Ondřej Plšek - eWRC.cz
27. 12. 2005 00:00 − 2740× − 12

Jezdci týmu Škoda Motorsport v roce 2005

Jaká byla sezóna "dvojek" a "trojek" Škody Motorsport v roce 2005. Měli fanoušci značky Škoda důvod být pyšní na svoje barvy?

V jednom z předešlých článků jsme se podívali na letošní sezonu jedničky týmu. Dnes se soustředíme na ostatní jezdce Škody Motorsport v roce 2005.

Poté co Toni Gardemeister podepsal smlouvu u Fordu, tak bylo jasné, že minimálně jedno místo u Škody bude volné. Mnozí sice doufali v to, že místa budou volná obě, k tomu ale nedošlo, a tak jedno místo bylo i nadále obsazené. Mezi českými fanoušky začala vřít diskuze, který ze známých pilotů zasedne za volant jednoho z nejkrásnějších vozů v seriálu mistrovství světa. Spekulovalo se o velkých jménech současnosti, ale i budoucnosti. Několik týdnů se mluvilo o možném angažování bývalého mistra světa a žijící legendy tohoto sportu – Colina McRae. K tomu ale nedošlo a ani jiná často skloňovaná jména se nakonec do kokpitu neposadila.

Tým Škoda Motorsport poté oznámil, že na místě druhého jezdce se bude střídat více jezdců a že na některých soutěžích budou startovat posádky tři. Jani Paasonen byl všeobecně přijat velmi pozitivně. V roce 2004 udělal všem fanouškům týmu Škoda velikou radost nejen celkovým šestým místem ve Finsku, ale i předvedenou jízdou. K tomu v seriálu PWRC skončil jen těsně jako druhý. Dalším Finem v týmu byl poté Janne Tuohino. Ani tato postava nebyla fanouškům rallysportu neznámou, vždyť ve Švédsku byl nejlépe umístěným Fordem a tuto náročnou soutěž dojel jako čtvrtý. Třetím seveřanem v týmu potom byl velmi známý okruhář Mathias Ekström. Tento Švéd se v roce 2004 stal mistrem známé série cestovních vozů DTM. Rally je jeho velkým koníčkem a nutno říct, že velmi úspěšným k tomu.

Pro asfaltové soutěže byl angažován francouzský asfaltový specialista Alex Bengué a k radosti českých fanoušků i Jan Kopecký. Český mistr roku 2004 ale neměl podepsaný žádný konkrétní podnik, pouze příslib startu na některém z asfaltových podniků.

V průběhu sezony se k těmto pilotům přidala ještě hvězda světové extratřídy a jeden z nejznámějších jezdců všech dob Colin McRae. Jeden start v barvách Škody Motorsport pak v Japonsku absolvoval i bývalý tovární jezdec Subaru Mikko Hirvonen.

Celkem se tedy za volantem Škody Fabie WRC vystřídalo osm jezdců. Není to úplně běžná praxe. V případě Citroenu a Subaru to byli jezdci tři, u Peugeotu teprve tragická nehoda Martina umožnila start dalším dvěma pilotům. Pokud ale v nějakém týmu jelo více jezdců, tak snad nikdy to nebylo po tak dlouhé době jako v případě Alexe Benguého, který za tým startoval v lednu na Rally Monte Carlo a poté teprve o sedm měsíců později na Deutschland Rallye! Můžeme se tak minimálně dohadovat, zda se velké množství jezdců nepodepsalo na ne vždy nejlepších výkonech.

Monte Carlo

Tradiční start do sezony byl určen pro Armina Schwarze, vedle něj dostal jako druhý jezdec důvěru mladý Alex Bengué. Náš Jan Kopecký soutěž odtrénoval, ale na start se pak nepostavil.

