Martin Prokop Rallye de France nedokončil

Druhé letošní nešťastné „DNF“, tedy nedokončenou soutěž, si připisuje posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst.

Druhé letošní nešťastné „DNF“, tedy nedokončenou soutěž, si připisuje posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst. Stejně jako začátkem srpna ve Finsku, tak i o uplynulém víkendu ve Francii jim stopku vystavila technická závada na jejich Fiestě WRC a znovu to bylo odstoupení z devátého místa průběžné kvalifikace. Slabým článkem se tentokrát ukázalo být zavěšení na přední nápravě, které vypovědělo službu během šestnácté z celkového počtu dvaceti rychlostních zkoušek.

Své postřehy ze závodního víkendu v Alsasku sděluje Martin Prokop: „Do sobotní etapy jsme vstupovali z desátého místa a po trochu protrápeném dopoledni jsme udělali zásadní změny v nastavení auta, které nám rázem přinesly velmi dobré časy na dosah od továrních jezdců před námi. Přesto, že nebylo bezprostředně s kým jet a odstupy od míst před námi nebyly těsné, je toto pro nás velice důležitý moment a zjištění, že naše francouzská anabáze za něco stála. Dokázali jsme najít výborné nastavení auta pro náročné podmínky mokra na asfaltu, což jsou podmínky, které jsme zatím nikdy v testu během dvou let neměli. Nyní víme, kam to posouvat dál a mě osobně sobotní odpoledne namotivovalo do dalších soutěží. Tyto klíčové informace nám z M-Sportu nikdy nikdo nesdělí, nikdy se nedozvíme, co a jak má nastaveno třeba Neuville. Je to taková naše soukromá válka ve stylu „udělej si sám“. Asfaltu se moc nejezdí a tak každý nový poznatek a data přímo ze závodu jsou pro nás klíčová. Neděle byla od samého začátku šílená, nejen počasím, ale třeba auto nám od rána naznačovalo, že se „kocábka potápí“, když nám do něj začalo náhle téct a komplet se nám zamlžil okna, takže první ranní erzetu jsme skoro celou „prodali“. Na městském testu, RZ 17, nám potom při ostrém dobrzdění před retardérem vypovědělo službu zavěšení přední nápravy, což znamenalo definitivní konec v závodě. Chtěl bych poděkovat našim fanouškům za podporu, jak on-line, tak přímo podél trati. V Katalánsku a Walesu se zase uvidíme na cílové rampě! “

Manažer Quirin Müller: „Škoda předčasného konce. Opraveno vše bylo sice za pár minut, ale sami bez pomoci mechaniků kluci nic nezmohli. Usuzujeme, že by se mohlo jednat o únavu materiálu, protože za celou soutěž zavěšení nedostalo žádný extrémní náraz, natož pak před poruchou samotnou. Jediné štěstí v neštěstí je to, že k závadě nedošlo na jiném místě trati a ve vysoké rychlosti, což by mělo za následek nekontrolovatelný výlet z trati a možné větší poškození auta. Stalo se vlastně to samé jako minulý rok ve Španělsku, to se ale kluci poroučeli daleko mimo trať. Je to pro celý tým sice celkem frustrující, že po celém náročném týdnu tady ve Francii končíme takto, ale progres, který jsme udělali v set-upu auta pro nás zásadně vylepšuje na první pohled nešťastný výsledek. Musím však připustit, že v této chvíli pro příští rok zvažujeme odložit účast na pro nás zakleté francouzské rallye na úkor nějakého zámořského podniku.“

V pořadí jezdců šampionátu WRC nyní Martin Prokop figuruje na devátém místě a stejná příčka patří i Michalu Ernstovi mezi spolujezdci. V bodování týmů je Jipocar Czech National Team na šestém místě.

Dalším podnikem MS v rally je katalánská Rally de Espana, která se uskuteční poslední říjnový víkend v okolí přímořského Salou.

Komentářů celkem: 9
8. 10. 2013 09:471 Upraveno 09:57
0 0
O Martinovi bylo napsáno mnohé. Jeho rozpočet je omezený, plní si sen, jezdí hyenu (každý z těchto faktů je neoddiskutovatelný) atd. Co mě ale zaráží je to, že na spoustě soutěží už letos byl poosmé či snad i výjimečně i podeváté. Rzty se zas tak extrémně neobměňují, musí existovat zkouška, která přece pilotovi sedí, on ji zná jak vlastní boty a ví, že tady může zatáhnout, aniž by šel do rizika. A on pak zatáhne a vejde se do 0,5s/km od vítěze i s netovárním vozem. Ovšem taková zkouška u Martina za poslední roky nepřišla. Proč?
8. 10. 2013 10:042
0 0
Původně napsal liposh
O Martinovi bylo napsáno mnohé. Jeho rozpočet je omezený, plní si sen, jezdí hyenu (každý z těchto faktů je neoddiskutovatelný) atd. Co mě ale zaráží je to, že na spoustě soutěží už letos byl poosmé či snad i výjimečně i podeváté. Rzty se zas tak extrémně neo...

