Fatální selhání bezpečnosti a organizace
Vážení závodníci,
jak už možná většina z vás ví, na Rallye Světlá, kterou organizuje pan Secký, došlo k selhání všech bezpečnostních opatření. Posádka se startovním číslem jedna (Šikl – Vilímek), se jen šťastnou náhodou a díky pohotové reakci řidiče závodního vozu, nestřetla čelně, v rychlosti kolem 140km/h, s civilním vozidlem jedoucím v protisměru na RZ!!!!!
Ano, čtete správně. Toto civilní auto projelo kolem třech stanovišť pořadatelů. Kolem časovky před RZ 2, kolem organizátora mezi RZ 1 a RZ2 a kolem časovky za RZ1. Tedy minimálně pět lidí, kolem kterých již projelo uzavírací vozidlo a asi tři předjezdci. Jak je možné, že auto pustili a to vědomě proti jedoucímu závodnímu vozu?
A bohužel, toto není vše. Naprosto stejná situace nastala na Rallye Posázaví, organizované stejným panem Seckým. Z této situace mám k dispozici video jednoho z diváků. Dotyčný vůz projel, jak jinak, kolem časovky.
Myslíte, že končíme? Nekončíme. Naprosto stejná situace se stala před několika lety posádce Kabát x Šimek. A hádejte kde? Opět na rallye, kterou pořádal pan Secký.
A to už asi vůbec nemá význam ve světle výše uvedených pochybení uvádět “malichernosti” typu, že vůbec nefungují radiobody, takže vlastně nelze RZ zastavit, že páska (mlíko) na vytýčení prostoru se zásadně používá ze starších ročníků (takže pokud tuto pásku někdo uvidí na lesní cestě, získá dojem, že už je tam nějaký ten pátek a vůbec ho nenapadne, že se tam jede rallye), retardery jsou vytýčeny pomocí kuželů, které ve větru poletují (takže jsme měli penalizaci v podstatě všichni), že “on-line” výsledky jsou asi až za tři hodiny po projetí RZ, že lidé ve vestách organizátorů jsou špatně proškolení a tudíž kupí chyby……atd.
Napadá mě otázka. Dělá to pan Secký schválně a čeká jako sup na mršinu, až se někomu z nás něco stane? Nebo to je neschopný diletant? A nebo v tom je ještě něco jiného?
Mluvil jsem po Světlé se spoustou lidí a mám jednu odpověď. Pan Secký je vydřiduch, lakomec a kolenovrt…. Má nejdražší startovné, platí nejméně lidí, šetří úplně na všem, včetně již zmiňovaného mlíka. Pan Secký ale zapomněl, že neorganizuje turnaj v piškvorkách, ale rallye, kde je bezpečnost na prvním místě, pan Secký zcela vědomě (na tom si trvám) hazarduje se životy posádek!!! Zábavnou tečkou je spíkr u rampy, ten je sice taky k ničemu, ale alespoň neškodí.
Jelikož nechci čekat, až se někomu z nás něco stane a už toho mám opravdu dost (a naštěstí nejsem sám), založili jsme já, Martin Pecina a Petr Vilímek “Asociaci jezdců volných soutěží” a na schůzi vedení Volného Poháru chceme zastupovat nás, posádky, kde budeme požadovat takové kroky, aby se již podobné věci nemohly opakovat.
Chci proto požádat vás všechny, kterým není bezpečnost na tratích lhostejná, aby se do Asociace přihlásili. Z členství neplyne žádný závazek, ani povinnost. Jenom bych byl rád, abychom na schůzi vedení Volného Poháru vystupovali jako jeden celek a aby naše připomínky byly brány v potaz.
Děkuji Štěpán Zabloudil
Přihlášení lze provést mailem na adresu: asociacejezdcu@seznam.cz
Že závody u nás bývají podpojištěné není nic nového, protože si všichni myslí, že limit škody na 5 -8 mil. Kč je maximálně dostačující, ale nemusí přímo dojít k újmě na zdraví diváka, či smrti, bohatě stačí, aby auto hupsnulo do rybníka a sanace se vším všudy vyjde na 18 000 000 Kč. A nakrásně můžete správci revíru tvrdit, že z toho konkrétního auta nic neuteklo...
K pojmu "vydělat" jsem chtěla jen říct to, že když sečteme vybranou částku za pojištění a podíváme se na cenu pojištění závodu na 1 den, tak není nic nereálného, aby z toho něco zbylo... Ovšem nechci tu zbytečně čeřit vodu v další oblasti, tohle už je opravdu věc každého ředitele, jeho pověsti a hlavně toho, aby to bylo ex lege, nebo minimálně v zájmu slušnosti.
Můj názor je ten, opravdu si to každý musí dobře přepočítat, ale rozhodně to nesmí být na úkor bezpečnosti. Ta musí být na první místě, hlavně v rallye době, kdy mediální supi číhají na každém rohu.
Ovšem stejně jsme se už dostali k debatám mimo hlavní téma, jen jsem chtěla říct, že jsem nikdy neměla potřebu se nad někým povyšovat, či ho urážet. Je to i taková moje vizitka a vizitka mojí odvedené práce.
Jen by mne zajímalo, zda vy všichni, kteří si do závodních automobilů sedáte, chcete něco skutečně měnit, nebo se zůstane u starého modelu, kdy vám tikají poslední vteřiny do startu na trať a vy nemáte ani tušení o tom, co se tam skutečně děje a jestli to někdo řečí, či ne...