Škatulata hejbejte se aneb kdo kde v roce 2014
Právě v těchto dnech vrcholí jednání o složení továrních týmů pro rok 2014. Na svět se tak dostávají více či méně ověřené informace a spekulace. Pokusme se je tedy teď shrnout.
Minimálně změn asi bude u týmu Volkswagen, kde by měli pokračovat dosavadní jezdci. Ogier se stal s přehledem mistrem světa, Latvala je pak jezdec, který je schopen soutěže vyhrávat. Navíc se neuvěřitelně zlepšil na asfaltu. Pokud se tedy vyvaruje svých občasných chyb, bude tým VW opět velmi silný.
Naopak velký zájem je logicky o Thierry Neuvilla, který v letošní sezóně předvádí vynikající výsledky s minimem chyb, navíc s Fiestou WRC, o které se říká, že nedosahuje kvalit Pola WRC nebo DS3 WRC. Neuville si tak může v klidu vybírat a bude to asi právě jeho rozhodnutí, na které se bude čekat, než se podepíší ostatní smlouvy. Malcolm Wilson má samozřejmě zájem, aby Neuville zůstal, ale udržet se ho asi nepodaří. Neuville dal jasně najevo, že chce do čistě továrního týmu. Zbývá mu tak Citroen a Hyundai. Zatím to vypadá spíš na druhou možnost.
Velký zájem je i o služby Roberta Kubici. Ten jezdil dosud s Citroenem a ve Walesu se představí dokonce s DS3 WRC. Čekalo se proto, že právě on bude nováčkem u Citroenu, podle nejnovějších informací se ale domluvil s Malcolmem Wilsonem a pojede tak s Fordem. Otázkou tedy je, kdo by měl jet v továrních Citroenech. Obecně se předpokládá, že skončí jak Mikko Hirvonen (tady se mluví o přestupu k Hyundai), tak Dani Sordo. Hirvonen byl nevýrazný prakticky celou sezónu, Sordo zazářil jen na asfaltech. Nějakou dobu se předpokládalo, že k Citroenu nastroupí Kris Meeke. Ten sice ukázal, že rychlost mu nechybí, co ale naplat, když vždy havaroval. Něco napovědět by mohlo i to, že ve Walesu se nakonec s vozem WRC neobjeví. Takže kdo k Citroenu?
Vybírat mezi mnoha jezdci si může Hyundai. Jak jsem již zmínil, mluví se nejčastěji o dvojiici Neuville – Hirvonen. V záloze jsou navíc i oficiální testovací jezdci Hänninen a Atkinson.
Pak zbývá Ford. Vedle Kubici, který se zdá být již jistý, přijde pravděpodobně nový perspektivní jezdec. Kdo to má být, se zatím tají. Ostberg s Novikovem, kteří letos podávali nevyrovnané výkony, by mohly pokračovat dál na komerční bázi, jak je to u M-Sportu obvyklé.
Konec spekulacím, více se pravděpodobně dozvíme koncem příštího týdne na Rally Catalunya, kde většina týmů odhalí svoje plány na rok 2014.
Jinak z velmi úzkého zdroje vím, že Kubica pojede wrc příští rok, má to být citroen, a nebude tovární, ale na bázi PH sportu jako do ted, ikdyž citroen řekl, že komerční auta nebude podporovat. ale asi se vyjímka udělá.
Neuville jasně řekl, že roční smlouvu a plnohodnotné auto, tudíž nevím proč autor článku říká že Hujday určitě raději jak citroen. to mě nějak hlava nebere.
Bude zajímavé za 2 týdny si vzpomenout na tento článek, a porovnat ho s realitou - pravda bude asi jen opravdu jedna, a to VW
Bude zajímavé za 2 týdny si vzpomenout na tento článek, a porovnat ho s realitou
No jasně, o tom to je, ne? Tak za dva týdny znovu, ano?