsledcích prostě nepamatují a neřeší všechny okolnosti.Pak je to na konkrétních činovnících ať ze strany pořadatele či ostatních a tady zejména po událostech loňského roku mám víc pochopení, že se nějakým způsobem sichrují. Mohl jsem totiž ,byť jenom zprostředkovaně sledovat, jak jim FAS či AČR při řešení nějakých událostí moc nepomáhají a nakonec jsou v tom úplně sami s velmi osobní odpovědností s reálnou možností trestního stíhání,koneckonců příkladů z minula spousta,nechci jmenovat.A když pak sedí nějaký činovník či komisař na policii a to několikrát u nepříjemného výslechu, tak se ani nedivím, že je posléze opatrnější. V této debatě bychom se i mohli dostat k tomu, zda FIA svým stupidním a archaickým způsobem homologací a tím pádem nemožností použít na závody auto, které chci a za svoje si i koupím a upravím, zda tedy FIA pomáhá či škodí...mě vychází spíše ta druhá možnost.
Kolega Macek ať se nenechá otrávit a vytrvá, je vlastně průkopník a ti to mají vždy těžší...
24. 9. 2013 09:3635
0 0
Já nemůžu nikomu radit, protože moje názory vedou před disciplinární komisi, ale podobný případ jsem řešil myslím 2009. Vždy jsme se snažili startovku nějak oživit a tehdy jsme jednali s Michaelem Koglerem, že přijede s VW Sciricco. Než jsem jej napsal do seznamu přihlášených, tak jsem měl několik konzultací s ing. Stránským (s Mrkvanem já jednat neumím), dodal jsem mu požadované doklady auta. Až mi potvrdil, že startovat může, tak byl zařazen na odpovídající místo ve start. listině a mohl přijet.
24. 9. 2013 11:2436
0 0
Původně napsal fatakRS
nemám pocit, že bychom jako pořadatelé RJ udělali v přihlášce p. Macka nějaký problém. Opravdu si nedovedu představit, že by tajemník měl nastudované všechny homologační listy? To, že vůz není podle homologace, tzn. nespadá ani do PP je tvrzení technika, který...

Souhlasím, že pořadatel neudělal problém v přihlášce pana Macka. Problém udělal v tom, že pana Macka přijal, nechal přijet a poté vymyslel takové řešení, které odporuje zdravému rozumu. Ten naštěstí projevil pan Macek. Kromě toho projevil i vysokou míru slušnosti tím, že se dokázal omluvit divákům. Pan pořadatel tedy udělal vše pro to, aby nebyl v televizi. Jeho skromnost a vztahy k bezpečnosti rally jsou ušlechtilé. Až jednou uvidí, jakým způsobem jezdí pan Macek na obdobných exhibičních akcích, třeba se jemu i divákům také omluví.
24. 9. 2013 15:3237
0 0
tak kdyz uz ty rady a a predpisy neumime vytvorit a neumime si ani poradit s tim co mame, tak to uz se to na tom fasu vymete. Novy lide, kteri by za neco stali, at si vemou priklad treba z holandska nebo spanelska...jak to maji nastavene. Tam to proste jezdi vsechno a basta. Vsichni spokojeni...
24. 9. 2013 18:0938
0 0
Původně napsal JanO

Pořadatelé v žádném případě nekonali správně. Každý, kdo se v tomto sportu trošku pohybuje (a u pořadatelů by to mělo být samozřejmostí), ví o jaké auto se v daném případě jedná. Pořadatelé, kteří definovali propozice tzv. Poháru pořadatele, měli přihlášku o...


Děkuji, hned v tom mám zase o něco víc jasno. Popravdě co se týká homologací a podobné administrativy jsem absolutním laikem. Já jsem spíš odborník na věci typu "proč a jak to funguje v té technice". Takže rád se přučím. A pokud je to tak, jak říkáte, nechápu celou situaci čím dál víc.
24. 9. 2013 19:5839
0 0
Původně napsal Josef Vrátil
Buď má "Monte" armádu tiskových mluvčích, nebo je nesvéprávný a nemůže se vyjadřovat... No dobře... Co nadělám...
STIG: Proč přidávat nějaké "jun"? Já nemám ten pocit, že by "Miloslav" a "Jan" byla dvě stejná jména... Nebo "Pavel" a "Filip"... A neumět rozliš...

A ty jsi Vrátítile určitě vymyslel rally, co???smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!