Ondřej Plšek - eWRC.cz
6. 11. 2013 10:06 − 2812× − 16

Hyundai počítá s dlouholetou účastí v MS

Jihokorejská značka chce napravit nepříliš dobrý dojem z posledního účinkování v mistrovství světa.

Je tomu již delší dobu co naposledy startoval tovární tým Hyundai v mistrovství světa v rally. Bylo tomu v roce 2003, kdy se Armin Schwarz a Freddy Loix představili v Australské rally. Pak značka ze dne na den v MS skončila a do Itálie již tým neodcestoval. Zbývající čtyři podniky sezóny tak Hyundai vypustil a proto mu FIA udělila rekordní pokutu jeden milion dolarů.


Zatím poslední start továrního týmu Hyundai v mistrovství světa – Austrálie 2003

Tehdy aktivity značky zajišťoval soukromý tým z Velké Británie, nyní se Hyundai vrací na světovou scénu s vlastním týmem Hyundai Motorsport. Ten sídlí v německém Alzenau, kde má k dispozici veliký areál po firmě vyrábějící solární panely. Přitom momentálně je využita ani ne polovina plochy, místo k další expanzi je tak k dispozici.

"Kdo se podívá na Hyundai Motorsport, tak ten pochopí, že nám jde o dlouhodobé cíle," řekl rallye-magazin.de šéf týmu Michel Nandan. "Dle předpisů FIA se Hyundai zavázal k účasti na třech ročnících mistrovství světa, takže jde o roky 2014, 2015 a 2016. Od roku 2017 bychom rádi přidali další tříletý cyklus – za předpokladu že se nezmění pravidla. V budoucnosti chceme v našich halách pracovat speciálních sportovních modelech našich vozů. Místa máme dost a máme i jisté nápady."

Komentářů celkem: 16
7. 11. 2013 00:231
0 0
jj mávne proutkem a vyhraje šampionát. Super.
7. 11. 2013 15:532
0 0
Shifty: Kde v tom clanku vidis cokoli o vyhravani sampionatu???? Nez psat takovyhle vykriky do tmy tak radsi nepsat nic... Ja si na svoje hodnoceni pockam az s tim vyjedou na prvni soutez, abysme se jeste nedivili.
7. 11. 2013 16:083
0 0
Shifty má přirozeně vrozený odpor a zášť k Hyundai. Jinak si jeho reakce pod obdobnými články nedovedu vysvětlit. Pozitivní je, že to nebude jednoletý projekt jako BMW Mini.
7. 11. 2013 16:464
0 0
shifty je jen už alergickej na tyhle amatérský pokusy v ms, který dopadli zatím vždycky stejně. VW to bylo zcela něco jinýho, všichni to vědí, ale radši strkají hlavu do písku. shifty si opravdu velmi rád nasype popel na hlavu, až hyundai vyhraje závod v ms a klidně se tu všem fazzyum, pačesům a oifovům omluví. Má ale strach, že se tak nestane.
7. 11. 2013 17:135 Upraveno 17:14
0 0
shifty: Ja te nechci nejak urazet, me jenom vadi, kdyz tu kazdou chvili nekdo trvdi neco co nemuze oprit o nic jinyho nez svoje prani, pocity, mindraky nebo ja nevim co.. Vzdyt to je pak diskuze o nicem.. Dam ti priklad rovnice, proc si myslim ze Hyunday propadak nebude:

Vede to clovek kterej uz neco postavil a urcite se neobklopil blbcema, ma to PLNOU podporu fabriky,uz nejakou dobu to auto testujou po tratich kde se jezdi a muzou srovnavat casy, soucasny wrc maj zmrazeny specifikace, oficialne prohlasujou ze jejich program bude mit nejmin tri roky = na zaklade techto FAKTU mam duvod si myslet, ze to auto nebude propadak.

