Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
27. 9. 2013 20:19 − 2507× − 5

Kopecký ujíždí dvojici produkčních pronásledovatelů

Po odjetí sedmi zkoušek se do čela Chorvatské rally propracoval nový kontinentální šampion Jan Kopecký.

Stejně jako pomalu začíná s přicházejícím podzimem opadávat listí ze stromů, ubývá také počet zbývajících podniků Mistrovství Evropy. Chorvatská rally, která se koná právě v těchto dnech je desátým letošním zastavením ME z celkového počtu dvanácti soutěží. Blížící se konec také napovídá o tom, že se budou rozdávat tituly. Ten nejcennější, pro Mistra Evropy získala již s předstihem před startem Chorvatské rally posádka Škody motorsport Kopecký – Dresler. Tato dvojice se tak stala první ryze českou posádkou, která na absolutní primát dosáhla, avšak posádka s českou vlaječkou na oknech se radovala již v roce 1995, když v ME zvítězil Ital Bertone, který však jezdil s českou licencí.

Nyní se ale podívejme na dění prvního dne Chorvatské rally. Na programu bylo sedm rychlostních testů přičemž úvodní krátký test v Poreči se odjel již ve čtvrtečním večeru. Dne se tedy závodilo na šesti měřených asfaltových úsecích, které dohromady za etapu nabídly 118 ostrých kilometrů. A kdo se vstříc těmto zkouškám vydal? Hlavním favoritem byl již zmíněný Kopecký, kterého doplňovala smečka dalších pěti soukromých Fabií S2000, z nichž největšími favority byl domácí Šebalj a tako belgický pilot Tsjoen, avšak toho navigoval další kvalitní řidič Casier. Velké naděje se mohly vzhledem ke slabší konkurenci vkládat do Aignera a Gassnera juniora, kteří odstartovali s vozy třídy 2, ve stejné třídě se objevil i Lancer GPD Mit Metal Racing teamu, ale tradičního Orsáka nahradilo jedno z letošních překvapení ze sprintů Kořístka.


Foto: www.fiaerc.com

Speciálku ze čtvrtečního podvečera nejlépe zvládl Šebalj, kterého následoval Jihoafričan Lategan, který domácí tratě a Polo S2000 vyměnil za soutěže v Evropě a Fabii týmu BRR. Úvodní dvojici pátečních testů vyhrál Aigner, který šel do čela a když RZ4 vyhrál Kopecký, tak bylo pořadí na špici právě Aigner a Kopecký, které dělilo deset vteřin. Se čtyřmi sekundami ztráty následoval mladý Gassner, minutu nazpět byl Tsjoen a za dalších 23 sekund následoval Humar, který Fabii S2000 z loňska vyměnil za Clio R3.

Od RZ5 již diktoval tempo Kopecký, protože vyhrál všechny zbývající testy etapy a od RZ6 se dostal do vedení. Po RZ7, která byla páteční poslední, vedl český pilot s náskokem více než padesáti sekund před Aignerem, který však vede ERC Production Cup, který je pro Rakušana prioritou. Pouhých pět sekund nazpět byl mladý Gassner a za ním již byla více než minutová díra, za kterou se nacházel čtvrtý Tsjoen. Ten měl však náskok jedenácti sekund na nejlepšího domácího jezdce Šebalje. Ten se odpoledne dostal před Humara, jehož odsunul na šesté místo absolutně. Sedmý byl Hadik, kterému se povedlo opravit auto poškozené havárií na Barum rally, třináct sekund nazpět byl Lategan jenž až v posledním testu dne překonal Šaškina, jehož odsunul na deváté místo. Elitní desítku uzavíral Gassner, který na rozdíl od syna startoval s "desítkou" specifikace třídy 3.


Foto: www.fiaerc.com

Ve dvoukolkách vedl s přehledem Humar, druhý byl domácí Prodal se slabším Citroenem C2 R2. Bronzový post držel po pátku Bessenyey, který letos zatím nasbíral nejvíce bodů v šampionátu 2WD v rámci ME. Čtvrtý byl Barbu a pátý Consani, který se však do evropské klasifikace nezapočítává. Zítřejší program otevře zkouška s názvem Butoniga, která startuje minutu před desátou.

Chorvatská rally po RZ7
1.Jan KopeckýŠkoda Fabia S20001:11:32,5
2.Andreas AignerSubaru Impreza STi R4+52,9
3.Hermann Gassner jun.Mitsubishi Lancer Evo X R4+58,1
4.Pieter TsjoenŠkoda Fabia S2000+2:16,1
5.Juraj ŠebaljŠkoda Fabia S2000+2:28,0
6.Aleks HumarRenault Clio R3+3:23,4
7.András HadikSubaru Impreza STi R4+3:39,1
8.Henk LateganŠkoda Fabia S2000+3:53,0
9.Daniel ŠaškinFord Fiesta RRC+4:09,3
10.Hermann GassnerMitsubishi Lancer Evo X+4:48,2

Kompletní výsledky z Chorvatské rally naleznete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 5
27. 9. 2013 21:29
0 0
Doporučuju shlédnout na fiaerc.com záběr tří nejrychlejších z helikoptéry. Nejdřív vidíte Aignera a říkáte si "Jak tenhle týpek, kterýmu při každém brždění odskakuje zadek jak hopskulka mohl vyhrát první sekci?" jenže na konci vidíte Kopeckého a...kola se točí, ale auto se nehýbe z místa. smajlík
28. 9. 2013 13:33
Upraveno 13:33
0 0
To je mazec.....to musí bejt rozkoš ject v tej slotě na slickách....jak to zuby nehty drží na silnici.....dobrý video. A tak trochu asi zase diletantství škody motorsport. Kdyby v ME byla opravdová konkurence, takovýhle chybný kroky by je přišly draho.
28. 9. 2013 14:07
0 0
shifty řekl ti někdo že v ME se žádné mokré pneu používat nesmí ? že Michelin má pro ME pouze jeden typ pneumatik a dvě směsi do kterých se nesmí řezat ? Pokud vím tak Aigner jede na starých yokohamách takže pro tyto podmínky to je zřejmě super guma smajlík
28. 9. 2013 20:55
0 0
Prosim? Tak takováhle blbost mě fakt nenapadla. Nesmí se používat mokrý pneu? Trošku o hubu ne? Tak to pak jo, to sem fakt teda netušil smajlík
28. 9. 2013 21:01
0 0
to není přesné, že by se nesměly používat, ony totiž mokré pneu neexistují, existují jen takzvané "bezpečnostní" pneumatiky smajlík asi ty mokrý gumy byly na vodě nebezpečný smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!