Během první etapy bylo na Alexovi znát, že s autem teprve postupně sžívá, výsledkem toho byl zhasnutý motor na startu RZ1, hodiny na RZ2 a problémy s ruční brzdou. Přes tyto problémy byl ale talentovaný Francouz ve většině případů výrazně rychlejší než jeho týmový kolega a první den zakončil na dvanáctém místě. Opravdovou senzací pak byly jeho časy ve druhé etapě. Na prvním rychlostním testu soboty se vešel do první desítky, aby pak na následující zkoušce naplno zazářil. Ta musela být po těžké havárii Francoise Duvala pozastavena a komisaři přidělovali náhradní časy do té doby nejrychlejšího jezdce – Alexe Benguého! V další rychlostní zkoušce došlo k podobné situaci „zásluhou“ havárie Schwarze a tak se z nejrychlejšího času opět radoval talentovaný jezdec. „Nastavil jsem si tvrdší podvozek. Vůz byl hned lépe vyvážený a na suchých tratích jsem si mnohem více věřil, a proto jsem byl o tolik rychlejší,“ řekl Bengué. V první soutěži za tovární tým tak získal dvě dílčí prvenství, což se zatím nikomu z jezdců týmu Škoda nepovedlo. Skvělé výkony pak potvrdil i třetím místem na osmém testu. V nastupující tmě přehlédl mostek, vyvrátil kolo a byl rád, že dorazil do cíle zkoušky. Do servisu v monackém přístavu ale již bohužel nedojel a byl tak penalizován pěti minutami.

Druhý den tak zakončil na jedenáctém místě, pouhé dvě sekundy za naším Romanem Krestou. Po výpadku Solberga a Rossettiho se posunul o dvě příčky na deváté, které nakonec dovezl do cíle a týmu tak zajistil premiérový bod do značek v letošním roce. Každopádně ale všem ukázal, že Fabia WRC je konkurenceschopné auta a v pravých rukou může směle pomýšlet i na vyšší příčky celkového hodnocení. A všem, kdo zpochybňovali jeho zařazení do týmu, ukázal, že to byla dobrá volba.

Alex Bengué
nejlepší umístění v RZ:1. (RZ6 a RZ7)
průměrné umístění v RZ:8,2 (ujeto 14 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 10:32 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km:1,79 sec/km – (Schwarz 2,2sec/km)

Oba dva jezdci Škody Motorsport absolvovali 6 rychlostních zkoušek. Z toho byl čtyřikrát rychlejší Alex Bengué a dvakrát veterán Schwarz. Celkové skóre v rychlostních zkouškách tedy znělo: Bengué 13, Schwarz 2.


Monte Carlo

Švédsko

Původně zde měla jet trojice vozů ve složení Schwarz, Tuohino a Ekström. Pro zranění se soutěže nemohl zúčastnit Schwarz a první šanci v tomto roce tak dostal Jani Paasonen. Na body byli nominováni Tuohino a Ekström. Oba dva zde v roce 2004 předvedli velmi kvalitní výkon, Tuohino dojel čtvrtý celkově a okruhový specialista Ekström vyhrál skupinu N, kdy porazil i všechny účastníky PWRC.

Již první etapa ukázala, že Škoda do bojů nasadila na sněhu velmi zkušené jezdce. Po prvním průjezdu prvních tří rychlostních zkoušek byli tovární jezdci Škody za sebou seřazeni na sedmém, osmém a devátém místě v pořadí Ekström, Tuohino a Paasonen. Druhý průjezd stejnými vložkami ale již značil propad továrních speciálů. Paasonen sice zaznamenal na páté rychlostní vložce druhý čas, tou dobou ale bylo jeho konto již zatíženo dvacetisekundovou penalizací za pozdní výjezd ze servisu. Tuohino měl problém s poloautomatickým systémem řazení. Po prvním dni tak byl Ekström na místě devátém, desátý s nepatrnou ztrátou pak byl Tuohino a Paasonen byl čtrnáctý. Odstupy ale byly malé a dalo se očekávat, že druhý den se mohou posunout výše.

Z pátku na sobotu připadnul sníh a tak první jezdci na trati působili jako sněžný pluh. Bohužel byl mezi nimi i Jani Paasonen, který na trať vyrážel jako druhý. Již druhou penalizaci v soutěži za pozdní opuštění servisu si připsal Janne Tuohino a ani Mathias Ekström nebyl bez problémů. Přestal mu fungovat posilovač řízení a Mathias nabral výraznou časovou ztrátu. Po druhém dni byl nejlépe postaveným pilotem Škody Tuohino (10.), mezi prvních patnáct se vešel i Paasonen (13.). Ekström při své domácí soutěži přenocoval na místě šestnáctém se skoro sedminutovou ztrátou.

