22. 10. 2013 17:58 − 3933× − 32

Fatální selhání bezpečnosti a organizace

Dopis Štěpána Zabloudila jezdcům “amatérských” soutěží.

Vážení závodníci,
jak už možná většina z vás ví, na Rallye Světlá, kterou organizuje pan Secký, došlo k selhání všech bezpečnostních opatření. Posádka se startovním číslem jedna (Šikl – Vilímek), se jen šťastnou náhodou a díky pohotové reakci řidiče závodního vozu, nestřetla čelně, v rychlosti kolem 140km/h, s civilním vozidlem jedoucím v protisměru na RZ!!!!!

Ano, čtete správně. Toto civilní auto projelo kolem třech stanovišť pořadatelů. Kolem časovky před RZ 2, kolem organizátora mezi RZ 1 a RZ2 a kolem časovky za RZ1. Tedy minimálně pět lidí, kolem kterých již projelo uzavírací vozidlo a asi tři předjezdci. Jak je možné, že auto pustili a to vědomě proti jedoucímu závodnímu vozu?

A bohužel, toto není vše. Naprosto stejná situace nastala na Rallye Posázaví, organizované stejným panem Seckým. Z této situace mám k dispozici video jednoho z diváků. Dotyčný vůz projel, jak jinak, kolem časovky.

Myslíte, že končíme? Nekončíme. Naprosto stejná situace se stala před několika lety posádce Kabát x Šimek. A hádejte kde? Opět na rallye, kterou pořádal pan Secký.

A to už asi vůbec nemá význam ve světle výše uvedených pochybení uvádět “malichernosti” typu, že vůbec nefungují radiobody, takže vlastně nelze RZ zastavit, že páska (mlíko) na vytýčení prostoru se zásadně používá ze starších ročníků (takže pokud tuto pásku někdo uvidí na lesní cestě, získá dojem, že už je tam nějaký ten pátek a vůbec ho nenapadne, že se tam jede rallye), retardery jsou vytýčeny pomocí kuželů, které ve větru poletují (takže jsme měli penalizaci v podstatě všichni), že “on-line” výsledky jsou asi až za tři hodiny po projetí RZ, že lidé ve vestách organizátorů jsou špatně proškolení a tudíž kupí chyby……atd.

Napadá mě otázka. Dělá to pan Secký schválně a čeká jako sup na mršinu, až se někomu z nás něco stane? Nebo to je neschopný diletant? A nebo v tom je ještě něco jiného?

Mluvil jsem po Světlé se spoustou lidí a mám jednu odpověď. Pan Secký je vydřiduch, lakomec a kolenovrt…. Má nejdražší startovné, platí nejméně lidí, šetří úplně na všem, včetně již zmiňovaného mlíka. Pan Secký ale zapomněl, že neorganizuje turnaj v piškvorkách, ale rallye, kde je bezpečnost na prvním místě, pan Secký zcela vědomě (na tom si trvám) hazarduje se životy posádek!!! Zábavnou tečkou je spíkr u rampy, ten je sice taky k ničemu, ale alespoň neškodí.

Jelikož nechci čekat, až se někomu z nás něco stane a už toho mám opravdu dost (a naštěstí nejsem sám), založili jsme já, Martin Pecina a Petr Vilímek “Asociaci jezdců volných soutěží” a na schůzi vedení Volného Poháru chceme zastupovat nás, posádky, kde budeme požadovat takové kroky, aby se již podobné věci nemohly opakovat.

Chci proto požádat vás všechny, kterým není bezpečnost na tratích lhostejná, aby se do Asociace přihlásili. Z členství neplyne žádný závazek, ani povinnost. Jenom bych byl rád, abychom na schůzi vedení Volného Poháru vystupovali jako jeden celek a aby naše připomínky byly brány v potaz.

Děkuji Štěpán Zabloudil

Přihlášení lze provést mailem na adresu: asociacejezdcu@seznam.cz

Komentářů celkem: 32
23. 10. 2013 16:0121
0 0
Ano, tak to chápu i já. Ale zpravidla řeší všechny události na trati pořadatel. Tedy ten který má trať oficielně v užívání po dobu závodu. Já z pozice jezdce (zřejmě asi i pojištěného) bych asi neměl řešit způsobené škody. A pokud už tedy v tomto prazvláštním případě by tento okamžik nastal, tak nemám v ruce jediný dokument na základě kterého bych se obracel na pojišťovnu...
23. 10. 2013 16:2822
0 0
Vzhledem k tomu, že mám za sebou PPZ testy do ČNB, tak i k pojištění se mohu vyjádřit. Pány, kteří mě zde uklidňují, že si nedovedou představit ty zástupy pořadatelů na Pinďule, nebo na sprintu bych chtěla upozornit, na téma hlavního článku, o kterém zde debatujeme - založení asociace jezdců VOLNÉHO poháru, tudíž je se tu nikomu do sprintů opravdu motat nechci. Ve sprintech mají profi časomíry, které volný pohár nemá, ve sprintu skutečně fungují radiobody, atd...

