Martin Prokop po výborném výkonu sedmý na Rally Catalunya

Po dvou dnech na asfaltu se v neděli akce na katalánské rally přesunula na šotolinu, když na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek.

Po dvou dnech na asfaltu se v neděli akce na katalánské rally přesunula na šotolinu, když na posádky předposledního závodu MS v rally čekalo šest rychlostních zkoušek. Martin Prokop pokračoval v dobrém tempu nastoleném již v úvodu soutěže, a tak si na cílovou rampu u pláže v letovisku Salou společně se spolujezdcem Michalem Ernstem dojel pro sedmé místo celkové klasifikace. Přestože se již letos i minulý rok dokázal umístit na vyšších příčkách, panuje v týmu s výsledkem ze Španělska obrovská spokojenost.

„Dnes to bylo opět velmi dobré. Z výsledku jsem nadšený a mohu ho v klidu označit za můj zatím nejlepší za dobu působení v kategorii WRC. Samozřejmě nikoliv umístěním samotným, ale zejména ztrátou na kilometr a tím, že jsme zase kousek blíž těm nejrychlejším před námi v továrních autech. Již po Francii jsme tušili, jak by mělo vypadat nastavení a správný jízdní styl a to se nám tady ve Španělsku potvrdilo. Ujistit se o tom musíme samozřejmě i v Anglii, ale již tento výsledek nepovažuji jen za úlet, ale součást progresu, na kterém celý tým závod od závodu pracuje. Teď už to jsou jen malé krůčky a mravenčí práce – třeba mi dnes neseděl rozpis a zase je nad čím na příště přemýšlet,“ líčí nadšený Martin Prokop a blíže popisuje některé momenty z dnešního dne: „Na trať jsme vyráželi velice brzy za situace, kdy nízké slunce osvětlovalo rozvířený prach, takže nebylo doslova nic vidět. Všichni jezdci zpomalovali a dokonce zastavovali, včetně nás. Byli jsme z toho hodně vykulení a naštvaní. Chvílemi jsme jeli zcela mimo cestu a hledali, kudy ty závody vlastně vedou. Další horké chvíle nám nastaly v druhé polovině poslední erzety, když nám odešly brzdy a do toho ještě přestaly fungovat pneumatiky. Celkem divoce jsme kontrolovali pozici, ale i tak pořád s dobrým dílčím výsledkem v inkriminované zkoušce. Chtěl bych poděkovat celému týmu za odvedenou práci a také fanouškům za podporu. Již nyní se těšíme na finále ve Walesu!“

Konečné výsledky Rally RACC Catalunya 2013:

1. Ogier S. – Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC)
2. Latvala J. – Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +32,9
3. Hirvonen M. – Lehtinen J. (Citroën DS3 WRC) +1:13,7
4. Neuville T. – Gilsoul N. (Ford Fiesta RS WRC) +1:33,9
5. Novikov E. – Minor-Petrasko I. (Ford Fiesta RS WRC) +2:01,0
6. Østberg M. – Andersson J. (Ford Fiesta RS WRC) +2:26,0
7. Prokop M. – Ernst M. (Ford Fiesta RS WRC) +4:55,8
8. Paddon H. – Kennard J. (Ford Fiesta RS WRC) +6:55,7
9. Kubica R. – Baran M. (Citroën DS3 RRC) +11:04,1
10. Al-Kuwari A. – Duffy K. (Ford Fiesta RS WRC) +13:26,8

Před posledním závodem sezony – šotolinovou Weles Rally GB – patří v pořadí jezdců Martinu Prokopovi deváté místo celkově a stejná příčka náleží i Michalu Ernstovi mezi spolujezdci. V bodování týmů je Jipocar Czech National Team na šestém místě.

Komentářů celkem: 7
28. 10. 2013 11:04
0 0
Veliká gratulace celému týmu,parádní výkon.smajlíksmajlíksmajlík
28. 10. 2013 11:48
0 0
Velmi sympatický výkon, hlavně první dva dny na asfaltu, kde kluci jeli stejně jak Ostberg. Za mě 1*
28. 10. 2013 12:21
0 0
Jo taky mam z tohodle výkonu dobrej pocit....že by možná Malcolm něco málo.............smajlík
28. 10. 2013 12:25
0 0
Gratulace Martinovi a týmu supérrrrrrrrrrrrrrsmajlíksmajlíksmajlík
28. 10. 2013 17:24
0 0
Tentokrát jízda hodná uznání. Nesnášel jsem to poplácávání po zádech při dobrých výsledcích s obrovskými ztrátami, poprvé v tomto závodě v mých očích opravdu vstoupili mezi velké ryby, se kterými se musí počítat. Hlavně na asfaltové části byli vpodstatě hned za továrníky nejen umístěním, ale i rychlostí. Gratuluju a doufám, že v tom budou pokračovat.
28. 10. 2013 18:07
0 0
Zajdo. Martina určitě potěší pochvala od odborníka. smajlíksmajlíksmajlík Jinak výkon parádní. Opět ho poplácám po zácech.
28. 10. 2013 19:45
0 0
To ne, já jsem jen běžný kolemjdoucí laik, který hodnotí závodníky hlavně podle jejich rychlosti. Úrovně odborníků, kteří ví naprosto přesně například jaká je ztráta klientského na tovární auto, jsem ještě nedorostl.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!