24. 9. 2013 21:23 − 4805× − 14

Pojeďte s námi na legendy do San Marina!

Pomalu nastal čas, začít spřádat plány, vytvořit si program a naplánovat si rychle dovolenou. Blíží se populární Rally Legend v San Marinu.

Pomalu nastal čas, začít spřádat plány, vytvořit si program a naplánovat si rychle dovolenou. Blíží se populární Rally Legend v San Marinu, která je pro fanoušky historických rally aut a rovněž pro bývalé špičkové piloty, mimořádnou událostí. Letos se pojede jedenáctý ročník v termínu 10. – 13. října 2013.

Každý, kdo již na tento svátek rallysportu zavítal, dá určitě za pravdu, že atmosféra v San Marinu a jeho nejbližším okolí je přímo fantastická a dříve či později ho doslova okouzlí a pohltí. Podobně jako mě a kamarády, se kterými proslulé „legendy“ navštívíme již po několikáté v řadě.

Pokud bych doporučil, tak vyjeďte s předstihem a po cestě navštivte alespoň jednu z možných zajímavostí, které se přímo nabízejí. My zastavíme jako první vždy na Autogrillu na výborný croissant nebo cappuccino.

Přímo se nabízí návštěva Benátek a prohlídka krásného historického města. Zde to chce strávit spíše celý den, neboť zajímavostí je tolik, že je velmi obtížně všechno vidět za pár hodin.

Především se jedeme kochat auty, takže nepodívejte se do některého z četných muzeí italské designérské školy a především věhlasného Ferrari. Kdo řekne, že ho tato značka neosloví, ten nemá srdce s vůní benzinu. My jsme navštívili v loňském roce nově otevřené muzeum Ferrari v Modeně, které projektoval světoznámý Jan Kaplický. Jedná se o zajímavě architektonicky ztvárněnou budovu s mnoha nejnovějšími technologiemi v těsné blízkosti rodného domu slavného zakladatele Enza Ferrariho. V něm je expozice jeho tvorby včetně původních artefaktů jako jsou jeho brýle, vybavení pracovny, originální výkresy nebo například všechny typy znaků vzpínajícího se koně. Tohle jistě stojí za shlédnutí a dá se to spojit i na jednu vstupenku společně s návštěvou muzea v Maranellu. Zde to vyjde i o nějaké to euro levněji než samostatně. Nicméně musíte tomu obětovat v podstatě celý den.

No ale to už jsme na dosah samotného cíle naší cesty – San Marina. I tady najdeme spoustu zajímavých cílů. Nejen překrásné historické centrum města na samotném vrcholu se třemi hrady, ale i možnost návštěvy řady muzeí. A to jak z historie samotné, tak samozřejmě s vůní benzinu. Na jedné straně hlavní silnice z Rimini do San Marina je ve stráni zasazeno muzeum letectví a na druhé je dělené muzeum Ferrari a Abarthu. Tady jsou vstupy samostatně a rozhodně kdo to miluje, nebude zklamaný.

Ale to nás již vítá hraniční brána města i státu San Marino a my jsme už nažhaveni, co nejdříve být v blízkosti nejen velmi zajímavých a mnohdy rovněž velmi vzácných rally vozů jako jsou Lancia 037, Lancia Delta S4, Lancia Integrale či Lancia Stratos, Audi S1 či Audi Quattro. Spousta typů Porsche, Fordů, Fiatů, Toyot, Opelů, a to různých skupin, ať už skupiny B nebo kategorie WRC a dalších zajímavých značek.

Mezi touto směsicí plechových krasavců se pohybuje spousta různými tituly ověnčených „Top Driver“ jako jsou stálice legend, a to například Sandro Munari, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm, Carlos Sainz nebo Guiseppe Volta. Díky němu žije spousta kusů 037 a sympaťák Volta oživil rovněž vůz Lancia Delta ECV. A samozřejmě i další řada zajímavých osobností jako Waldegard, Blomqvist, Alén, Röhrl nebo pravidelně startující bratr Henriho Toivonena Harri, který jede velmi atraktivně pro divácké oko. Ani na mistrovství světa se člověk mnohdy do tak bezprostřední blízkosti velkých jmen nedostane.

Nelze také zapomenout ani na velkého šoumena jako je Manrico Falleri s Lancií Delta, který neprodá jedinou zatáčku stejně jako Federico Ormezzano s Talbotem Lotus nebo i u nás velmi populární Paolo Diana. Všichni jmenovaní jedou neuvěřitelnou střelbu a dveřma napřed, což se dnes příliš nevidí.

V loňském roce zde dosáhla velkého a zřejmě i největšího úspěchu česká posádka Miroslav Janota, Lukáš Vyoral s vozem Opel Kadett, kteří dokončili legendy na fantastickém druhém místě hned za legendárními Markku Alénem a Ilkkou Kivimäkim na voze Lancii 037.

