4. 11. 2013 18:54 − 3130× − 5

Sebastien Loeb znovu za volantem DS3 WRC

Rallye du Condroz pravidelně uzavírá belgický šampionát a patří tam k nejpopulárnějším soutěžím.

Sebastien Loeb sice před měsícem ve Francii oficiálně ukončil svou kariéru jezdce mistrovství světa, ale to mu nikterak nebrání v tom, aby se i nadále příležitostně za volantem soutěžního speciálu ukazoval. A první příležitost přišla hodně brzy, tento víkend v Belgii v rámci posledního podniku tamního mistrovství Rallye du Condroz. Tato soutěž šampionát pravidelně uzavírá a patří mezi nejoblíbenější tamní podniky, což nejlépe popisuje počet startujících. Ten se i letos blížil neuvěřitelným dvěma stovkám a navíc se mezi startujícími objevilo spoustu hodně zajímavých jmen. Tím nejatraktivnějším byl samozřejmě již zmíněný Loeb, který zde usednul do osvědčeného Citroënu DS3 WRC. První WRC, jaké Citroën vyvinul, Xsaru osedlal na své domácí půdě šéf této francouzské tovární stáje Yves Matton. A se stejným vozem zapůjčeným z Itálie se hodlal s konkurencí poprat občasný a nyní již tři roky absentující jezdec Bertrand Grooten.

Silnou sestavu francouzských speciálů na startu Condrozu doplňoval Xavier Bouche, který zde vloni za volantem Xsary stanul na stupních vítězů. Letos hodlal úspěch zopakovat a k dispozici měl ještě silnější speciál C4 WRC. S dalším WRC, Subaru Impreza S9 si chtěl zlepšit chuť po odstoupení v předešlé East Belgian Rally Kris Princen a ještě starší, vpravdě historický kousek Imprezu WRC S5 osedlal podruhé v řadě Chris van Woensel. Už nyní můžeme považovat elitní skupinu jezdců za hodně atraktivní, a to tu ještě startovala další čtveřice WRC. S Mini se prezentoval Dominique Jullien, Fabii WRC osedlal David Bonjean, Fiestě WRC dal před svou R5 přednost Jourdan Serderidis a nechyběla ani jedna velryba 307 WRC s Lionelem Hansenem za volantem. Za volantem Fordu Fiesta R5 se chtěl s rivaly jedoucími s nejsilnějšími speciály popasovat Cedric Cherain a z debutu se stejný vozem musel nakonec kvůli nedostatku peněz couvnout již jistý belgický mistr Freddy Loix.

Soutěž odstartovala již v pátek večer diváckou speciálkou a následně pokračovala o víkendu dvěma etapami, z nichž ta sobotní končila až dlouho po setmění. Všech šestnáct sobotních zkoušek a samozřejmě i tu jednu páteční ovládnul hlavní favorit Loeb, jemuž tentokrát četla rozpis jeho manželka Severine. Zbylé posádky si byly dobře vědomy toho, že zde můžou reálně pomýšlet maximálně na druhé místo a o něj se okamžitě strhla zajímavá bitva. Jako první se na této příčce poněkud překvapivě usídlil Bonjean. Ve čtvrtém testu ovšem poškodil řízení své Fabie a slibně rozjetou soutěž musel předčasně opustit. Na druhé místo se tak dostal Grooten, ovšem ani jemu nebylo přáno. O dvě zkoušky později totiž poslal svou Xsaru do pole, odkud jej dlouhé čtyři minuty diváci tlačili zpět na cestu.

Na druhé místo si po smůle těchto dvou soupeřů dělal zálusk výborně jedoucí Cherain, který si dokázal poradit s přesilou vozů WRC. Na jeho kontě ale přibyla desetiminutová penalizace a druhé místo tak po Grootenovi získal Bouche. Ani on se ale nevyhnul problémům, když před RZ 10 musel spravovat palivové čerpadlo a na start přijel o pět minut později. Za záda Loeba se tak konečně dostal Cherain. Nicméně ani v jeho případě netrvalo dlouho a propadnul se pořadím zpět. Na vině byla porucha posilovače jeho Fiesty R5, následný výlet mimo trať po skoku v dvanáctém testu a výměna kola. Na druhé příčce se tak objevilo nové jméno, pilot Mini Jullien. Ten ale rychlostně nestačil na Bouche a tak se nakonec z pozice druhého nejrychlejšího jezdce po první etapě radoval pilot C4. Třetí místo si i přes problémy s elektronikou v posledním sobotním testu udržel Princen.

