Yves Matton má v hledáčku pět jezdců

Kdo pojede příští rok za tovární tým Citroën? Šanci má nyní pětice jezdců, mezi nimi je i současná sestava.

Letošní sezóna mistrovství světa je už skoro u konce, do začátku příštího ročníku zbývají jen tři měsíce. Stále ale neznáme složení jednotlivých továrních týmů. Každopádně u Citroënu se rozhodují mezi pěticí jezdců. "Zatím nebyla podepsána žádná smlouva, ale můžu vám říct že máme na seznamu pět jmen. Mads Ostberg, Kris Meeke a Robert Kubica jakož i Daniho a Mikka," řekl Yves Matton wrc.com. Původně šéf týmu přemlouval k návratu i Thierryho Neuvilla, tato jednání ale nebyla úspěšná.

Vcelku zajímavý je fakt, že trojice Ostberg, Meeka a Kubica zatím nemůže vykázat přílišné úspěchy, ale právě to je součástí strategie Citroënu. "Chceme nového, talentovaného jezdce, proto vyjednáváme s jezdci, kteří dosud nevyhráli žádnou soutěž nebo delší dobu nejeli v mistrovství světa," uvádí Matton. "Zatím jsem neudělal konečné rozhodnutí. Pracujeme na tom, ale doufám že aspoň jedno jméno budeme mít před Britskou Rally. Nemyslím, že budeme znát jména obou budoucích jezdců před koncem této soutěže."

Robert Kubica se přitom s Citroënem DS3 WRC představí poprvé právě na Britské rally, z důvodu nedostatku zkušeností by tak dle rallye-magazin.de měl usednout v béčku Citroënu. Naopak dle autosport.com se Hyundai dohodl s Thierry Neuvillem, oznámení o složení týmu pro příští rok má být zveřejněno ještě v říjnu.

