Sosnová o víkendu patřila rallycrossu evropské úrovně

O víkendu se v Global Assistance Racing Aréně v Sosnové u České Lípy odehrál finálový závod série RCE – Rallycross Challenge Europe.

Krásné počasí dokonalého babího léta tvořilo kulisu rallycrossovému víkendu v Sosnové u České Lípy. Zde se uskutečnil poslední závod oblíbené série evropského rallycrossu RCE, který představuje alternativu pro extrémně drahé závodění v mistrovství Evropy v rallycrossu. Na zahraniční i domácí závodníky se do Sosnové přijelo podívat množství diváků, kteří se rozhodně nenudili, protože během hlavního – nedělního programu se na trati Global Assistance Racing Arény neustále něco dělo. Přeci jen téměř sto přihlášených automobilů ve všech třídách, to není v českém rallycrossu příliš obvyklý jev. Zahraniční závodníci série RCE byli doplněni účastníky FIA Central European Zone Rallycross Championship, závodníky z Mistrovství České republiky a Rakouska v rallycrossu, rallycrossovými legendami a také zuřivými sršni z Mascom Kartcross cupu.

Jedním z lákadel víkendového rallycrossového programu v Sosnové byla exhibice a „face to face“ souboj rallycrossového speciálu Ford Escort Cosworth s výkonem kolem 550 koní a rallyového speciálu MINI John Cooper Works S2000 s motorem 1,6 turbo, který má výkon jen zhruba poloviční. Vozy ale od sebe odděluje minimálně jedna generace a stejně tak tomu bylo i u jezdců, kteří se za volanty těchto vozů posadili. V souboji muž proti muži byl v Sosnové nakonec rychlejší Václav Pech starší, který porazil syna „Ášína“ v dramatickém souboji jen velmi těsně. Exhibiční souboj tedy skončil tak, jak měl, a zvítězila zkušenost nad mládím a dravostí. Oba nositelé slavného jména Václav Pech jsou dobře známí, jak svými úspěchy v rallycrossu, tak předevím v automobilových soutěžích rally, kde se ten mladší z nich už o nadcházejícím víkendu postaví na start Rally Příbram, kde se rozhodne o titulu mistra ČR v rally.

V Sosnové se při evropském RCE rallycrossu v kategorii nejvýkonnějších vozů SuperCars nejvíce dařilo Pavlu Koutnému, který poměrně hladce postoupil všemi rozjížďkami až do A finále, kde nejlépe odstartoval a vítězství uhájil až do cíle. Pro Pavla Koutného mělo vítězství v Sosnové ale přeci jen trochu hořkou příchuť, neboť se mu i přes tento skvělý výsledek nepodařilo posunout se na vedoucí pozici v celkovém hodnocení RCE kategorie SuperCars a nezískal tak titul. V kategorii SuperCars na druhém místě skončil Rakušan Alois Höller s Fordem Focus před Agrisem Bredkisem s Mitsubishi Lancer EVO.

Asi nejnapínavější souboje kolo na kola nabídla kategorie Super1600. V každé rozjížďce se závodilo velmi těsně a z vítězství se nakonec radoval Ulrik Linnemann z Dánska s Peugeotem 207. Ten za sebou nechal Němce Svena Seeligera s Fordem Fiesta S1600 a Francouze Erica Guillemette s Renaultem Clio S1600. V kategorii TouringCars nenašel přemožitele Jakob Teil Hansen z Dánska s vozem Ford Fiesta. Na druhém místě skončil Belgičan Jos Sterkens s vozem Volvo C30 a na třetím místě skončil Belgičan Nick Snoyes s Fordem Fiesta.

Třída SuperNationals byla nejvíce obsazenou třídou na víkendovém závodě v Sosnové a z celkového vítězství se mohl radovat Jakub Bittman s Peugeotem 206 Maxi. Ten svedl skvělý souboj s Romanem Častoralem na Opelu Astra OPC s nímž si ve finálové jízdě několikrát prohodil vedení. Na třetím místě za Bittmanem a Častoralem nakonec skončil Gerlad Woldrich z Rakouska s exotickým, ale výkonným Mercedesem C 230.

