27. 12. 2005 00:00 − 2156× − 0

MISTROVSTVÍ PORTUGALSKA 2005

Komentář – Armindo Araújo vítězstvím v letošním závěrečném podniku, Rali Casino do Algarve, završil hattrick v portugalském šampionátu.

Armindo Araújo vítězstvím v letošním závěrečném podniku, Rali Casino do Algarve, završil hattrick v portugalském šampionátu. Po přechodu od Citroenu k Mitsubishi, kde usedl za volant čtyřkolky, se jeho šance na titul výrazně zvýšily. A to hlavně proto, že celá polovina šampionátu se odehrála na nezpevněném povrchu. Ze začátku sezóny, pro nějž byl právě tento povrch charakteristický, se ale musel Araújo vyrovnat s četnými technickými potížemi. Na asfaltu ale dokázal být více než rovnocenným soupeřem kolegů s vozy Super 1600.

Po zisku tří titulů nyní Araújo pohlíží po vyšší metě, a tak se hodlá s produkčním Mitsubishi vydat do světa. I druhé místo v konečném pořadí šampionátu připadlo jezdci s produkčním vozem. Fernando Peres po šotolinové půlce mistrovství dokonce vévodil, ale na asfaltu se vůbec nedokázal prosadit. To výborně dokládá fakt, že zatímco na šotolině získal 28 bodů, na asfaltu pouhých pět. José-Pedro Fontes se pro letošek stal významnou posilou týmu Renault a narozdíl od svého kolegy Chavese se dokázal zapojit do boje o titul. V závěrečné soutěži ale dosáhl jen na třetí příčku a to bylo málo i na dostižení Perese. Nutno však říct, že zde při rovnosti bodů rozhodoval větší počet vítězství jezdce produkčního vozu. Až jako čtvrtý byl nakonec klasifikován Miguel Campos. Ten sezónu zahájil odstoupeními pro technické potíže, ale na asfaltu plně prokázal, že je portugalským ex-mistrem. Rali Vinho da Madeira a Nordeste Transmontano vyhrál a spolu s Araújem do závěrečného podniku vstupoval jako hlavní favorit. Cíl ale nespatřil a musel se spokojit s bramborou. Pro příští rok plánoval s Focusem WRC několik startů v MS, nicméně nyní to spíše vypadá na starty s PV. Doma se představí buď v týmu Peugeot jako doteď nebo v produkčním voze.

Kalendář mistrovství bude příští rok obsahovat opět osm podniků, které by stejně jako letos měly být rozděleny na šotolinovou a asfaltovou část. Vrcholnými soutěžemi bude do WRC kandidátská PT Rali de Portugal a evropská Vinho da Madeira.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!