Waldviertel pod polskou nadvládou

Poslední soutěž rakouského šampionátu každoročně patří mezi atrakce závěru sezóny ve střední Evropě.

Poslední soutěž rakouského šampionátu každoročně patří mezi atrakce závěru sezóny ve střední Evropě. Na její start v dřívějších letech pravidelně přicestovala silná skupina jezdců ze všech možných okolních států. Poslední dobou už ale startovní listiny žádné větší atrakce nepřinášely a poslední vítězství tam ze zahraničních pilotů zaznamenal v roce 2007 Štěpán Vojtěch. Vloni naše barvy na stupních vítězů reprezentoval Pavel Valoušek a ani letos se soutěž neobešla bez předního českého jezdce. Tentokrát se jednalo o pilota Škody Fabia Super 2000 Jaromíra Tarabuse. Stejnou techniku pilotuje již několik sezón matador rakouské soutěžní scény Raimund Baumschlager, který ve Waldviertelu stejně jako v ostatních rakouských soutěžích platil za hlavního favorita na vítězství.

Na startu se ovšem objevilo jedno hodně zajímavé jméno, několikanásobný polský šampión posledních let Kajetan Kajetanowicz. Se svým tradičním náčiním Subaru Impreza Sti R4 Polák soutěž rozjel dvěma nejrychlejšími časy a vytvořil si náskok už 12,5 sekundy. Baumschlager ještě v týdnu ležel v posteli s chřipkou a na začátek očividně zvolil klidnější tempo. Ve třetím testu mu to však stačilo k posunu do čela, Kajetanowicz jej totiž musel odjet bez posilovače řízení. V druhé části páteční etapy ale znovu kraloval pilot Subaru, když znovu vyhrál dva ze tří odjetých testů. Tentokrát už ale na rakouského multišampióna nenajel tolik času a ztrátu 3,9 sekundy přetavil v nízké vedení o 1,2 vteřiny po úvodní etapě. Na třetí místo se pak během pátku propracoval Tarabus.

Zatímco pilot bojoval s nemocí ještě před soutěží, Baumschlagerovu Fabii potkaly zdravotní potíže v podobě poruchy kardanu v sobotu ráno. Očekávaný atraktivní duel mezi Baumschlagerem a Kajetanowiczem tak bohužel skončil dříve, než vůbec pořádně začal. Na pódium se díky tomu podíval navrátilec na soutěžní tratě Franz Sonnleitner s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na stupně vítězů měl ovšem zálusk i maďarský host David Botka se stejným vozem, jen ve specifikaci R4. Ten v závěru překonal Maria Saibela za volantem Škody Fabia Super 2000 a k posunu na třetí místo mu chybělo jen pět vteřin. Skvělé druhé místo získal na rakouské půdě Jaromír Tarabus a Polákům zajistil první vítězství v této klasické rally fenomén posledních let Kajetanowicz. Závěrečná soutěž rakouského mistrovství rozhodla o mistrovi mezi vozy s přední poháněnou nápravou. Už v pátek se z tohoto triumfu radoval pilot Suzuki Swift Super 1600 Michael Böhm. Peteru Ebnerovi se sen o titulu rozplynul v průběhu RZ 6, když mu u jeho Citroënu DS3 R3T odešel motor.

Pořadí v cíli:
1. Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (PL) Subaru Impreza WRX STI R4 2:03.32,8
2. Jaromír Tarabus/Daniel Trunkát (CZ) Škoda Fabia S2000 +2.35,9
3. Franz Sonnleitner/Elke Aigner (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.10,7
4. Dávid Botka/Péter Mihalik (H) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +4.15,7
5. Mario Saibel/Ursula Mayrhofer (A) Škoda Fabia S2000 +4.16,0
6. Robert Adolf/Petr Gross (CZ) Škoda Fabia S2000 +9.32,8
7. Michael Böhm/Katrin Becker (A/D) Suzuki Swift S1600 +11.43,0
8. Martin Búš/Petr Černohorský (CZ) Subaru Impreza WRX STI +18.35,5
9. Patrik Rujbr/Petra Řiháková (CZ) Renault Clio R3 +20.55,2
10. Sebastian Kletzmayr/Martin Sztachovics-Tomasini (A) Ford Fiesta ST +23.19,1
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!