Odpověď hledej ve své druhé větě, řekl bych.
8. 10. 2013 13:383 Upraveno 13:47
0 0
Budou ještě soutěže s Martinem Prokopem o týmové tričko ? Naposledy byla při Deutschland rally a vyhlášení vítězů myslím neproběhlo. smajlík
8. 10. 2013 18:424
0 0
Myslím, že by Martin měl trošku zauvažovat a zkusit to jako Žeňa a nechat si zaplatit místo v tovarně. Martin jezdí, aby dojel a to jak jel v německu mi nepřišlo úplně jako hyena (až na poslední den kde měl pokud dojede 4 flek a kdyby to Belgičan neustál tak třetí ) na oko jezdil líp než většina továren. Osobně si myslím, že i pokud by přešel z5 do MMČR tak prohání v pohodě českou špičku. Pro Martina by to chtělo nějaký velký impuls a možnost s tím i praštit, kterou jako soukromník moc nemá. Stačí, že mu loni schořelo auto za 15 mega nebo kolik to stojí. Jo Liposhi MS není MMČR kde se jezdí pořád to samý a zapamatovat si třeba RZ v německu mi přijde jako nesmysl možná část ok ale ani ho... celých těch průměrných 20 km. PS škoda, že nejel dál Kostka bylo by to super porovnání. Přál jsem cíl oboum.smajlík
8. 10. 2013 19:545
0 0
Je opravdu hodně zábavné číst ta znalecká moudra, že Prokop jezdí hyenu a jak jí nejezdit-to skutečně nemá chybu. Asi je zbytečné -po takových "odborných rozborech" psát ještě něco dalšího, nicméně. Pokud je mi známo-Prokop zvažoval-čistě z finančního hlediska-pronájem továrnou připravovaného auta-oproti koupi auta a přípravě vlastní. "Koupit si" tovární sedačku-tak to je z pohledu peněz už skutečná sci-fi. Auta-tovární-klientská-to asi z pohledu techniky nebude až takový problém. Problém je právě v tom nastavení-testování a zkušenostmi s tím. I s tím, jak se postupně auta upravují a vylepšují. Vzpomeňme si na Vaška Pecha-co nedávno psal o "spolupráci" s Prodrive... a jak si celý loňský rok museli vychytávat všechny mouchy na podvozku a nastavení čistě sami, aby to bylo k závodění. Prodrive jim neporadil ani ťuk! A to nejedou prestižní a bytostně se Prodrivu dotýkající šampionát, jako v případě Prokopa, M-Sportu a WRC. Navíc Prokop "musel" jet půl sezony na gumách do MS prosazujícího se výrobce D-Mack. A ještě jeden názor-nové "bezpečnostní" pneu-tak, jak jsou zvolené a zákaz prořezávání-je myslím dobrý krok-právě pro kvantum toho testování a sběru nejrůznějších dat a poznatků-hlavně pro soukromé stáje a jezdce. Jen možná to načasování je diskutabilní-ale i to je otázka-když dnes vlastně žádná přestávka mezi sezonami ani není...
8. 10. 2013 20:496
0 0
Navíc Prokop "musel" jet půl sezony na gumách do MS prosazujícího se výrobce D-Mack.Musel? nebo chtěl?Třeba rozlišovat.
8. 10. 2013 22:247
0 0
A proč myslíš, že je to v uvozovkách?smajlík
9. 10. 2013 08:498
0 0
Bože vy jste zase mudrlanti... Buďte rádi že jezdí z naší končiny někdo stabilně MS a furt nerejte, nebo se běžte ukázat vy... O rychlosti Martina nepochybuji, zadarmo mu titul v JWRC nikdo nedal. Prostě jezdí na co má on a tým. myslím že zatím jen dvě letošní DNF je důkazem kvalitního přístupu jak posádky tak připravenosti auta a týmu. V Německu to bylo super a jsem moc rád že jsem u takového úspěchu mohl být naživo. To že před ním posádky odstupovali ve snaze boje o pódium... A co?? Taková je rally a počítají se body na konci. Takže posádce vše nej do zbytku letošní sezony a ať se i nadále daří jak jen to půjde smajlík
9. 10. 2013 17:199
0 0
Je jasné ,že našim klukům fandím,ale je taky jasné že by to chtělo nějaký RZ čas v TOP5 aby Martin ukázal ,že za to umí taky vzít.Viděl jsem ho několikrát naživo a vždy brzdil o dost dříve nežli kluci před ním.Včera jsem koukal na live čt sport a bylo vidět to samé-dříve noha z plynu nebo dříve noha na brzdě.Je jasné, platí si ježdění sám a asi né malé prachy,ale já bych také chtěl aby ukázal nějakou rychlost v RZ a nečekal až někdo vypadne.Moc jim fandím .Je tak dále smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!