Tvoje rovnice mi pripada takhle:
Nemam rad Hyundai = bude to sracka

Samozrejme ze to auto muze bejt srac, to nikdo nevi, to se ukaze az to prijde, ale kdyz neco tvrdim, tak prece musim vedet proc ne?
7. 11. 2013 17:226
0 0
Já nemam nic proti hyundai, jak jsi na to přišel? Přeju jim jen to nejlepší. Jen říkám, že pokud se to má udělat úspěšně, musí se to udělat tak jako to udělal VW. Hromada peněz(resp. nejvíc ze všech), obrovskej sponzor, podvozek testovanej v jinym autě roky, absolutně top pilot. Styl, jakym to dělá hyundai je stejnej jako to bylo s mini, škodovkou, suzuki, seatem a jánevimsčimještě. To prostě nikdy úspěšný teamy stíhajícíí špičce nebyly. A pilot, kterej jedinej letos stačil Ogierovi jde z konkurenceschopnýho auta do velký neznámý. Proto mě to sere a ten váš nezdolnej optimismus, to jsou zase jen vaše přání a pocity. Takže prostě uvidíme po 3-5 závodech.
7. 11. 2013 17:257
0 0
To ti to fazzy připadá blbě, sorry...
7. 11. 2013 17:378
0 0
Ale starej Hyundai, Mini, Škoda, Seat, Suzuki atd. to sou vsechno trochu jiny pohadky, bud jsou to auta ktery prisly s krizkem po funuse protoze ostatni auta sly kazdej rok rychle dopredu nebo nemely dostatecnou podporu fabriky nebo nemely kvalitni piloty atd. S tim o co se ted Hyundai snazi se to neda moc srovnavat. To samozrejme neznamena ze to nemuze dopadnout stejne, ale jeho aktualni pozice je mnohem lepsi. To neni nezdolnej opitimismus, ani prani, je to jenom pohled na sance Hyundaie na zaklade dostupnych informaci a faktu..
7. 11. 2013 18:269
0 0
Pokud máš pravdu, bude to pro ms jen dobře. Ale když vidim kdo testuje, vyvíjí, kolik peněz tak asi mají, jak nastupujou do sezóny(jeden pilot, druhý auto střídačka), jaký budou mít sponzory, mam prostě jinej názor. Jasně, že zmrazenej vývoj jim hraje do karet, ale aby to stačilo. To nejsou na jedný straně argumenty a na druhý straně pocity, i když si to možná myslíš.
7. 11. 2013 19:2110
0 0
Shifty: Oficialni udaje uvadi rozpocet 80 milionu ecek na sezonu, jakej maji rozpocet na vyzkum/vyvoj nevim.
7. 11. 2013 20:1211 Upraveno 20:14
0 0
Mozu mat 250 mil. trilionov eur rozpocet... Fazzy jedna premenna ti chyba v rovnici: nemaju vitaza....Ogier siel do VW s 4-5 vyhrami v MS a kazdy, kto MS trosku sledoval videl prveho vazneho konkurenta Loebovi od odchodu Gronholma, to len par snilkov tu pise o tom ako sa vyjazdil vo Fabii.... Hyundai nema jazdca, bude v druhej lige.
7. 11. 2013 21:1512
0 0
Maestro:A koho jiného měl Hyundai chtít,když ne Neuvilla?
7. 11. 2013 21:1713
0 0
Ved prave, okrem Ogiera je to vlastne uplne jedno.
7. 11. 2013 21:2114
0 0
Maestro: Ano s tim ja naprosto souhlasim. Ani podle me na nej Neuville nema. Mluvim ciste o aute v tom smyslu, ze je z hlediska rychlosti uplne jedno jestli Neuville pojede ve Fordu nebo Hyundai. Protoze tu rada lidi tvrdi, ze Neuville nebude mit na Ogiera jen proto, ze bude mi nekonkurenceschopnej Hyundai..
7. 11. 2013 22:1015
0 0
Vzali si toho nejlepšího, kdo tady dneska je k mání. Ogier se rozpůlit nedá a Loeb má jiné zájmy. A že to dělají jinak? O to jim právě jde! Na druhou stranu je otázka, jak moc jinak to dělají oproti ostatním. Ve skutečnosti to takový rozdíl zase nebude!
8. 11. 2013 12:0116
0 0
Podle mě bude hyundai horší než Citroen nebo Ford. To, že je VW i tak nejlepší s nejlepšim podvozkem, je věc ještě jiná. Vsadil bych prostě klidně boty, že Neuville v Hyundai se Ogierovi nikdy tak nepřiblíží jako to dokázal ve Fordu. Ale jak říkám, strašne rád bych se mýlil a pak si mile rád nasypal popel na hlavu. Fakt. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!