Vlastimil Resl - eWRC.cz
25. 10. 2013 13:03 − 3022× − 0

Petr Gargulák: „Se štěstím jsme zůstali na kolech!“

Nejrychlejším časem ve třídě 9 vstoupil do závěrečného sprintu sezóny Petr Gargulák, poprvé navigovaný Petrem Hanzlíkem.

Nejrychlejším časem ve třídě 9 vstoupil do závěrečného sprintu sezóny Petr Gargulák, poprvé navigovaný Petrem Hanzlíkem. Nově sestavenou posádku poté srazila hluboko dolů pořadím penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly přeskupení, aby po výletu mimo trať na třetí rychlostní zkoušce, za jejím cílem, poškozenou hondu odstavila.

Svůj druhý letošní start absolvoval při Partr Rally Vsetín Petr Gargulák. „Vsetínský sprint jsem navštěvoval řadu let jako divák. Do centra dění to mám z domova zhruba dvacet kilometrů. Po Kopné je to můj druhý nejbližší podnik. Vždy jsem si moc přál závodit na zdejších krásných lesních zkouškách, nabízejících spoustu rychlých zatáček přes horizonty. Jsem tedy rád, že se nám na tento start povedlo sehnat prostředky,“ svěřuje se slušovický pilot svým kladným vztahem k soutěži, která je už tradičně tečkou za sprinterskou sezónou. Po kosteleckém startu s autem patřícím Lubomíru Minaříkovi, tentokrát usedl do vozu Josefa Vojáčka. „Jednalo se opět o Hondu Civic Vti. Pepa s ní letos vybojoval titul ve třídě 9. Známe se už od rallyslalomů, takže jsme se kamarádsky domluvili a vyšel nám vstříc.“

Petr naposledy startoval v Kostelci, tedy téměř před třemi měsíci. „Je pro mě hodně složité usedat pokaždé do jiného vozu a ještě po tak dlouhých časových intervalech. Jinou možnost jsem ale neměl. Byl to můj teprve čtvrtý start ve sprintech. Chtěl jsem tedy především spatřit cíl a co nejrychleji si zvyknout na vůz,“ vysvětluje dvaadvacetiletý student zlínské Univerzity Tomáše Bati. Ten zároveň představil i nového spolujezdce, když vedle něj premiérově usedl Petr Hanzlík. „Známe se poměrně dlouho. Jsme totiž vzdálení příbuzní. Peťa je velký rallyový nadšenec a sám jel několik amatérských závodů. Loni jsme spolu absolvovali dvoudenní show na královéhradeckém CzechRingu, kde jsme zvítězili v rámci Fiesta Cupu. Letos jsme plánovali absolvovat poslední dva rallysprinty. Nakonec klapl pouze Vsetín.“

Nově sestavené duo začalo skvěle a na úvodní rychlostní zkoušce se ujalo vedení ve třídě 9. „Semetín byl hodně náročný a líbil se mi už při trénincích. První průjezd byl však spíše zkoušením auta a sehráváním se s mitfárou. Vůbec jsem se nemohl dostat do tempa a se svoji jízdou jsem nebyl spokojen. Tím více nás překvapil nejrychlejší čas před borci, bojujícími o post vicemistra,“ vrací se k vydařenému vstupu do soutěže Petr Gargulák. Vzápětí však bylo hůře a hondu se startovním číslem 57 srazila penalizace 2:10 min. do nižších pater průběžného pořadí.

Chybu na sebe bere spolujezdec. „Jak už Petr naznačil, šlo především o seznámení s autem a naše sehrání. Začátek se nám výsledkově vydařil. Věděli jsme ale samozřejmě, že to ještě není ono a na přejezdu jsme probírali, co zlepšit, kde číst rychleji a lehce upravovali rozpis. Penalizace vznikla moji hloupou chybou. Malá nejasnost v itineráři zmátla nejen mě, ale i mnohem zkušenější mitfáry, a do časové kontroly přeskupení jsme přijeli pozdě. To se samozřejmě odrazilo i na naší psychice, přestože jsme si slibovali na to zapomenout, jet dál a sbírat zkušenosti,“ vysvětluje první komplikaci Petr Hanzlík.

A mělo být ještě hůře. „Po propadu pořadím a prvním servisu jsme na čelo třídy ztráceli minutu. Chtěli jsme si však zkoušky užít a závod dokončit. S tím jsme také nastupovali do třetí erzety – druhého Semetína. Obuli jsme tvrdší neřezaný slick, což se při osychající cestě ukázalo dobrou volbou. Také jsem se začal dobře sžívat s vozem. V poslední zatáčce bylo oproti prvnímu průjezdu mnohem více bahna. To jsem podcenil a skončili jsme v příkopě, se štěstím na kolech. Díky divákům a místnímu traktoristovi, jenž neváhal vytáhnout ze stodoly svého modrého zetora, jsme se dokázali vrátit na cestu a dojet do cíle rychlostky. Zde jsme vedle pomačkaných plechů bohužel odhalili prasklé horní rameno na pravém předním kole. Museli jsme odstoupit.“

A jak vidí Petr Gargulák svoji rallyovou budoucnost. „Zatím to vůbec nedovedu odhadnout. Místo volného závodu bych příští rok každopádně raději opět preferoval nějaký sprint. Situaci nyní zkomplikovala moje chyba. Ta bude také stát nějaký peníz. Mým snem je absolvovat více závodů po sobě. Uvidím, zda se mi to podaří. Závěrem děkuji všem, kteří mi pomohli zúčastnit se dvou letošních závodů a vložili do mě důvěru.“

Více informací o slušovickém soutěžákovi najdou fanoušci na jeho webových stránkách: www.gargulakpetr.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!