26. 9. 2013 20:45 − 2878× − 0

Z kolbiště pod šternberským hradem bez poháru

Předposlední zastávkou sezóny malého mistrovství byla Rally Jeseníky, kde nechyběla posádka Kobliha – Chodura.

Předposlední zastávkou sezóny malého mistrovství byla Rally Jeseníky. Závodilo se zde teprve po sedmé a jako každý rok je centrem soutěže bájemi opředené město Šternberk, na úpatí Nízkého Jeseníku. Stejně jako v nejznámější pověsti tradující vznik města, vyprávějící o udatném Jaroslavovi ze Šternberka, který se postavil nájezdu divokých Tatarů, ubránil Moravu a dal tak počátek dějinám stejnojmenného hradu a města, jal se také Adam Kobliha bránit svou pozici v šampionátu a opevnit své bodové hradby proti dotírajícím soupeřům. Hlavní zbraní mu byl tradičně bílý Citröen C2 R2 Max a jeho pobočníkem Petr Chodura jun.

Proti nim stála další šestice nájezdníků v čele s tím nejbližším protivníkem, a sice s Martinem Vopatřilem. Ten zmobilizoval své síly a Fabii R2 po kotrmelci na Barum rally a byl připraven bojovat. Martin Vlček po těžké havárii zůstal prozatím mimo dění. Situace v tabulce hovořila jasně. Bylo třeba získat co největší počet bodů, opevnit se na čele a vytvořit si tak dobrou pozici pro závěrečné tažení.

První podzimní den nabízel směsici suchého, klouzavého, mokrého a místy velmi zrádného asfaltu se spoustou vytahaných nečistot. Adam Kobliha si zde odbyl svou premiéru: „Na Rally Jeseníky jsem startoval poprvé, několikrát jsem zde byl jen jako divák a vždy zde bylo nepříznivé počasí. To jsem očekával i letos. Před soutěží jsme měli test na podobné trati, do čehož nám vyšlo i proměnlivé počasí, takže jsme měli možnost vyzkoušet si různé varianty jak pneu, tak nastavení. Před startem jsme tak byli výborně připraveni. “

Vše tedy mohlo vypuknout. Adam Kobliha započal Rally Jeseníky velmi dobře, a to když první sekci rychlostních zkoušek vyhrál. I když jen o nepatrný náskok sedmi vteřin na druhého Bisahu se stejným vozem. Zdálo se, že jde vše dobře, smůla se však začala favoritům lepit na paty. Začalo to již na přejezdu k servisní zóně a pokračovalo před startem do RZ 4, o problémech už sám jezdec: „Na přejezdu z RZ 3 začal našemu Citröenu vynechávat motor, naštěstí se nám podařilo dostat do servisu, kde kluci vše prohlédli, zkontrolovali a prostříkli všechny spoje k zapalování. Po výjezdu ze servisu se zdálo, že je vše v pořádku. Dojedeme k časovce, orazíme si a čekáme, až odstartuje auto před námi. V tom se začalo kouřit od baterky, musel jsem vyskočit z auta, podívat se, co se stalo. Nafoukla se nám baterka a v autě se linul nepříjemný odér, ale i tak jsme se rozhodli pokračovat. Auto jsme ihned vyvětrali, ale díky tomu nestihli odstartovat a z toho pramenila minuta penalizace. Naštěstí baterka vydržela a měli jsme velké štěstí, že nám někde nestřelila, to by potom bylo teprve zajímavé. Problém s vynecháváním motoru se na přejezdech dále opakoval, doufám, že to bylo jen tou baterií.“


Foto: František Dušek

I přes tyto trable dokázal Adam Kobliha RZ 4 vyhrát, zároveň se však propadl na čtvrtou pozici. V druhé polovině závodu volil jezdec spíše opatrnější tempo. Bylo nutné především dokončit a posbírat tak důležité body. Závěr znamenal už jen dojetí do cíle bez zbytečného riskování a i přesto, že Horák s Fabií byl na dostřel, pozice se neměnily. Kobliha s Chodurou tedy zůstali poprvé v sezóně mimo pódiová umístění, jejich ztráta činila 58,4 sec, při odpočtu trestné minuty by to bylo vítězství. Na kdyby se však v životě ani v rally nehraje. Vše je tak, jak má být. Z vítězství se radoval skvěle jedoucí Bisaha, o necelých 14 sec za ním byl Vopatřil a třetí skončil zmiňovaný Horák.

Čtvrtý muž třídy 6 si však z umístění vrásky nedělal: „Při neúčastí Vlčáka jsme do soutěže vstupovali s cílem jet v klidu, zbytečné neriskovat a hlídat si časy. Bylo pro mě milým překvapením, že jsme drželi krok s ostatními. Vždyť i Peťa mi říkal, že se mu to zdá trošku vlažnější. Na to jsem mu řekl, že radši takto, než abychom to na tom bahně někde nechali. Souhlasil. Tak jsme si ten závod náramně užívali i přes ty trable. Tratě se mi líbily moc, mám raději spíše lesní úseky, než nějaké letiště mezi poli. Podmínky navíc byly velmi náročné a my je překonali bez toho, aniž bychom ublížili autu, takže skvělé. Za čtvrté místo jsme velmi rádi a určitě jej bereme všemi deseti. Za jistých okolností může mít pro nás tato pozice cenu zlata. Rád bych pogratuloval Ondrovi Bisahovi k premiérovému vítězství.“


Foto: František Dušek

Jaký pohled se naskýtal z pravého sedadla, nám popsal navigátor Petr Chodura: „Rally Jeseníky pro mě má hořko-sladkou příchuť. Časy z rychlostních zkoušek totiž dokazují to, že Adam je skutečně špičkový jezdec a je schopen i v silné konkurenci uhájit nejlepší výsledky. Alespoň co se rychlostních zkoušek týče. Jak jsme si však již vyzkoušeli nedávno na Barumce, rally není jen o časech na trati. Před startem čtvrté rychlostní zkoušky jsme totiž opět měli poruchu, tentokrát s baterkou. Kvůli této nepříjemnosti jsme pozdě vystartovali do vložky a to bez kompromisu znamená jedna minuta penalizace. Tuto ztrátu pak již s takovými soupeři, které jsem měli, nebylo možné dohnat a naše posádka tak skončila pod stupněm vítězů. Zklamání ovšem není tak veliké. V Jeseníkách jsme totiž hlavně dojeli, čímž jsme získali cenné body a také jsme měli možnost zazávodit si na krásných tratích, které organizátoři závodu připravili.“

Závěrečné řádky patří Adamu Koblihovi: „Děkuji za další zážitek a skvělý závod především těmto lidem: Tomovi a Honzovi za přípravu a práci na autě, Peťovi za spolupráci a čtení, našim fanklubákům, kteří nás hnali dopředu, v neposlední řadě Ondrovi a všem našim partnerům a podporovatelům. Díky!“

Symbolika z počátku tohoto článku uvádí v podobnost pradávnou báchorku a rally Jeseníky, zda bude mít i sezóna 2013 pro Adama Koblihu stejný osud a definitivně odrazí útoky soupeřů nebo bude muset boj ještě pokračovat, vyjde na světlo v časech nejbližších.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!