Třetí etapa promluvila nejenom do celkové pořadí švédské soutěže, ale i do postavení zástupců české automobilky. Nejlepší výchozí situaci nedokázal Janne Tuohino využít, v devatenácté rychlostní vložce urazil kolo a cíl nespatřil. Nejlépe postaveným jezdcem Škody v cíli tak byl Jani Paasonen. Ten dojel jako devátý a stejně jako Alex Bengué v Monte Carlu zajistil týmu jeden bod. Nejlepší výkon třetího dne ale zajisté ukázal Mathias Ekström, který během této etapy na vítěze soutěže Solberga ztratil pouhých 10 sekund a v celkovém pořadí se posunul o šest míst vzhůru. V cíli pak byl o pouhou jednu desetinu sekundy rychlejší než Warmbold na jedenáctém místě. „Opravdu jsem si tuto příležitost k získávání zkušeností užil. Byl jsem ale zklamaný sobotními problémy s posilovačem řízení. Když odečtu čas, který jsem tím ztratil, možná jsem mohl skončit na stupních vítězů, což by byl jak pro mě, tak pro tým Škoda Motorsport skvělý výsledek,“ zhodnotil své působení v týmu Ekström.

Ve srovnání jezdců týmu Škoda na jednotlivých rychlostních zkouškách byl nejúspěšnější Ekström, který byl z uvedeného tria nejrychlejší v 11 zkouškách. Tuohino byl nejrychlejší pětkrát a Paasonen čtyřikrát.

Jani Paasonen
nejlepší umístění v RZ: 2. (RZ5)
průměrné umístění v RZ: 13,1 (ujeto 20 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 5:11 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 0,93 sec/km

Mathias Ekström
nejlepší umístění v RZ: 3. (RZ19)
průměrné umístění v RZ: 13,1 (ujeto 20 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 7:04 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 1,26 sec/km

Janne Tuohino
nejlepší umístění v RZ: 4. (RZ18)
průměrné umístění v RZ: 13,2 (ujeto 19 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 4:43 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 0,87 sec/km


Švédsko

Mexiko

Největší událostí pro všechny fanoušky Škody bylo jistě nasazení nového vozu Škoda Fabia WRC 05. Vedle jedničky Schwarze zde dostal důvěru Jani Paasonen. Ten ale týmu připravil velké starosti již na shakedownu, kdy na stejném místě jako Sebastien Loeb o kámen poškodil olejovou vanu motoru. Chvíli to dokonce vypadalo tak, že se Jani soutěže vůbec nezúčastní, protože shakedown je již součástí soutěže a pro tovární týmy je povinný. Znamenalo by to tedy porušení pravidla „motor pro dvě soutěže“. Po jednání komisařů padlo rozhodnutí, že poškozené motory je možno nahradit, ale pouze pod pokutou 10 tisíc dolarů.

Do soutěže samotné pak Paasonen a inovovaná Fabia WRC vstoupili solidně – šestým místem na prvním testu. Bohužel to byla poslední rychlostní zkouška, která Paasonenovi vyšla. Na druhém testu havaroval a z prvního dne tak odstoupil. „Šestý čas na první rychlostní zkoušce byl opravdu skvělým startem do soutěže. Druhá erzeta byla ale velmi kluzká a auto se na ní chovalo nervózně. Asi na třetím kilometru jsem poškodil levou zadní část Fabie WRC 05, ale největší problém přišel osm kilometrů před jejím cílem. Byla tam dvojice svázaných zatáček, z nichž první byla rychlá pravá. Do té jsem najel příliš rychle a do následné levé jsem byl ve špatné stopě. Vyjel jsem z trati a nemohl se dostat zpět. Byla to moje školácká chyba, s autem nebyl sebemenší problém,“ prohlásil velmi zklamaný Paasonen.

Druhý den se sice na trať vrátil, ale časová ztráta získaná první den byla již nedostižná. Také bylo znát, že již nemá o co závodit a jeho hlavním cílem je vůz dovést zdárně do cíle a získat tak cenná data z ostrého závodu. Nakonec dojel jako třináctý, přes sedm minut za vítězem skupiny S1600 Wilksem. Nebýt havárie první den, mohl pomýšlet na výrazně lepší umístění. Přesto na rychlostních zkouškách pravidelně porážel jedničku týmu Schwarze. Oba dva jeli pouze devět testů z patnácti, ale v pouze jednou z uvedených devíti případů odešel Jani poražen.