Komentářů celkem: 9
25. 10. 2013 13:37
0 0
Vše je stále závislé na tom, jak se rozhodne Neuville. Ten váhá mezi Hyundaiem, kde jsou sice připraveni mu nabídnout post jendičky na 3 roky, jenže na druhou stranu tvrdí, že následující sezóna je pro ně testovací. Šel by tedy do velké neznámé. Na druhé straně může ještě rok zůstat u Fordu. Zájem prý projevil i VW, který chce nasazovat 4 jezdce, jenže Neuville chce být týmovou jedničkou. Až se rozhodne, což bude asi brzy po Španělsku, tak se začnou hýbat ledy.
25. 10. 2013 15:11
0 0
Tak Ford mu prý nabídl 3 letou smlouvu.
25. 10. 2013 15:40
0 0
Pokud tedy platí, že Citroen není přímo závislý na rozhodnutí Neuvilla, může to řešit dříve než ostatní. Aktuálně se spekuluje o tom, že by u Citroenu měli jezdit Sordo a Ostberg. Nabídku má i Kubica, ale jen jako třetí jezdec, ten si tak bude vybírat mezi Fordem a Citroenem. Hirvonen pak přejde k Hyundai a Meeke asi ostrouhásmajlík
25. 10. 2013 17:23 Upraveno 17:28
0 0
Být to na mně, zvolil bych (bez ohledu na finance a další vlivy) dvojku Sordo, Ostberg. U Daniho se dá počítat s bojem o vítězství na asfaltech, Mads naopak umí být hodně rychlý na šotolině. Na titul asi v boji s VW a Ogierem ani jeden mít nebude, tak alespoň zkusit dílčí úspěchy smajlík Hirvonen je bodová jistota, ale spíš už jen od třetího místa níž, Kubicu beru jako ranaře a Meekovi už zřejmě v MS ujel vlak...
25. 10. 2013 19:36
0 0
Pokud chtěj mít jen aspoň minimální šanci na titul, museli by buď urvat Neuvilla(ale bůh ví, jak by mu sednul citrouš), nebo risknout třeba Kubica - Ostberg, Meeke - Ostberg....Sordo - Ostberg bude dvojka dojížděčů a i těch dílčích úspěchů by asi moc nebylo. Hirvonen už dávno ne. Ogier a Latvala jsou mimo a jedinej, kdo jim letos stačil byl Neuville. Sordo vzhledem k tomu, že se jedou 3 asfalty za rok je velká nejistota a hlavně už taky za zenitem. Prubnul bych toho Kubicu, RR bude mít podobnej podvozek jako Wrco, byl by s citronem rychlej...nj tyhle spekulace mě bavěj a na další sezónu se zase těšim smajlík smajlík
25. 10. 2013 20:44
0 0
Meeka bych až tam moc nezatracoval vemte si, že 2 roky nic nejel, pak ho do toho posadili a jel časy v první trojce. Pravda, dvakrát s tím rubnul, ale to nemusí být směrodatné. Buď hledáte někoho kdo bude dojíždět a nebo někoho kdo bude schopný závodit s Ogierem. Ještě se do toho přestupového kolotoče může přimíchat Peter Solberg a Juho Henninen. Celkem mě zajímá jak si poradí Paddon a M Sport si asi bude chtít podržet Elfyna Eavnse....
25. 10. 2013 21:13
0 0
Neuville to udělá jako před rokem Ogier.Rok bude testovat a piplat Huindaje a potom vyzve Ogiera o mistra světa smajlík
25. 10. 2013 21:21
0 0
Jsou to paradoxy. Ostberg má větší šance, ačkoliv jde dopředu strašně pomalu. Kdyby v něm skutečně něco bylo, už to podle mě ukázal dávno. Oproti němu je Meeke skutečnej závodník s velkým Z, srdcař. Když si vzpomenu, jak si všechny vodil v IRC při první sezóně i na neznámých soutěžích... Nějak se zapomíná, že toho ve světě zase tolik odjeto nemá (episodu s Mini raději nepočítat). Myslím, že jemu by stačila podobná šance jakou měl Neuville a využil by jí. Dva závody v letošním roce těžko můžou stačit na objektivní hodnocení. Stačilo, aby jednu tu ránu nedal, a hned se na to koukalo úplně jinou optikou. Takovej Latvala nebo Solberg toho rozbili ještě víc, než se vyjezdili... Mno a Juho je pro mě úplně stejnej případ, na toho bych vsadil
25. 10. 2013 22:47
0 0
Ono to sice stojí všechno na Neuvillem, ale on je jen jeden-tak šéfové stájí už musí mít nějakou představu-koho doplnit-nebo postavit. Novikov si platí-tak asi zůstane u Malcolma(aby měli lidi, co dělat). Kubica má silného sponzora a u Citroenu"je doma"-může zůstat jako trojka. Věřím, že Sordo zůstane taky u Citroenu a Ostberg by se možná mohl prohodit s Hirvem? Meeke-co s ním? Podle Mattona měl startovat v Británii-přihlášený není a jede Kubica. Že by naskočil k Malcolmovi? A jak vážně to myslel Nandan, když se vyjádřil, že na I 20 se bude střídat v sezoně více jezdců? Myslím, že vyjádření Hyundai, že první sezóna bude testovací, je podobně při zdi, jako se vyjadřovali před touto sezónou VW. Už dříve prohlásili cca, že pokud Němci mají dost času na vývoj a testování-dokáží připravit výbornou techniku. Ale pokud je času málo, je to zase silná stránka Korejců. Nejen proto si myslím, že auto bude konkurenceschopné hned. VW odjel "treningově" sezónu s Fábií, nevěřím, že Hyundai pojede s WRC-em jen tréningově-pokud bude mít Neuvilleho(a věřím, že ho mít bude! a "záda krýt" by mu mohl Juho). Neuville nemusí nutně ladit I20 a zvykat si na ni... a ztratit rok(jak k tomu byl "donucen" Ogier). Věřím, že to ani nebude nutné! Pokud mu Korejci nepotvrdí, že I 20 bude hned vyhrávací-může v klidu zůstat u Nassera a bojovat o titul s Fiestou-a k Hyundai jít za rok. Petter už je, myslím mimo hru. Ale bylo by dobré, aby se místo našlo pro Evanse(Malcolm o něm má svou představu-a snad to vyjde) a uvidíme co Paddon-taky by to chtělo jezdit. Tidemand bude mít starty s R5 u Malcolma(a třeba i něco navíc?)-to je taky dobré... Uvidíme, alespoň jsme stále v napětí a očekávání... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!