Závěrečný den ovšem pro jezdce Subaru nezačal vůbec dobře, když na druhém testu začala zlobit spojka a posádka byla nucena následně odstoupit. Na třetí místo se díky tomu vyhoupnul Jullien. Pilot Mini se ale na třetí nedělní zkoušce dopustil chyby a u svého speciálu utrhnul levé zadní kolo. Na chvíli pak na bronzový stupínek vystoupal van Woensel, nicméně ani on se cíle nedočkal. U jeho takřka historické Imprezy WRC S5 začal vytékat olej z převodovky. V RZ 21 se tak na třetí místo už dostal muž, který na něm setrval až do cíle. Svou premiéru za volantem speciálu WRC zvládl šéf stáje Citroën Yves Matton na výbornou a hned si mohl vychutnat pocit ze stanutí na bedně. Těsně pod stupni vítězů nakonec zůstal druhý jezdec Xsary WRC Grooten, na kterého v neděli útočil Cherain a přiblížil se až na rozdíl pouhých dvou desetin. Úspěch francouzských WRC v Belgii stvrdil druhý Bouche, který mohl být po potížích s motorem své C4 v závěru vůbec rád, že dojel až do cíle. Condroz byl závěrečným podnikem belgického mistrovství a v něm bylo třeba ještě korunovat letošního vicemistra. Vincent Verschueren s VW Polo Super 2000 na závěrečné rally chyboval, skončil mimo trať a druhé místo v šampionátu si díky tomu udržela Melissa Debackere. Z naprosto jednoznačného vítězství, čtvrtého se svou manželkou Severine po boku, se v cíli Rallye du Condroz radoval fenomenální Sebastien Loeb.

Pořadí v cíli:
1. Sébastien Loeb/Séverine Loeb (F) Citroën DS3 WRC 2:25.32,5
2. Xavier Bouche/Kevin Fernandez (B) Citroën C4 WRC +6.06,3
3. Yves Matton/Daniel Elena (B/MC) Citroën Xsara WRC +7.04,2
4. Bertrand Grooten/Francis Delmelle (B) Citroën Xsara WRC +8.22,6
5. Cedric Chérain/André Leyh (B) Ford Fiesta R5 +8.22,8
6. Olivier Collard/Eric Poucet (B) Mitsubishi Lancer Evo X +9.27,8
7. Anthony Martin/Michael Louete (B) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.45,1
8. Piet van Hoof/Max Jacobs (NL) Mitsubishi Lancer Evo IV +14.12,0
9. Davy Vanneste/Eddy Snaet (B) Peugeot 207 S2000 +15.18,6
10. Caren Burton/Cédric Pirotte (B) Citroën DS3 R3T +17.18,6

Výsledky tohoto podniku je možné prohlédnout na ewrc-results.com.

Konečný stav belgického šampionátu: 1. Loix 100, 2. Debackere 73, 3. Verschueren 70, 4. Pyck 61, 5. Dilley 53, 6. Martin 50

Komentářů celkem: 5
4. 11. 2013 20:54
0 0
Manželé Loebovi. Pěkný náskok!!! smajlíksmajlík
4. 11. 2013 21:53
0 0
U toho Grootena to teda zavánělo pořádným průserem. Je to v prvním i druhém videu. Ale jinak pěkný odpad a citroen WRC cup. smajlík Rozhodně bylo na co se dívat!
4. 11. 2013 21:53
0 0
A co Duval, neměl jet taky?
4. 11. 2013 22:27
0 0
Neskutečné podmínky. Matton očividně taky něco umí. Hirvonen se Sordem by ho neměli radši už prudit, nebo natestuje a pojede je oba :D
6. 11. 2013 09:30
0 0
smajlíkSuper obrázky!!! smajlík Jenom na okraj mají tam skvěle zmáknuté divácké místa smajlík prostě není nad rally kde si můžete na auta sáhnout!!! smajlík Bezpečnost na de vše...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!