Bosphorus Rally – komentář
Nejvyšší koeficient 20 v letošním evropském poháru obdržely odpadlé soutěže z ME a poslední z nich se o předešlém víkendu odehrála v okolí tureckého Istanbulu. Na start to ale moc zahraničních jezdců nepřilákalo a jako v obležení Turků se musel v soutěži cítit Riku Tahko. Fin měl alespoň v týmu samé „domorodce“, když osedlal Mini Super 2000 tamní stáje Toksport. Do bojů o vítězství s ním vyrážel hlavně předloňský turecký mistr Yagiz Avci, který nedávno sbíral zahraniční zkušenosti při Rajdu Polském. Tam startoval s pronajatým Fordem Fiesta Super 2000, v Bosphorus Rally se však vrátil za volant svého tradičního speciálu stejné specifikace. Do druhé Fiesty Castrol Teamu Turkey usednul nováček ve voze třídy 2 Orhan Avcioglu, který s Fiestou absolvoval teprve druhý start.
Se stařičkým Fiatem Punto Super 2000 do soutěže nastoupil další přední jezdec tureckého mistrovství Fatih Kara. Po prvním dnu si držel pěkné druhé místo, ale v nedělní etapě už očividně jeho veteránovi docházel dech a Kara se nakonec propadnul na konečný bronz za nejrychlejšího muže produkčních aut Ugura Soyluho. I tak Kara získal body, které jej vynesly do čela domácího šampionátu. Nejdůležitější momenty rally se odehrály na čtvrté zkoušce. Nejprve ji absolvoval Avci, jenž měl tou dobou na čele soutěže komfortní půlminutový náskok. Bohužel motoru jeho Fiesty došel dech a lídr musel předčasně odstoupit. Na trať se pak vydal i Tahko, který se mohl po smůle pilota Fordu dostat do vedení soutěže. Fin ale chyboval, se svým Mini přetnul jeden ze stromů podél cesty a soutěž pro něho rovněž skončila. Vedení v soutěži tak překvapivě převzal Avcioglu. Mladík sbírající teprve zkušenosti se čtyřkolkou odjel parádní soutěž, nedopustil se vážnější chyby a mohl se radovat ze svého prvního vítězství. To mělo o to větší váhu, jelikož si jej připsal na největším tureckém podniku.
Výsledky z této rally naleznete na těchto stránkách.
Stav tureckého šampionátu: 1. Kara 85, 2. Avci 77, 3. Bostanci 70, 4. Cukurova 64, 5. Avcioglu a Soylu 62