Již dnes je ve známosti, že letošní účast bude opět hvězdná. Svou účast potvrdili Carlos Sainz, Didier Auriol, Gianfranco Cunico, u nás před lety startující "Lucky", dále Gigi Galli, Miki Biasion, Sandro Munari, Juha Kankkunen, Gustavo Trelles nebo Jimmy McRae. A to jistě nejsou všechny lákadla, která nás tam znovu táhnou.

Ani česká a slovenská jména letos chybět nebudou. V seznamu přihlášených najdeme tyto posádky: Petr Novák, Jiří Neubauer (Škoda 1000 MB), Miroslav Plíhal, Jiří Stross (Škoda Octavia WRC), Karel Trněný, Stanislav Kafka (Škoda Fabia WRC), Silvestr Mikuláštík, Robert Baran (Škoda Octavia WRC), Štěpán Vojtěch, Michal Ernst (Peugeot 206 WRC), Jiří Jírovec, Jiří Horák (BMW E30 M3) a Igor Drotár, Vlado Bánoci (Škoda Fabia WRC).

Takže, kdo jste vyšetřili nějaký den dovolené, neváhejte a vyrazte pohladit srdíčko do San Marina! Možná se stihnete ještě vykoupat i v moři.

Aktuální informace najdete na www.rallylegend.com

Foto: ZLIN PRESS – Antonín Babík

Komentářů celkem: 14
24. 9. 2013 21:42
0 0
a Mira je kde?nemel po lonsku sliben start s Lancii od Volty? smajlík
25. 9. 2013 04:39
0 0
Letos poprvé vůbec za hranice a hned taková jména.A navíc po letech Brouk se srdcovkou.smajlíksmajlík
25. 9. 2013 06:35
0 0
No na Brouka jsem hodne zvědavý akorát nevím co bude mít za pegyho???smajlík Svojeho prodal a bráchův doma opečovává a zapřísahl se že si ho nechá na památku bez provozu,tak nevím...že by si jiného pegyho půjčil???
25. 9. 2013 10:31
0 0
Bohužel z trojce Falleri,Ormezzano,Diana jsem v seznamu nenašel ani jednoho a budou chybět smajlík Ale Glisic,Klausner a pár dalších šílenců to tam vynahradí! smajlík smajlík
25. 9. 2013 10:49
0 0
Diana pojede, na startovce uz by mel byt uvedenej..
25. 9. 2013 10:50
0 0
Jak rád bych jel. Bohužel stavíme. Holt všechny vášně a koníčky definitivně končí s rodinou.
25. 9. 2013 12:22
0 0
Martin: Výborná zpráva,dík za ni smajlík Je pravda,že ta jeho 131 má společného z historikem asi jak Bérešovic S1.
25. 9. 2013 13:34
0 0
Původně napsal kambiaso
a Mira je kde?nemel po lonsku sliben start s Lancii od Volty?

Jak známo,slibem neurazíš a mediálně vypadáš ještě jako dobrák.Všechno je o prachách a to ostatní jsou jen kecy!smajlík
25. 9. 2013 15:39
0 0
No ta jeho "131", kterou často pořadatelé milně uvádějí za rádoby "131 Abarth" je totiž pouze prodejní verze "131 Sport", tak jak ji i on kdysi uváděl v přihláškách. Takže plně odpovídající homologaci, ale pouze 131 Sport, přesto předvádí sport hodný továrního Abartha smajlík
25. 9. 2013 16:05
0 0
Další rok uplynul a já se tan
m zase nepodívám. 2015 to musí vyjít.
25. 9. 2013 16:33
0 0
Původně napsal Honza
No ta jeho "131", kterou často pořadatelé milně uvádějí za rádoby "131 Abarth" je totiž pouze prodejní verze "131 Sport", tak jak ji i on kdysi uváděl v přihláškách. Takže plně odpovídající homologaci, ale pouze 131 Sport, přesto předvádí sport hodný továrního...


131 Sport mělo sekvenční řazení?
25. 9. 2013 20:19
0 0
Konečne je San Maríno a hurá na něj . Je to nejlépe obsasená šou a ,krásných vozidel a samí mistři volantu . Tyto legendy v San Marínu jsou o hodně lepší než v Německu ADAC Eifel Rallye .
25. 9. 2013 20:19 Upraveno 20:26
0 0
Konečne je San Maríno a hurá na něj . Je to nejlépe obsasená šou a krásných vozidel a samí mistři volantu . Tyto legendy v San Marínu jsou o hodně lepší než v Německu ADAC Eifel Rallye .Byl jsem 2x v Německu a už tam zase dlouho nepojedu ( buzerace , daleko od tratě , za všechno draze zaplatit atd. ) to radši 3x na San Marina tady se to nechá poplatit v normě a TA ATMOSFÉRA super . smajlík
26. 9. 2013 12:10
0 0
Původně napsal starej pes

Jak známo,slibem neurazíš a mediálně vypadáš ještě jako dobrák.Všechno je o prachách a to ostatní jsou jen kecy!

Nebyl jsem u toho,ale slib zapůjčení auta a slib zapůjčení a financování startu je rozdíl
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!