4. 11. 2013 11:00 − 3420× − 1

Rallye Berounka Revival 2013 – ohlédnutí

IV. ročník Rallye Berounka Revival úspěšně proběhl o posledním říjnovém víkendu k velké spokojenosti organizátorů i účastníků.

motto revivalů: akce pro všechny, kdož se nakazili oktanovým bacilem, infekcí, které se nejúčinněji čelí pevným upoutáním v anatomickém sedadle s rukama na kůží obšitém volantu a nohama stepujícíma na odvrtaných pedálech nejlépe v automobilu, kde poslední výkřik elektroniky představuje cyklovač stěračů

IV. ročník Rallye Berounka Revival úspěšně proběhl o posledním říjnovém víkendu ve středních a jižních Čechách k velké spokojenosti organizátorů i účastníků. I letošní ročník probíhal podle již osvědčeného formátu, který vymyslel duchovní otec a organizátor, promotér automobilových závodů E. Patera a tak většina účastníků se zkušenostmi z minulých ročníků měla představu, co je může čekat a nováčkové na startu se těšili na novou zkušenost. Z noviců na startu si nejlépe vedli T. Volf- J. Volf. Bývalý soutěžák se blýskl velmi rychlým časem na šotolině v Sedlčanech, na Show section, které se jely dvakrát, se za volantem peugeotu 309 střídal s 16tiletým synem Jonášem, který za otcovými časy příliš nezaostával a jen chyba z první samoobslužné průjezdní kontroly je stála místo na stupních vítězů ve třídě. J. Volf ovšem nebyl nejmladším účastníkem. Revival si vychovává mladou krev. Na Škodě 100 v posádce Švestkových seděl na spolujezdeckém sedadle 12ti letý David a podle pravidla, že nejlíp se člověk naučí plavat, když ho hodí do vody, všechny navigátorské povinnosti musel zastat sám a obstál velmi dobře, s pouhými 10 body z ČK se posádka se sériovou Š 100 umístila v polovině výsledkové listiny. Převážnou část startovního pole ovšem tvoří bývalí závodníci, legendy závodních tratí z minulého století.

V sobotu ráno se tedy tradičně v areálu radotínského učiliště sešlo ke stovce posádek, odhodlaných užít si víkend naplněný sportovním zápolením a hlavně setkáním se starými kamarády, týmovými kolegy i bývalými soupeři. Je úžasné sledovat jak pánové v letech zapomínají na nemoce a neduhy a mění se na kluky, kteří už se nemohou dočkat až je startér pošle zase na tarť. Mezi prvními se v parkovišti závodních strojů objevili manželé Rajchmanovi s Fordem Escort MkII, ozdoby všech revivalových show section i nepřehlédnutelní účastníci společenských večerů. K nejstarším účastníkům patřil Z. Křivohlavý s Wartburgem, známý starty s F3 na veteránských závodech na okruzích, tentokrát vytvořil posádku s precizním spolujezdcem P. Šlemínem. Už na rozpravě, kde E. Patera všechny seznámil s programem, upozornil na úskalí, se kterými se budou muset všichni vyrovnat a připoměl výskyt radarových kontrol na trase revivalu,se ukázalo, že vedle lehké předstartovní nervozity nechybí nikomu dobrá nálada. Na rozpravě byly přívítány i zahraniční posádky, ze Slovenska D. a M. Krajčovičovi přivezli prototyp Škody 130 LR připravovaný pro skupinu S, z Polska s Ladou přijeli W. Molicki- W. Molicki jr. Ze Slovenska pocházejí i řidičky K. Rozsívalová a A. Zemanová, z Ruska D. Marťuk startující se synem Valerijem na Ladě.

Po rozpravě v devět hodin odstartoval první vůz s posádkou V. Blahna- J. Blahna na Opelu kadet Gsi v barvách DAK Mova Bratislava vstříc revivalovému dobrodružství. Jednu z největších legend našeho motoristického sportu následovali Pavel Šofr s Pavlem Ryšánkem na Fordu Sierra Cossworth, kteří nemohou chybět na žádném revivalu, tradičně s číslem 13 rezervovaným do konce revivalů odstaroval špičkový jezdec třídy A2 1150 V. Polívka s B. Kadlecem na Škodě 110. V minutových intervalech další vyráželi bývalí i současní závodníci a majitelé sportovních a závodních automobilů do r. v. 1985, aby se vyrovnali se záludnostmi slepého itineráře, v kterém se ukrýval nejeden navigační oříšek. Hned první samoobslužná průjezdní kontrola s počítáním semaforů zamotala pár posádkám hlavu a zatížila jejich konta prvními body.

Většina posádek v určený čas dorazila do Lašovic, i když někteří si zde už připisovali první body za pozdní příjezd do časovky. V lašovickém lomu už čekala první ze sedmi Show section. Na prašné trati se začalo ukazovat, jak kdo na tom bude v souboji s časomírou, i když body ze Show section tvoří jen část konečné sumy a k samotnému úspěchu na revivalu nestačí. Nejrychlejší zde byla posádka P. Fürst- A. Fürstová na Audi, následovaná O. Gernátem s L. Svobodou a BMW L. Hubálka a O. Haška.

Na dalším úseku v lomu v Kožlí si vedli nejlépe V. Suk s K. Kopicovou na Suzuki a J. Čermák jr.-M. Koudelka s Autobianchi.