Mexiko

Nový Zéland

I na Novém Zélandu měl jet původně Jani Paasonen, který zde jel v roce 2004 za volantem produkčního Mitsubishi a měl tak výhodu ve znalosti místních tratí. Ale jenom několik málo dní po Mexické rally oznámil šéf týmu Mühlmeier, že Paasonen bude nahrazen Tuohinem. Ani Tuohino ale neměl příliš štěstí. Na start první rychlostní zkoušky dorazil kvůli výměně počítačové jednotky o pět minut později a byl penalizován padesáti sekundami. Díky penalizaci se pak posunul až na dvacáté páté místo. Po zbytek prvního dne se pak pravidelně umisťoval v první desítce a svého týmového kolegu tak kompletně zastínil. Po první etapě byl dvanáctý, pět sekund za Schwarzem. Nebýt padesátisekundové penalizace byl by osmý za Martinem.

Druhý den se Tuohinovi příliš nepovedl. Do první desítky se dostal pouze dvakrát a vždy pouze na desáté místo. Nejslabší výkon pak podal v RZ11, kde na 32km ztratil na vítěze zkoušky minutu a jedenáct sekund. Do třetího dne tak vstupoval na dvanáctém místě, dvě sekundy za Schwarzem. „S dnešní startovní pozicí se nedalo nic dělat – tratě byly tak kluzké, že kdykoli jsem přidal plyn, auto šlo hned do smyku. Jediný větší problém jsem měl na RZ11, když se nám zavřel střešní větrací průduch. V autě bylo hrozné vedro. I když jsme my Finové na saunu zvyklí, tohle bylo i na mě moc! Na odpoledne jsme zvolili tu nejtvrdší směs pneumatik Michelin, což se ukázalo jako správné rozhodnutí,“ zhodnotil situaci Tuohino.

Bohužel již start do poslední etapy značil, že Janne cíl soutěže nespatří. Z vozu se valil hustý dým a auto vydávalo zvuky, které normálně nevydává. Do cíle rychlostní zkoušky dlouhé jedenáct kilometrů dojel s devítiminutovou ztrátou, aby na následujícím testu svůj vůz pro poruchu turba definitivně odstavil.

Do srovnání obou dvou posádek týmu Škoda jsem zahrnul pouze první dva dny. V šestnácti rychlostních zkouškách byl Tuohino rychlejší v deseti, Schwarz jako jednička týmu pouze v šesti, z toho dvakrát ve superspeciálkách.

Janne Tuohino
nejlepší umístění v RZ: 5. (RZ8)
průměrné umístění v RZ: 10,0 (ujeto 16 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 6:29 minut (bez penalizace 5:39)
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 1,45 sec/km (bez penalizace 1,26 sec/km)


Nový Zéland

Itálie

I přes nevýrazný výkon na Novém Zélandu dostal vedle „nevyměnitelného“ Schwarze důvěru opět Janne Tuohino. Bohužel již od začátku měl problémy s řízením a nestačil tak na Schwarze, který jel očividně nejlepší závod sezony. Celý den zajížděl časy v druhé desítce a tak na konci prvního dne byl až patnáctý. „V sobotu budu vyjíždět na trať jako první a zejména dopoledne to nebude snadné,“ stěžoval si Tuohino přítomným novinářům.

Ani ve druhé etapě Janne příliš nezrychlil. Opětovně zajížděl časy srovnatelné s některými soukromníky a asfaltovým specialistou Sarrazinem. Při druhém průjezdu rychlostní zkoušky Tandalo se pak dvakrát ocitnul mimo trať a protože ztráta byla již větší než pět minut, rozhodl se využít pravidla superally a do cíle zkoušky nedojet.

Třetí den se nesl ve stejném duchu jako dny předchozí. Tuohinovým nejlepším dílčím výsledkem byla dvě patnáctá místa, celkově pak dojel na třináctém místě, za které bral jeden mistrovský bod do hodnocení značek. „Veškeré šance jsem ztratil hned na několika prvních zkouškách. V sobotu jsem startoval první a mou jedinou snahou mohlo být dojetí do cíle. Odjíždíme ze Sardinie s bodem, ale všichni víme, že to mohlo být lepší,“ přiznal Tuohino.

