11. 11. 2013 18:14 − 3217× − 9

První český Citroën DS3 R1 k pronájmu

Zlínský tým CERS performance byl od svých prvopočátků spojen se značkou Honda, s jejímiž vozy také získal své největší úspěchy.

• CERS performance rozšiřuje park vozidel k pronájmu
• Zlínský tým s prvním privátním Citroënem DS3 R1 v Česku
• Prvními starty AutoShow Slovakia Ring a Mikuláš Rally

Zlínský tým CERS performance byl od svých prvopočátků spojen s japonskou značkou Honda, s jejímiž vozy také získal své největší dosavadní úspěchy. V letošním roce se však ve vozovém parku vedle legendárních Civiců VTi zabydlel také podstatně modernější Citroën C2R2 Max, čímž začala nová kapitola v historii zlínského týmu. S končící sezonou 2013 se pak jeho vazba na francouzskou značku ještě zesiluje – do vozového parku týmu přibývá Citroën DS3 R1 třídy 9.

Zatímco Hondy Civic i Citroëny C2 jsou dnes již nevyráběnými vozy, DS3 je naopak aktuálním typem, který je navíc v soutěžní verzi R1 ještě stále novinkou – na světě je pouze jediný rok. V Česku se zatím ukázal jen jediný exemplář, který po rallysprintových tratích v rámci pilotního ročníku projektu Czech Women Talent vodila Lucie Červenková. Pořízením vozu Citroën DS3 R1 se tak CERS performance stává prvním českým privátním týmem, který disponuje touto technikou. „Naše stáj vyrůstala na osvědčených Hondách Civic VTi, se kterými se nám podařilo získat řadu úspěchů,“ vysvětluje zakladatel týmu Ondřej Bisaha. „Ale roky nejdou zastavit, jsou to už zhruba patnáct let staré vozy a je potřeba myslet trochu do budoucna. Civicy mají prodlouženou homologaci do roku 2016, ale pak už definitivně končí a nahradí je právě vozy skupiny R. Citroën DS3 R1, který rovněž patří do třídy 9, je oproti civicům o něco jednodušší co do úprav, má také menší výkon, na druhou stranu jde o moderní současné auto s továrním rodokmenem, díky kterému využívá i některé prvky ze silnější verze DS3 R3T.“

V souladu s určením třídy R1 i sám Citroën Racing deklaruje DS3 této specifikace jako tréninkový nástroj, který by měl posloužit jezdcům hlavně ke sbírání zkušeností s rally. Základní kategorie „erkových“ tříd se proto vyznačuje nízkými provozními náklady, které jdou ruku v ruce se zaměřením na začínající posádky. „Velkou devizou er-jedničky od Citroënu je také skutečnost, že by také pro ni měl být v příštím roce vypsán pohár Citroën Racing Trophy. Díky němu si jeho účastníci mohou v jednotlivých rally vyjet sympatické odměny, které jim mohou pomoci s provozem tohoto soutěžního vozu,“ dodává Bisaha.

Citroën DS3 R1 týmu CERS performance se poprvé ukázal minulý víkend na exhibičním závodě AutoShow Slovakia Ring, za necelý měsíc pojede také na slušovické Mikuláš Rally. Aktuální noqwvinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

Komentářů celkem: 9
12. 11. 2013 15:14
0 0
"je oproti civicům o něco jednodušší co do úprav, má také menší výkon, na druhou stranu jde o moderní současné auto s továrním rodokmenem, díky kterému využívá i některé prvky ze silnější verze DS3 R3T."

- tedy méně výkonu za více peněz, to je špatná cesta smajlík
12. 11. 2013 16:07
0 0
Já bych do toho taky nešel, ale myslím, že třeba Barumka letos ukázala, že méně výkonu neznamená méně rychlosti oproti Civicům VTi, možná naopak více.
12. 11. 2013 22:34
0 0
co Barumka ukázala? že to auto vydrží při rychlé jízdě dvě RZ ? je sice pěkné že auto vedlo, ale jen dvě RZ no smajlík
12. 11. 2013 23:36
0 0
Hmmm,super názor Leone :-( takže budeme furt jezdit s 15let starýma Hondama ? Vždyť ČR je jediný stát kde takhle starý auto má ještě homologaci...a to do roku 2016-takže vlastně hned Hondy plynule přejdou mezi veterány smajlík ! Přesně naopak, optimální stav by byl Hondy zařadit co nejdřív do K4 a hned by bylo ve třídě R1 x-nových aut. A hned by se na to lépe koukalo...
13. 11. 2013 09:29
0 0
Jgaluška: K těm Hondám, nevím jak je to přesně s tou homologací,ale vzhledem k tomu,že jezdí naš Mezinárodní mistrák včetně Barumky v ME, Bohemky,Krumlova,Hustopečí v Evropském poháru tak určitě musí mít mezinárodní homologaci,takže může jezdit v celé Evropě a ne jenom u nás jak píšeš. Akorát u nás mají prostě velkou základnu .smajlík
13. 11. 2013 12:07
0 0
Nevim jak jinde v Evrope ale v UK Civicu jezdi jeste porad dost a hlavne lidi porad stavi novy!!! Co se tyce pomeru cena/vykon je v dany kategorii to auto proste nedosazitelny... Navic diky obrovsky oblibe je na ne vsude MRAKY dilu od asi tak milionu ruznych firem, at uz primo z Japonska nebo i ze zbytku sveta. Vim o cem mluvim, mam doma Civic Type R prvni generace.....
13. 11. 2013 12:41
0 0
No, ty hondy mají stále platnou mezinárodní homologaci hlavně díky českému lobbingu ve FIA, takže si za ten "skanzen" v českých rally můžem tak trochu sami smajlík DS3 R1 možná civicům úplně stíhat nebude, ale za tři roky hondy končí, tak proč se nepřipravit trochu dopředu.
13. 11. 2013 19:26
0 0
Úžasné, že bude něco dalšího v této třídě. Ale kdo si s tím z mladých bude moci dovolit závodit-v porovnání s "levnou" Hondou. Myslím si, že raději zájemce o tuto třídu půjde do levnějšího mčr, kde navíc může jezdit právě se silnějším Civicem do roku 2021. Bojím se že po roce 2016 v N9 moc aut nezůstane a brzo také vymře...Na závodění v této třídě ale i přesto vzpomínám nejraději smajlík
13. 11. 2013 20:10
0 0
Jojo, Civic Vti, taky mám jednoho doma je srdcovka, ty otáčky, ten zvuk, Honda faktor, spolehlivost, je jasné, že to vzbudí diskuzi a že se ho někteří nechceme vzdát smajlík. Ale objektivně musím říct, že i toto auto má svoje nevýhody, skvělý výkon motoru skoro na úrovni C2R2 by žalostně potřeboval kratší skříň. Horší manévrovatelnost v technických pasážích. Myslím, že je brzy i ty vysoké obludy předjedou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!