Vlastimil Resl - eWRC.cz
7. 11. 2013 09:43 − 2643× − 0

Čtyřikrát čtvrtí v „šestkách“

Svoji nováčkovskou rallyovou sezónu za sebou mají Jiří Šulc a Radovan Bucha.

Svoji nováčkovskou rallyovou sezónu za sebou mají Jiří Šulc a Radovan Bucha. Podařilo se jim dokončit čtyři sprinty a to pokaždé na čtvrté příčce ve třídě 6. Především však získali ohromnou porci zkušeností. Nyní se již intenzivně připravují na následující sezónu. Tu by měli zahájit už lednovou Jänner Rallye a následně kombinovat podniky MMČR a sprintrally.

Po účasti na Testovací RZ Žiželice a odjezdu z Vrchoviny po seznamovacích jízdách kvůli nepřízni počasí, odbylo si mladoboleslavské duo ostrý debut v Lužických horách. „Byla to naše první opravdová rallye. Vše pro nás bylo úplně nové. Tím více nás hned na úvodní vložce – Chotyně – šokoval osmý čas v pětačtyřicetičlenném poli dvoukolek. Lidi se chodili dívat do servisu, co se děje. Na to asi nikdy nezapomenu. To jsme už bohužel měli minutovou penalizaci za předčasný příjezd do časovky. Nakonec z toho bylo čtvrté místo v „šestkách“. Hůře jsme dopadli na Kopné. Hned v úvodu první erzety nám odešla spojka, asi kilometr před jejím cílem jsme navíc trefili kámen v lupení a udělali pravé přední kolo. To jsme za cílem rychlostky vyměnili, spojka však opravit nešla,“ vrací se Jirka k úvodu sezóny.

V Krkonoších a Kostelci už cíl spatřil a to shodně na čtvrté pozici ve třídě 6. „Krkonoše mi přišly spíše jako závody do vrchu. Na rychlostní zkoušce Benecko se ostatně už léta vrchy jezdí. Kostelecké erzety mě zaujaly asi nejvíce. Moc mi vyhovovaly. Na páté vložce jsme ale bohužel byli mezi těmi, kteří obdrželi penalizaci za rozražení retardéru. Ten původní slaměný, který dle informací neměl být penalizován, rozrazila některá z předních posádek. Pořadatelé ho nahradili barelem, umístěným za horizont. Ten jsme trefili a vyfasovali dvacetivteřinovou penalizaci. Snažili jsme se na ředitelství protestovat, ovšem s panem Regnerem mladším nebyla řeč,“ hodnotí letní podniky pilot, pocházející z Vince.

Následovala dvě odstoupení. „V Pačejově jsme si chtěli vyzkoušet DS3 od Tomáše Pletky. Měli jsme za sebou krátký test nedaleko Mladé Boleslavi, také naše přihláška byla přijata. Dva dny před soutěží však přišel dopis, jenž náš start s tímto autem, vzhledem k nedostatku zkušeností, zamítl. Nezbylo, než dát narychlo dohromady rozebranou „cé dvojku“ a vyrazit do Pačejova. Jelikož jsme měli nový diferenciál s jinou svorností a já s ním neujel ani metr, sežrali jsme hned na úvodní vložce v lese bláto a spadli do škarpy. Ven jsme se dostali až tak pozdě, že jsme nedodrželi časový limit. Z tohoto důvodu pro nás předčasně skončily i Jeseníky. Do nich jsme nastoupili s cílem dokončit je stůj co stůj a neriskovat. Po druhé rychlostce nám však odešel úplně nový aretační kolíček od táhla řazení z převodovky přímo z Francie od Sadeva. Jeho výměna v servisu se protáhla a my nestihli časovku o minutu,“ popisuje smolnou část roku Jirka.

Po tragické smrti spolujezdce Jana Jinderleho ml. se Jirka s Radkem nesvezli ani v Příbrami, kde měli startovat – vzhledem k absenci mezinárodní licence – v rámci Poháru ČR. Chuť si tak spravili až na závěrečném sprintu ve Vsetíně. „Valašské tratě byly hodně specifické. Úzké pasáže se střídaly s širokými, technické s rychlými. Na podobných jsem závodil vůbec poprvé. Obtížnost ještě zvyšovala mokrá místa a ranní mlhy. Soutěž je hezká, jen servisní zázemí na silnici mi přišlo poněkud stísněné,“ vysvětluje pilot, který opět skončil ve své třídě čtvrtý. Se sezónou není nespokojen. „Škoda jen těch několika brzkých odstoupení. Jinak jsme se s Radkem hrozně moc naučili. Neustále se snažíme pracovat na vylepšování rozpisu. Věnujeme se tomu i mimo závody, cennými radami nám navíc pomáhá velezkušený Miloš Hůlka.“

A jaké plány má mladoboleslavská posádka do roku 2014. „Rádi bychom absolvovali více podniků. Plánujeme starty ve „velkém“ mistráku i spritech, nevylučujeme ani nějaký zahraniční. Zahájit bychom měli už v lednu Jännerem. Máme nové servisní zázemí a na dílně také připravenou stávající „cé dvojku“. Láká nás však pořízení vozu DS3 – buď úplně nové evoluce, nebo té současné, ovšem zánovní. Rozhodně ale setrváme mezi dvoukolkami,“ končí své povídání Jiří Šulc.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!