V Itálii oba dva jezdi absolvovali celkem jedenáct rychlostních zkoušek. Že Tuohino nebyl v nejlepší pohodě dokazuje i fakt, že sedmkrát byl rychlejší Schwarz a pouze čtyřikrát jeho finský kolega.

Janne Tuohino
nejlepší umístění v RZ: 10. (RZ6 a RZ7)
průměrné umístění v RZ: 15,7 (ujeto 17 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 15:30 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 2,67 sec/km


Itálie

Kypr

Ačkoliv Janne Tuohino na Sardinii svým výkonem příliš nepřesvědčil, dostal důvěru i pro kyperskou soutěž. Na rozdíl od italské rally ukončil první den v první desítce na devátém místě a to dokonce před naším Romanem Krestou, ale s hrozivou ztrátou přes pět minut na tu dobu vedoucího Loeba. „Dnešek byl snad nejnáročnějším dnem, jaký jsem v rally kdy zažil,“ okomentoval první etapu Tuohino.

V sobotu měl již na druhé ranní rychlostní zkoušce problémy s turbem. Na rozbitým cestách Kypru se uvolnilo potrubí turba a motor tak ztratil výkon. Přes tento problém byl ale na konci druhého dne osmý, ovšem již se ztrátou větší než 13 minut.

Na sedmého Rovanperu ztrácel již dvě minuty a tak bylo jeho úkolem udržet osmé místo před Carlssonem, který ztrácel 40 sekund na jezdce Škody. Svou pozici ale neudržel, vinu na tom měl přehřívající se motor. Byl tak donucen motor přepnout do bezpečnostního režimu a v souboji s Carlssonem neměl šanci na úspěch. Janne Tuohino tak na Kypru obsadil deváté místo a pro značku vyjel tři mistrovské body. Ale ztráta více než šestnácti minut byla příliš velká.

Srovnání nejrychlejších časů vozů Škoda vyznělo přesvědčivě pro Tuohina, který byl třináctkrát rychlejší než Schwarz. Ten si pro změnu připsal pět rychlejších časů než Tuohino.

Janne Tuohino
nejlepší umístění v RZ: 9. (RZ7, RZ10 a RZ12)
průměrné umístění v RZ: 12,1 (ujeto 18 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 15:46 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 3,07 sec/km


Kypr

Turecko

I přes obrovské ztráty na Sardinii a Kypru dostal i v Turecku před Jani Paasonenem přednost Janne Tuohino. Bohužel ani zde mu vstup do soutěže nevyšel, již na druhé rychlostní zkoušce (první byla zrušena) nabral více než minutovou ztrátu. V odpolední sekci zkoušek poškodil zavěšení kola a byl donucen odstoupit. „Vůbec jsem se dnes necítil dobře a nemohl jsem jet naplno. Přestože slunce pálilo, tratě byly o hodně vlhčí, než jsme čekali. Místy jsme neměli téměř žádnou přilnavost. Je neuvěřitelné, že nás potkal stejný problém jako Armina a navíc ve stejném místě,“ řekl zklamaný Janne.

V cíli turecké rally tak obsadil Janne Tuohino třinácté místo a zopakoval tak výsledek z Kypru. V Turecku byl ale posledním vozem kategorie WRC, který dojel do cíle a na rozdíl od Kypru nezískal ani body pro hodnocení značek. A ani Martin Mühlmeier nebyl úplně spokojen: „Byl to náš první start v Turecku a výsledek nenaplnil naše očekávání.“

V Turecku jsme oba dva jezdce týmu mohli měřit jenom na třech rychlostních zkouškách. Dvakrát byl rychlejší Armin Schwarz, jednou Janne Tuohino.

Janne Tuohino
nejlepší umístění v RZ: 7. (RZ14)
průměrné umístění v RZ: 12,3 (ujeto 14 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 20:35 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 3,51 sec/km


Turecko
Foto: tým

Řecko

Na jednu z nejstarších soutěží v kalendáři mistrovství světa vyslal tým Škoda tři tovární vozy Fabia WRC. Jedničku Schwarze, který musel absolvovat všechny podniky, doplnil Janne Tuohino a po Mexiku „omilostněný“ Jani Paasonen.

