2. 10. 2013 14:24 − 2896× − 0

Právě vychází magazín Rally 8/2013

Nové číslo časopisu Rally opět přináší spoustu zajímavého čtení.

Z obsahu aktuálního čísla:

Oficiální mapa Enteria Rally Příbram

Barum Czech Rally Zlín – Úspěšná boleslavská pětiletka ve Zlíně

Jan Kopecký potřetí, vůz Škoda Fabia S2000 popáté – taková je vizitka továrního jezdce Škody Motorsport a jeho vozu v posledních pěti letech na Zlínsku. Jediným nováčkem na stupních vítězů při 43. Barum Czech rally Zlín se tak stal spolujezdec Pavel Dresler, navigující Kopeckého teprve druhým rokem.

Jan Černý – Peugeot je moje srdeční záležitost

Před zahájením letošní sezony byl Jan Černý pasován do role černého koně "velkého mistráku". Na Jänneru se neztratil za volantem Fabie S2000, avšak po Barum rally se společně s navigátorem Pavlem Kohoutem raduje z obhajoby mistrovského titulu ve dvoukolkách. Na tuto metu dosáhli v kokpitu letošní novinky Peugeotu 208 R2.

Eva Trojanová – Na sedačce spolujezdce, stejně jako v autoškole…

Devatenáct odjetých sezon na "horkém" místě spolujezdce, všechny se svým manželem, to už je obdivuhodný výkon! Ano, řeč je o matadorce našich tratí Evě Trojanové. S rally začínala, když většina současných spolujezdkyň ještě chodila do školky…

Rally Jeseníky – Vítězem Jakeš, blíž k titulu Odložilík

Ani Jeseníky ještě nerozhodly o letošním sprintovém mistru. Premiérové vítězství v absolutním pořadí sice slavili Jakeš s Novákem a udrželi se tak ve vedení šampionátu, ale díky škrtání výsledků jsou před závěrečným podnikem ve Vsetíně v mírné výhodě úřadující vicemistři Odložilík s Turečkem.

Star Rally poprvé na čas

Tradiční součástí Barumky je divácky atraktivní Star Rally Historic. Pořadatelé 6. ročníku se poprvé rozhodli rozdělit startovní pole a jezdcům, splňující současné předpisy pro historické soutěžní vozy, měřili čas. Vítězem se stal Jaroslav Vančík s Ladou 1600 VFTS skupiny B, který porazil favority s mnohem silnějšími vozy.

Ladislav Henzl “60” – 20 let v rally aneb krabice s růžemi

Proč zrovna krabice s růžemi? Odpověď je naprosto jednoduchá. Celá závodní kariéra Ladislava Henzla, od roku 1978 do 2008, je uskladněna právě v této malé papírové krabici.

Rajd Polski – Jan Kopecký má evropský titul!

Šotolinový Rajd Polski, který by se měl v příštím roce vrátit do seriálu MS, se jel za extrémně nepříznivého počasí. Souboj několikanásobných polských mistrů Bouffiera a Kajetanowicze rozhodl poškozený tlumič pérování. "Kajto" vyhrál při premiéře s Fiestou R5 českého týmu JM Racing soutěž už potřetí a zajistil si svůj čtvrtý domácí titul. Janu Kopeckému stačila bronzová příčka k zisku titulu mistra Evropy.

40. let MS (1994 – 1996)

Po odchodu Lancie ovládly světový šampionát japonské týmy. Toyota měla nejvíce zkušeností a v sezoně 1994 získala díky Auriolovi a Kankkunenovi oba tituly. O rok později vstoupily v platnost přísnější technické předpisy a konkurence toho využila. Nová Toyota Celica GT-Four nesplnila očekávání a technici TTE sáhli k nepovolenému řešení restriktoru sání. Po odhalení byla značka Toyota vyloučena ze seriálu a o světové vavříny se střetly týmy Subaru a Mitsubishi. Jediný evropský tým ve hře Ford se musel spokojit s rolí třetího vzadu. Na scéně se objevili noví špičkoví jezdci Colin McRae a Tommi Mäkinen.

Soutěžní vozy soc. éry – Trabant 601 dvouválce ze Cvikova

Motoristickému sportu se věnovala také druhá východoněmecká značka Trabant ze Zwickau. Od vzniku vozu Trabant P50 s dvoudobým dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem a povrchovými díly karoserie z tvrzené plastické hmoty Duroplast startovaly tovární posádky pravidelně na významných mezinárodních soutěžích včetně ME a MS.

ADAC Rallye Deutschland – Sordo převzal štafetu od Loeba

Po nepřeberné řadě druhých míst se Dani Sordo konečně dočkal. Při Německé rally dovedl Citroën DS3 WRC vítězně do cíle, čímž mírně zdramatizoval boje o značkový titul. Druhé místo obsadil Thierry Neuville s fordem, třetí dojel Mikko Hirvonen s dalším citroënem.

Rally Australia – Ogierova spanilá jízda

Pošesté v sezoně nenašla tovární posádka Volkswagenu Motorsport Sébastien Ogier – Julien Ingrassia přemožitele a jen Hirvonenův defekt v posledním testu je připravil o definitivu letošního titulu. Thierry Neuville obsadil druhou příčku, smolař Mikko Hirvonen se musel spokojit s bronzem.

Krzysztof Holowczyc – Rallyový RoboCop

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!