Propad favoritů hraje do karet dvojici Ucci-Ussi
Předposledním dílem pokračuje o tomto víkendu Mistrovství Evropy a posádky se na rok přesně vracejí zpět na Rally Sanremo, když se tu ve stejném termínu jel loni předposlední díl IRC. To hlavní, jméno Mistra Evropy pro rok 2013 již nějaký pátek známe a to byl důvod proč do Itálie nevyrazil Kopecký. Avšak nějaký náboj kontinentálnímu šampionátu stále zůstal, protože doposud není jasno o jméně vícemistra, když aspiranty na druhou příčku v celkovém hodnocení šampionátu dělí pouhých osm bodů, které má k dobru Bouffier na Breena.
Nyní, ale k samotné soutěži. Na programu dnes bylo pět zkoušek, tři za světla a dvě po setmění. Zde je však nutno uvést, že původně se dnes měly odjet jen čtyři testy, přičemž by den uzavíral test Ronde s délkou okolo 50 kilometrů, ale pořadatelé byli na poslední chvíli nuceni tuto "monstrzkoušku" rozdělit, což bylo důvodem, proč byl dnes počet RZ takový, jaký byl. Celkem bylo na programu 106 ostrých kilometrů.
Úvod zvládl nejlépe Bouffier, který vyhrál první dva měřené testy, ale ve třetím poškodil zavěšení pravého zadního kola a své konto zatížil minutovou ztrátou. Štěstím v neštěstí bylo pro Francouze to, že po RZ3 následoval servis. Do toho přijížděl na vedoucí pozici Andreucci, který měl k dobru čtyři desetiny na druhého Scandolu. Šest vteřin nazpět následoval Basso, čtyři sekund chyběly na pódium Breenovi. Nejrychlejší pětici uzavíral Perico, který byl v kontaktní vzdálenosti od Ira.
Po servisu byly na programu ještě dvě zkoušky a hned na RZ4 nebude v dobrém vzpomínat Breen, který poškodil zavěšení, které jej poslalo do hlubin výsledkové listiny a aby toho nebylo málo, po zkoušce rovnou odstoupil. Co se však nezměnilo bylo jméno vedoucího jezdce, když Andreucci má po první etapě náskok čtvrt minuty na druhého Bassa. Třetí místo patří po pátku Scandolovi a za jeho zády se nachází Bouffier, který se snaží smazávat ztrátu z RZ3 a na čtvrté místo se posunul na závěrečném testu dne, když se dokázal dostat před Perica.
Druhou polovinu nejrychlejší desítky otevírá Lappi, který má pouhé dvě sekundy na sedmého Albertiniho. Za ním však zeje více než dvouminutová díra a pak následuje nejrychlejší dvoukolka v rukou Campedelliho. Za ním je devátý Gryazin a TOP 10 uzavírá Cavallini. Mezi dvoukolkami jasně vede již zmíněný Campedelli, druhý je Gasperetti s Meganem, takže se do ERC 2WD nepočítá. Třetí je Vittalini, čtvrtý Ameglio s dnes již málo vídanou 206 S1600 a pátá nejrychlejší dvoukolka je Cogniho Peugeot 208 R2. V ERC Production Cupu vede Gasperetti, druhý je Aigner a třetí Arai.
Rally Sanremo po 1. etapě | |||
---|---|---|---|
1. | Paolo Andreucci | Peugeot 207 S2000 | 1:12:50,5 |
2. | Giandomenico Basso | Peugeot 207 S2000 | +16,2 |
3. | Umberto Scandola | Škoda Fabia S2000 | +36,2 |
4. | Bryan Bouffier | Peugeot 207 S2000 | +1:04,4 |
5. | Alessandro Perico | Peugeot 207 S2000 | +1:10,6 |
6. | Esapekka Lappi | Škoda Fabia S2000 | +1:17,2 |
7. | Stefano Albertini | Peugeot 207 S2000 | +1:19,4 |
8. | Simone Campedelli | Citroen DS3 R3T | +3:28,8 |
9. | Vasilij Gryazin | Ford Fiesta S2000 | +4:00,9 |
10. | Tobia Cavallini | Ford Fiesta RRC | +5:14,1 |
Kompletní výsledky Rally Sanremo naleznete jako vždy na eWRC-results.com.