Před startem soutěže byl ale Tuohino potrestán minutovou penalizací za výměnu motoru mezi Tureckem a Řeckem a po první rychlostní zkoušce, která se odehrála na Olympijském stadionu v Aténách, byl na 86. místě. Během prvního rychlostního testu na šotolině se posunul až na 22. místo, v závěru testu ale poškodil spojku a zůstal stát na přejezdu. Jediným jezdcem Škody v soutěži tak zůstal Jani Paasonen, který byl po první etapě na dvanáctém místě. Janne Tuohino byl se soutěže stažen, Armin Schwarz využil pravidla superally. „Snažil jsem se jet čistě a opatrně, protože bych nerad zopakoval to, co se stalo v Mexiku. Auto jede dobře a kromě drobných změn, které jsem udělal v nastavení, jsem s průběhem dneška velmi spokojený,“ řekl v cíli první etapy Paasonen.

Ačkoliv Jani Paasonen říkal, že by nerad zopakoval to, co se stalo v Mexiku, přesně k tomu samému došlo. V druhé rychlostní zkoušce sobotního dne opustil trať, několikrát se převrátil a musel vzdát. „Tolik jsem se snažil, abych neudělal chybu a nakonec mě postihne taková smůla. Bylo to asi na dvanáctém kilometru v rychlé levé zatáčce, která se uzavírala do zužující se pravé. Auto se dostalo do širšího smyku a levými koly jsem sjel mimo trať. Normálně je v takových místech nějaký podklad, ale tentokrát tam nebylo nic. Auto se asi třikrát převrátilo a bylo to tak pomalé, že jsem měl dost času přemýšlet o tom, co se vlastně stalo. Zastavilo se asi po dvaceti metrech pod kopcem a nebylo možné se dostat zpět,“ dodal Paasonen. A protože ochranný rám vozu byl poškozen, nemohl v neděli pokračovat.

Řecká soutěž tak pro tým Škoda skončila neslavně. Tuohino a Paasonen rally nedokončili, Schwarz se do cíle protrápil s více než půlhodinovou ztrátou a za nejlepšími juniory. Šéf týmu Mühlmeier byl ale i nadále optimisticky naladěn: „Věřili jsme, že budeme schopni zopakovat zlepšení, kterých jsme dosáhli během testů před tímto podnikem, ale nestalo se. Znovu jsme měli problémy na samém začátku soutěže a ty nás o tuto šanci připravily. Dnešní rychlostní zkoušky byly podobné těm, které nás čekají v Argentině. Armin tedy zkoušel různá nastavení podvozku a jeho časy byly povzbudivé. Když přihlédnu k tomu, že Jani měl poměrně dlouho přestávku, byl jsem vcelku spokojený i s jeho pátečním výkonem. Stále věřím tomu, že na následujících soutěžích můžeme dosáhnout žádaných výsledků. Věřím také, že se k nám konečně přikloní i štěstí.“

Jani Paasonen
nejlepší umístění v RZ: 9. (RZ2)
průměrné umístění v RZ: 14,12 (ujeto 8 RZ)
ztráta na prvního po poslední dojeté RZ: 2:30 minut
průměrná ztráta na prvního v sec/km: 1,11 sec/km


Řecko

Zhodnocení první poloviny mistrovství

Řecko uzavřelo první polovinu šampionátu, je tedy na čase provést menší rekapitulaci jezdců Škody. V prvních osmi soutěžích mistrovství světa se za volantem vozů Škoda Fabia WRC vystřídalo dohromady pět pilotů. Jejich statistika je následující.

Jméno odjeté soutěže nejlepší umístění nejrychlejších časů body pro tým body
Bengué 19.210
Ekström 110.020
Paasonen3 9. 0 0 0
Schwarz 7 9. 0 3 0
Tuohino 6 9. 0 2 0

V pokračování se podíváme na zbylých osm soutěží mistrovství světa a dostaneme se k celkovému hodnocení jezdců Škody.