Že závody u nás bývají podpojištěné není nic nového, protože si všichni myslí, že limit škody na 5 -8 mil. Kč je maximálně dostačující, ale nemusí přímo dojít k újmě na zdraví diváka, či smrti, bohatě stačí, aby auto hupsnulo do rybníka a sanace se vším všudy vyjde na 18 000 000 Kč. A nakrásně můžete správci revíru tvrdit, že z toho konkrétního auta nic neuteklo...

K pojmu "vydělat" jsem chtěla jen říct to, že když sečteme vybranou částku za pojištění a podíváme se na cenu pojištění závodu na 1 den, tak není nic nereálného, aby z toho něco zbylo... Ovšem nechci tu zbytečně čeřit vodu v další oblasti, tohle už je opravdu věc každého ředitele, jeho pověsti a hlavně toho, aby to bylo ex lege, nebo minimálně v zájmu slušnosti.

Můj názor je ten, opravdu si to každý musí dobře přepočítat, ale rozhodně to nesmí být na úkor bezpečnosti. Ta musí být na první místě, hlavně v rallye době, kdy mediální supi číhají na každém rohu.
23. 10. 2013 16:5623
0 0
Blahopřeji ke všeobecnému vzdělání okolo rallye. Hlavně mě zajímá ta pasáž, jak se nechá nadhodnotit výše pojistného na posádku. Máte osobní zkušenosti???? Já taky. Jednodenní soutěž nás může stát taky 100 tis. A dvoudenní ???? Ani nechtějte slyšet. Jsou kanceláře, které vám pojistí celý seriál závodů, ale bohužel zatáhnete i ty, které se neodjedou..... Tudy cesta nevede.....smajlík
23. 10. 2013 17:1924
0 0
Testy od ČNB má dnes každej lojza z vesnice smajlík Zaplatit a odsedět to tam může kdokoliv smajlík Takže to moc k vytahování navenek není smajlík
23. 10. 2013 17:2125
0 0
To se pletete - nejedná se totiž jen o rallye, dle reakcí se slečna vyzná úplně ve všem (a beztak má od všeho i klíče) smajlík
23. 10. 2013 17:3926
0 0
Nene nechtěl jsem se dotknout a slečna má v mnohém "recht", ale některé její náměty jsou nejméně úsměvné. JInak já testy od ČNB nemám, čímž mě vzniká zřejmě manko ve vzdělání a jelikož taky bydlím na vsi, budu muset na testy.
23. 10. 2013 22:1827
0 0
Já to neberu jako nějaké vytahování, ale než se do něčeho pustím, věnuji tomu čas, aby práce, kterou dělám měla cenu. Takže Vám i tak děkuji za reakce, opět jsem se přesvědčila o tom, že každá snaha i aktivita vyvinutá nad rámec, abych něco zlepšill a nenechal se oškubat, bude po zásluze potrestána. Vlastně se zde vracíme obloukem k tomu, že by ve vedení závodů měli sedět "truhlíci z vesnice", kteří "by vám byli rovni", čímž by bylo dosaženo obecné spokojenosti, protože bychom si nezáviděli. Ono od spodu až po nejvyšší vrstvy je v naší republice dost těch, kteří dokáží nekonečně kecat o věcech, o kterých vědí buřta. Ale přijímám riziko debat, že ti kteří sem napíší k tématu kuloví, mají obyčejně nejvíc plků mimo a chytají se toho, do čeho si mohou rýpnout. Ač to tedy bude znít neuvěřitelně, i já bydlím na vesnici smajlíksmajlík. Přesto pokud pořádám nějakou akci, mám jasně daný rozpočet, harmogram, náhradní alternativy a i to je občas málo. Možná proto, že jsem se rozhodla, že nebudu "buchta" z vesnice, která bude vysedávat po kafíčkách s kamarádkami, ale rozhodla se vzdělávat a realizovat. Spoustu věcí nedělám pro peníze, ale abych pomohla kamarádům a blízkým... a nebo právě pro silný vztah k motoristickému sportu. Možná, kdyby lidé, kteří mají na věc takový náhled byli v čele automobilových soutěží, volných pohárů a spol. Dělali svoji práci nejen pro peníze, ale i pro dobrý pocit a to, že jim soutěže závodníci pochválí, byla by situace jiná. Opět však bilancujeme v hladině teoretické, protože je velmi těžné vyvážit předzávodní stres, masáž z mediální strany, hádky s obcemi, mizerné hledání schopných pořadatelů , další desítky telefonátů a jednání,"pouhou" láskou k motorismu.

