Martin Šikl dál vládne Českému Středohoří

Rallye České Středohoří má za sebou svůj čtvrtý ročník. Vítězem se stala posádka Martin Šikl a Petr Vilímek. Opět.

Rallye České Středohoří má za sebou svůj čtvrtý ročník. V sobotu 26. října 2013 se posádky kromě slavnostního startu na litoměřickém náměstí dostaly i na dvě krátké speciální rychlostní zkoušky v areálu místních kasáren. Dva krátké testy se neobešly bez ztrát – poloosy vystavily stopku Čížkovi a Karwotovi, odstoupili i Punčochář a Kopal s Imprezou. Další dva smolaři se vrátili do soutěže díky "superally".

Během nedělního dne na posádky čekal klasický sprintový formát, tj. třikrát 3 měřené testy. První z nich se vyznačovala blátivým podkladem na kostkách, druhá zkouška byla technického rázu, poslední RZ pak střídala rychlejší úseky s techničtějšími. Kompaktní soutěž provázelo po celý den slunečné počasí. Do Rallye České Středohoří odstartovalo 68 posádek, cíle se pak dočkalo 44 z nich.

Od samého počátku soutěže se o první místo přetahovala trojice Martin Šikl, Filip Ballek a Valdemar Vašenda. Nejvíce dílčích vítězství v rychlostní zkoušce si připsal posledně jmenovaný, jenže chyba a následný defekt pneumatiky krátce po startu předposlední zkoušky jej připravila o boj do posledního metru. Ani zbylí dva závodníci se nevyhnuli problémům, Ballek ztratil v předposlední RZ více jak půl minuty, Šikl pak v poslední skoro celou minutu. Jen díky nastřádaným vteřinám ale jezdce se Subaru Impreza za svými zády udržel. O 2,3 vteřiny… Čtvrtý v A4 i celkově dojel s minutovým odstupem Petr Nešetřil následován Štěpánem Zabloudilem. Zajímavostí čtvrtého ročníku litoměřického podniku je fakt, že Martin Šikl je jejím čtyřnásobným a tudíž jediným dosavadním vítězem.

Třída do dvou litrů se stala kořistí Petra Fiala na dieslové fabii, se stejným vozem dojela druhá posádka Šenk – Talaváňa, další minutu a dvacet vteřin ztratil německý závodník Czekalla s Opelem Astra. Michálka z bojů o stupně vítězů vyřadil defekt pneu a jeho příliš dlouhá výměna na trati čtvrté RZ. Skupině do 1600 ccm dlouho vládl "Hary Ředitel" se Škodou 130 LR, ale definitivně jej vyřadila na předposlední zkoušce soutěže poloosa. O první místo se tedy "poprali" Šebl s Novákem. Úspěšný byl nakonec prvně jmenovaný, když zvítězil o 8 vteřin. Pohár za třetí místo si do Klatov odvezl Terš.

Michálek nebo Mareš? Tak zněla otázka, kdo se stane nejen vítězem A1 nejen v rámci Rallye České Středohoří, ale i v rámci celého Volného Poháru 2013. Hádanku rozluštil defekt Mareše na RZ5 a minutová ztráta znamenala možnost, kterou si již Michálek na swiftu vzít nenechal. Třetí dojel po technických problémech Tůmy Ehrlich na dalším swiftu.

Historici jsou ve Volném Poháru rozděleni jen do dvou kategorií. V té slabší zvítězil Král na Škodě 130RS. S minutovám mankem dojel Zeman se Škodou 130LR. Perník na stejném voze celou neděli stahoval ztrátu ze superally z RZ2 a odměnou mu bylo třetí místo. Čtvrtý dokončil náročnou soutěž Balíček před Holíkem a Urbanem.

Druhá – silnější – třída historických vozidel měla velkého favorita ve zkušeném Petru Koutném s Fordem Escortem RS Cosworth. Ten také své zkušenosti uplatnil do puntíku a kromě prvenství v H2 si připsal i 12. pozici v absolutním pořadí. Druhý skončil Kupec s Lancií Delta HF Integrale a třetí Vichta s VW Brouk. Ve vypsané třídě L dorazil do cíle na prvním místě Vrba s Ladou 2101 před Hodoušem na Wartburgu.

"Rád bych Vám poděkoval touto cestou za spolupráci na Rallye České Středohoří. Velmi si vážíme Vaší podpory při vzniku této čtvrté soutěže, která se i díky Vám velmi povedla. Tato přesvědčení nám dává nespočet přijatých emailů s kladnými ohlasy a myslím si, že právě pro tyto sportovní fanoušky se vyplatí tak velkou akci realizovat. Ještě jednou děkuji a to městu: Litoměřice, Bohušovice nad Ohří, a obcím: Keblice, Tlučeň, Hlinná, Kunratice, Čeřeniště, Malečov, Křešice, Polepy, Encovany, Třebutičky, Sedlec, Zahořany a těším se na další případnou spolupráci," poznamenal k poslední soutěži Volného Poháru Vlasta Tlašek z ředitelství soutěže.

Výsledky Rallye České Středohoří 2013
1.Šikl, Martin – Vilímek, PetrMitsubishi Lancer Evo IXA457:05,6
2.Ballek, Filip – Fallada, TomášSubaru Impreza WRX STiA4 +2,3
3.Vašenda, Valdemar – Hrabě, JiříMitsubishi Lancer Evo VIIIA4 +34,0
4.Nešetřil, Petr – Středa, Hynek Mitsubishi Lancer Evo IXA4 +1:38,7
5.Zabloudil, Štěpán – Pecina, MartinSubaru Impreza STiA4 +1:40,9
10.Fiala, Petr – Jakovec, MiroslavŠkoda Fabia TDiA3 +5:11,8
12.Koutný, Petr – Jurka ml., OldřichFord Escort RS CosworthH2 +6:00,0
13.Michálek, Petr – Maryška, RomanSuzuki Swift GTiA1 +6:22,5
17.Král, Martin – Dušek, PavelŠkoda 130RSH1 +6:55,9
26.Šebl, Jan – Šebl, JiříŠkoda FeliciaA2 +9:56,3
40.Vrba, Otto – Vrbová, AndreaLada VAZ 2101L +16:44,0

Detailní výsledky na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!