Zajímavé boje přinesly i rallycrossové legendy. Ke dramatickému závěru došlo ve finálové jízdě legend do 1600 ccm, kdy aktuálně třetí Milan Peruth se Škodou Felicia postrčil druhou Martinu Koutnou se Škodou 130 L a oba se poroučeli mimo trať. Výsledkem byl dokonce malý požár vozu Martiny Koutné. V legendách do 1600ccm tak nakonec zvítězil Václav Veverka sen. s Peugeotem 106 Xsi před Zdeňkem Krobem se Škodou 130 LR. Mezi legendami s pohonem čtyř kol nenašel přemožitele Václav Pech starší s Fordem Escort Cosworth, který nenašel přemožitele v žádné z rozjížděk i přes prasklou poloosu v jedné z nich a ukázal, že neztratil nic ze svého jezdeckého umění. Na druhém místě mezi legendami 4x4 skončil Luboš Čížek s krásným Audi S2, který vůz doslova dovláčel do cíle i přes unikající chladicí kapalinu. Na třetím místě tak skončil Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI.

Finálový závod RCE – Rallycross Challange Europe a národní mistrovství přilákaly do Sosnové opravdové fanoušky motorismu, kteří tak mohli vidět nejlépe obsazený závod rallycrossu v tomto roce v České republice. Pořadatelé nabídli hodně zajímavý mix techniky, a nebýt několika prostojů, které zapříčinilo především odklízení havarovaných závodních vozů, tak by se v Sosnové v neděli jen málokdo mohl nudit. Třešinkou na dortu pro pořadatele z Global Assistance Racing Arény v Sosnové, kteří jsou největšími pořadateli závodních motoristických akcí v České republice, bylo pochvalné hodnocení zástupce FIA – Mezinárodní Automobilové Federace, který se závodu účastnil. Další významnou sportovně motoristickou akcí v Sosnové bude Setkání mistrů.

Více informací o akcích v Sosnové najdete na www.autodrom.cz a na stránkách promotéra seriálu Rallycross Challenge Europe www.rcchallenge.eu

Komentářů celkem: 4
30. 9. 2013 20:13
0 0
Velmi pozitivně a optimisticky laděný článek,skoro bych řekl zavádějící
1. 10. 2013 09:08
0 0
Původně napsal STIG
Velmi pozitivně a optimisticky laděný článek,skoro bych řekl zavádějící
Nevím kam koho zavedl objektivně a pěkně napsaný článek. Kdo viděl, ocení. Kdo šťourá a rýpe, bude šťourat do všeho. Zřejmě příliš pozitivní pro negativního glosátora čehokoliv.
1. 10. 2013 10:39
0 0
Já i moje rodinka jsme byli spokojeni smajlík. Zajímavé souboje, možnost pokecat a prohlédnout depo i vidět Vaška Pecha a Petra Uhla v roli zručných mechaniků vozu Václava Pecha staršího (dle Vaška má ten Escort 580 koní a hodně přes 600 Nm). Takže za nás dobrý smajlík
1. 10. 2013 14:21
0 0
Původně napsal Pivas
Nevím kam koho zavedl objektivně a pěkně napsaný článek. Kdo viděl, ocení. Kdo šťourá a rýpe, bude šťourat do všeho. Zřejmě příliš pozitivní pro negativního glosátora čehokoliv.

Optimista je člověk nemající dostatek informacísmajlíkta pravá evropa na jiných evropských tratích je opravdu"jiná". Ten zástupce FIA určitě neopustil keteringový stan,jinak by viděl tu kola trhající a ve spojení s prachem velmi nebezpečnou trať.........několik rozbitých aut před a v žolíku kvůli jízdě vyloženě "na slepo",mimochodem jeden z důvodů vyřazení sosny z evropy..i hlavně to byl cituji "nejlépe obsazený..."stačilo by obsazenější-v čr byly totiž za tento rok celé dva závody.....smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!