Ovšem stejně jsme se už dostali k debatám mimo hlavní téma, jen jsem chtěla říct, že jsem nikdy neměla potřebu se nad někým povyšovat, či ho urážet. Je to i taková moje vizitka a vizitka mojí odvedené práce.

Jen by mne zajímalo, zda vy všichni, kteří si do závodních automobilů sedáte, chcete něco skutečně měnit, nebo se zůstane u starého modelu, kdy vám tikají poslední vteřiny do startu na trať a vy nemáte ani tušení o tom, co se tam skutečně děje a jestli to někdo řečí, či ne...
23. 10. 2013 22:5228
0 0
Veru odpovím ti jo... budou dál pindat, ale pojedou.. je to stejný jako ve velkím nebo ve sprintech. Český jezdec byl stvořen k tomu aby pindal...
24. 10. 2013 09:3229
0 0
"Pány, kteří mě zde uklidňují, že si nedovedou představit ty zástupy pořadatelů...." - myslím, že nikoho "neuklidňuji", pouze konstatuji svůj odlišný názor. Tomu se říká diskuze. Dokonce souhlasím i s argumentem, že se tu bavíme o Volném poháru a tudíž by ten počet pořadatelů nemusel být nutně zachován i na sprintech nebo MMČR. Ale potom je pro mně vcelku těžko pochopitelné, že tu zní požadavek na zvyšování počtu pořadatelů a jedním dechem se konstatuje, že ..." tým lidí (traťových pořadatelů). V mnoha případech se jedná o lidi z řad SDH, místní usedlíky a podobně - prostě lidi, kterým závody nic neříkají, hlavně že dostanou svačinu a nějakou tu korunu." a "Tým kolem trati musí být stavěn na 100%, v ideálním případě z lidí, kteří se kolem rallye pohybují." - to mi trochu připomíná současnou předvolební rétoriku. Táži se tedy, kde ta kvanta skvělých, aktivních, inteligentních, proškolených .... lidí na té vesnici či v blízkém okolí vzít? A posadit na pařez "bábu kořenářku" nebo obecního Pepu Vyskoče také nic neřeší.smajlík
24. 10. 2013 09:4030
0 0
Chtěl bych se vrátit o pár příspěvků zpět. Rád bych znal návod jak ušetřit na pojištění jak bylo výše zmíněno. Docela rád bych se poučil co bychom mohli dělat lépe. Reálně je letos velice těžké sjednat pojistku, která funguje. Česká pojišťovna - sliby na začátku a plnění nedostatečné a po několika urgencích. Máme zkušenosti s Assekuranz a tam vše fungovalo na 1, ale také to bylo docela za raketu. Letos ale už nepojišťuje.
24. 10. 2013 12:2731
0 0
Na našem trhu není jenom Česká pojišťovna. Weunka má zkoušky u ČNB což je podstata pro pojišťování, jen by mne zajímalo pro jakou pojišťovnu zprostředkovává pojištění, nebo jestli dělá pro nějakou makléřskou společnost. A opravdu se v Č.R. dá pojistit na hodně věcí a cena je u každé pojišťovny jiná.
24. 10. 2013 13:0732
0 0
Právě s Českou pojišťovnou vedu jednání o různých alternativách pojištění v rámci určité exkluzivity pro jeden portál. Pojistku, kterou jsem zařizovala jsem vyjednávala přímo na centrále a byla schválena, jako pojištění na rally za určitých podmínek. Ba dokonce mi za stejnou částku dali i pojištění na pátek, kdyby se něco stalo při najíždění. Dneska vím, že bych si raději připlatila za ještě vyšší limity, ale k tomu člověk dojde až zkušeností. Českou pojišťovnu dělám i na servise, ještě se mi nestalo, že by mi vraceli likvidaci škody s tím, že něco nezaplatí (jsme součástí sítě domovský servis ČP - takže možná i proto). Ale jak říkám to se pohybujeme v částkách kolem 20-150 000 Kč, né v milionech. Spoloupráci mi nabízela i Hasičská pojišťovna, kde by vyjednávaní bylo o dost snadnější, ale z toho mám respekt, právě kvůli plnění vysokého odškodného. Pokud se chcete pobavit více osobně a o konkrétních číslech můžete mi napsat na buranova@motorsvet.cz. Vše bývá předmětem domluv, obyčejně s příslibem nějakého obratu se dají ceny tlačit dolu, asi jako ve všem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!