23. 9. 2013 13:40 − 2980× − 0

Racing Team Semčice: Rallye Humpolec 2013

Čas utíká jako voda, nelze ho zastavit a tak nedlouho po srpnovém závodě v Chrudimi měl své další dostavení Volný pohár.

Čas utíká jako voda, nelze ho zastavit a tak nedlouho po srpnovém závodě v Chrudimi měl své další, konkrétně již páté, dostavení Volný pohár v rallye. Závodní týmy a jejich posádky se tentokrát sjely ve městě Humpolec. Tamní pořadatelé připravili soutěž formou čtyř průjezdů dvěma měřenými testy, z nichž hned ten první měřil bez mála 15km a stal se tak prozatím nejdelší zkouškou letošního Volného poháru. Předpověď počasí na sobotní, tedy závodní den byla docela slibná a tak i přes chladnější a pochmurné počasí, proběhl v páteční podvečer na humpoleckém náměstí slavnostní start provázený příjemnou atmosférou. Po něm následovalo již jen dokončování rozpisu na samotný závod, do kterého jsme, stejně jako do většiny ostatních soutěží Volného poháru, odstartovali vůbec poprvé. Na dvěřích našeho vozu se po dlouhých letech objevilo naše oblíbené startovní číslo 22.

Hned sobotní probuzení a následný pohled na zataženou oblohu prozradil, že předpovídané počasí beze srážek není brzy po ránu plně aktuální a před startem tak většina posádek volila více či méně mokré obutí. Ani my jsme nebyli výjimkou a do první rychlostní zkoušky jsme odstartovali především s cílem nepřivodit si hned z kraje závodu nějaký zbytečný problém. To se naštěstí podařilo a v rozumném tempu jsme dorazili do cíle zkoušky. Tam jsme na výsledkové tabuli k našemu překvapení uviděli, že před námi startující posádka Petr Michálek s Romanem Maryškou za naším časem zaostala o 11 vteřin. V podobném tempu jsme tedy pokračovali i na další zkoušce, která začínala ač rozbitým, tak moc pěkným úsekem na úzkém asfaltu, zakončeným levým odbočením na hlavní silnici. Za cílem této zkoušky jsme mohli v klidu pokračovat vstříc první, krátké servisní zastávce. To už bohužel ne zcela platilo pro dvojici Michálka a Maryšku, kteří na druhé RZ hlásili problémy se zapalováním jejich žlutého swiftu. I díky tomu narostl náš náskok na čele skupiny po druhé zkoužce na 26 vteřin. Závod pokračoval druhým průjezdem nejdelší zkoušky vedoucí z Budíkova do Kališť. Z nebe také postupně padalo méně a méně srážek a tak i dosažené časy byly znatelně lepší a to i přes skutečnost, že trať byla stále mokrá. Navíc již po prvním průjezdu přibylo v zatáčkách spoustu vytahaných nečistot. Stopky v cíli ukázaly zlepšení o 22 vteřin a současně také zvýšení náskoku v čele skupiny A1.

Na řadu přišel druhý průjezd rychlostní zkouškou Brtná – Želiv, která se bohužel ukázala jako pro nás tou poslední v humpolecké soutěži. Nedlouho po startu zkoušky se při brzdění do odbočení z rychlejší rozbité pasáže na hlavní silnici přestřihl obal pravého předního tlumiče, auto okamžitě změnilo směr jízdy a na rozmáčené louce nešlo zastavit. O to se bohužel postaral až vzrostlý smrk. Dobře rozjetý závod pro nás tímto skončil, nejdůležitější však je, že jsme s Kubou vyvázli v pořádku. To se bohužel nedá říci o autě, škody jsou poměrně vysoké, práce na autě je hodně a zbytek sezóny je nejasný. V okolí Humpolce se nakonec i počasí umoudřilo a na osychající trati si pro prvenství dojeli Petr Michálek s Romanem Maryškou na Suzuki Swift, kteří se díky tomu propracovali do čela průběžného bodování.

V Humpolci nám tedy nebylo přáno spatřit cíl soutěže, i přesto bych rád poděkoval všem člénům týmu, speciálně pak jako obvykle Kubovi. Velké poděkování také patří všem lidem, kteří nám fandili a drželi palce a v neposlední řadě nesmím zapomenout na ty, kteří nám vyjádřili svou podporu, velmi si toho vážíme. Seriál Volného poháru a současně i Rallye Cupu pokračuje 5. října tradiční soutěží Rally Světlá nad Sázavou.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!