Komentářů celkem: 12
Anonym IP:85.70.245.173
27. 12. 2005 12:281
0 0
Tak a teď pod dojmem faktů by tu měli všichni nadávat a to nejen Schwarzovi. Nebo vidím výsledky jen já???
27. 12. 2005 12:312
0 0
A co Kopejda???
27. 12. 2005 12:353
0 0
to Koldak: Kopejda jel až v druhý půlce sezony. Jinak dík za článek, tu kudlu v zádech jsem si opět rád pootočilsmajlík
Anonym IP:85.70.186.13
27. 12. 2005 12:524
0 0
Anonym IP:213.168.183.199
27. 12. 2005 13:235
0 0
Po všech informacích,které zazněly je jasné,že rok 2005 byl pro tovární tým, rokem posledním. Armin Černy plnil vzorně příkaz někoho nahoře.Pan Kulhánek to, ale nebyl, ikdyž s největší pravděpodobností vše věděl. Dalo mu hodně práce udržet jedno auto na domácí půdě pro KOPEJDU.Proto smekám klobouk před zadky co to poznaly už na Monte.
Anonym IP:83.208.63.164
27. 12. 2005 14:116
0 0
TO: Anonym IP:84.47.104.63 (psuedoportal http://www.rallyfun.szm.sk )

Mily anonyme ze Slovenske republiky, nechapu proc tu porad "spamujes" komentari s odkazy na tvuj novy rally "portal" ... Cas ktery tu travis bys mohl venovat svym strankam, aby na nich alespon neco bylo. Pokud je ti deset let a zbastlil si stranky pres vanoce, smekam. Obavam se, ze jsi ale o par let starsi a mohl bys byt trosku soudny... Uz titulek okna "Nova stranka 1" zrovna nenaznacuje, ze bys oplyval zkusenostma s vyvojem webu...A pochybuju ze informacni hodnotou to prebijes. Nicmene, barvy mas kriklavy. Tak stastnej novej! blueberry
Anonym IP:84.47.104.63
27. 12. 2005 15:087
0 0
nova stranka o rally http://www.rallyfun.szm.sk
27. 12. 2005 15:238
0 0
Neřekl bych že byla Škoda cíleně (tedy vyloženě cíleně) poškozována či sabotována. Resp. velmi nerad bych tomu věřil. Bohužel však byla patrná nechuť cokoliv dělat. A to hlavně ze strany vedení. Což se přenášelo dál. Je lehké dělat soudy, odsoudit MM z podrazu či sabotáže a tak..Ale myslím si, že německá trojka také ví co my nevíme. Jsem zvědavý, jestli se někdy dozvíme pravdu o ŠM. A jak to myslím? Nikdo neřekl: Chlapi, jezděte jak nejhuře umíte, Černej, pořádně to někde rozklepni.. Tomu nevěřím... Ale jestli někdo řekl: "chlapi, Koncern uz nechce ŠM ale netroufne si jí zkrouhnout hned. Tedy pravda je takova, ze i kdyby jste se rozkrajeli, kdybyste vyhrali sampionat - nemuzete verdikt zmenit" tak se nedivim, ze to dopadlo tak jak to dopadlo. Nechci se brat o nemeckou trojku.. Ale proste tak nejak chci v tom videt preci jenom neco lepsiho.. Neverim ze by nekdo podkopl automobilku kde uz nejakej cas jezdil. Vzdyt Metrich byl za Fabii (vyvoj) zodpovedny..
27. 12. 2005 16:569
0 0
ta prumerna ztrata na km se mi nezda.... Jinac to urcite dlouho trvalo sepsat, na druhou stranu nic noveho... opacko...smajlík
filczek
27. 12. 2005 18:1210
0 0
Fungování ŠM v roce 2005 mi připomíná státní podnik za socialismu. Komunisti taky chtěli vyrábět více a lépe, ale nevěděli jak na to.
27. 12. 2005 19:4911
0 0
Ty "nové" stránky o rally jsou nechutně amatérské!
Anonym IP:213.151.217.137
27. 12. 2005 20:3012
0 0
Total katastrofa radsej: NO COMMENT!!!!Jednicka aj dvojky, jedine Bengue a McRae ukazali preco by mala Fabka zostat v kolotoci MS, ale sa nestalo!!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!