Po šotolinových úsecích zavedl itinerář do Písku, kde účastníky čekala taková malá jihočeská Laguna Seca na motokárové dráze AMK Písek-Hradiště. Během dvou kol předváděli všichni divákům kolem trati, mezi kterými byli také bývalí aktivní jezdci, třeba F. Fadrný, S. Viktora sen., více či méně povedené průjezdy. Odolnost žaludku svého spolujezdce P. Šubrta notně prověřil P. Minářík, jehož R5 Alpine si v každé ze zatáček klekala na přední kolo. Dvojice Boulanger- Lefebvre na Citroenu Ami už na minulých revivalech osvědčila nečekanou rychlost, tady v Písku jí nedokázala ujet ani modrá alpinka A110. Nejrychlejší byli ex aequo P. Fürst a L. Hubálek. Po prvním absolvování píseckého okruhu posádky čekalo ještě jednou Kožlí a znovu Písek. Při druhém průjezdu zde měli velkou smůlu V. Berger – Z. Petera, když jim na Škodě 130 LR prasklo lanko od plynu a museli opravovat.

Po absolvování všech naplánovaných úseků zamířili všichni do cíle sobotní etapy, do hotelu Vltava v Červené nad Vltavou, kde všechny čekalo to, co k revivalům nezbytně patří a to je večerní až noční zábava. Po večeři, po které nikdo nemohl mít hlad, za to žízeň ano, která ještě vzrůstala při poněkud delším čekání na součty bodů, které posádky nastřádaly za celý den. Nakonec se všichni dočkali a po několika reklamacích a vysvětlování a vyjasnění mohly být zveřejněny dílčí výsledky. Někdo byl spokojen víc, někdo míň, ale všichni se vrhli do víru zábavy, která se rozjela a neutuchající tempo si udržela do pozdních nočních hodin. Prostředí Hotelu Vltava a jeho personál byli asi zatím to nejlepší, co revivlisté za uplynulé ročníky poznali.

Naštěstí nikomu v noci kupodivu neshrnul pejsek tébich, takže do nedělního rána se probudili všichni ve formě, někteří s přáním udržet si své pozice, další s odhodláním zlepšit postavení ve výsledkové listině, ale všichni rozhodnutí užít si i druhý den jak se na revivalu patří.

Nedělní program už nebyl tak náročný, z hotelu zamířili revivalisté zvířit prach do lomu v Lašovicích. Mimochodem při loňské premiéře v lomu v Lašovicích se pro revival nadchl jeho ředitel ing. V. Hlinomaz tak, že si pořídil Kadeta a se synem jako spolujezdcem absolvovali letos jejich závodní premiéru. Z Lašovic vedla trasa do sedlčanské kotliny, kde na zdejší rallykrosové trati důstojně vyvrcholil 4. ročník revivalové Berounky. Zde byli nejrychlejší Fürstovi a V. Suk jr.- K. Kopicová, sekundu za nimi J. Zachata- M. Hošek. Po absolvování tří okruhů už posádky čekal jen volný přejezd do cíle v učilišti v Radotíně.

I při urputném boji o každý bod, se účastníci revivalu dokážou chovat jako slušní lidé. I přes hrozbu nestihnutí časové kontroly se posádka K. Rozsívalová- H. Servusová jala zachraňovat zmateného zaběhlého pudlíka, který by jinak nejspíš skončil pod koly některého z projíždějících automobilů. Nejprve museli psíka odchytit, naložit do auta a s pomocí starostů dvou nejbližších obcí najít dobrou duši, která pejskovi poskytla azyl, než se najde jeho majitel. Kromě příhody se psem si děvčata stěžovala na to, že jejich Mitsubishi Starion občas jede na tři válce, což ovšem moc pozornosti nevyvolalo, neboť třeba taková legendární posádka J. Webinger- V. Civín absolvovala revival a vlastně celou svou dlouhou a úspěšnou kariéru na válce dva.

Některé posádky se nevyhnuly pozornosti bdělé policie, asi nechtěný rekord v kontrole trvající 35 minut získala posádka L. Vrzal- Vrzalová, naštěstí jimaspoň příslušník do jízdní karty zdržení potvrdil, takže zdržení neznamenalo žádné trestné body.

Po obvyklém čekání na první součty bodů, které bylo vyplněno sdělováním zážitků, a jejich kontrole, po níž následovalo na rozdíl od soboty jen minimum reklamací, mohlo být vyvěšeno oficiální pořadí v jednotlivých třídách, k nahlédnutí zde.

Pak už následovalo předání pohárů nejlepším třem posádkám v každé z vypsaných tříd a nastalo loučení. Ze bývalých závodníků si asi nejlépe vedl J. Moskal, který vedle rallye, vrchů a okruhů se škodovkami a formulí Easter patřil k průkopníkům startů našich kamionů na Dakaru a v Evropském poháru tahačů na okruzích. Tentokrát na Lancii Beta se synem vyhrál svou třídu. Z naprosté většiny zúčastněných vyzařovala spokojenost s průběhem a ocenila práci organizátorů. Za všechno hovoří zájem účastníků „Berounky“ o start na dalším revivalu, kterým bude Rallye Praha Revival 2014 na začátku dubna příštího roku.

IV. Rallye Berounka Revival je šťastně za námi bez mimořádných událostí, nehod a průšvihů, ať žije Rallye Praha Revival 2014.

Komentářů celkem: 1
5. 11. 2013 11:03
0 0
Děkujeme všem pořadatelům v čele s Edou Paterou za perfektní motoristický víkend. Jako poděkování divákům přidávám sestřih z našeho onboardu: http://youtu.be/32cNZJ3V5Ew . Jízda zdaleka není bezchybná ale o to nám nešlo - hlavně se bavit.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama