15. 11. 2013 09:42 − 2993× − 11

TipCars Pražský Rallysprint Series

Hlavní hvězdou letošního podniku TipCars Pražský Rallysprint Series se stane jezdec Per-Gunnar Andersson.

• Potvrzená účast P. G. Anderssona, který chce za volantem Fordu Fiesta R5 oplatit Václavu Pechovi porážku z roku 2011
• Atraktivní, snadno dostupná a hlavně bezpečná podívaná v hlavním městě pod novým heslem RESPEKT K TRATI, RADOST Z RALLY
• Pokud se SUBARU RALLY ARENA zahalí sněhem a ledem, jsou povoleny pneumatiky s hroty dle reglementu pro Jänner Rallye 2014

Hlavní hvězdou letošního podniku TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT SERIES se stane jezdec Per-Gunnar Andersson, který již organizátorům potvrdil účast. SUBARU RALLY ARENA se tak stane svědkem odvety zkušeného Švéda, ověnčeného dvojnásobným titulem JWRC. Ten má co vracet ostřílenému Václavu Pechovi, úřadujícímu šampionovi MMČR 2013. Při poslední přímé konfrontaci na TipCars Pražském Rallysprintu 2011 totiž „Ášín“ bral zlato o 34 sekund a P. G. Andersson, navigovaný krajanem Emilem Axelssonem, se na Fabii WRC umístil druhý o těsných 0,6 s před třetím Jozefem Bérešem juniorem se Škodou Fabia S2000.

Třiatřicetiletý severský pilot debutoval na domácí Švédské rallye 2002 a posléze bral úspěchy v juniorském šampionátu JWRC: roku 2004 poprvé zvítězil na Finské rallye 2004 s vozem Suzuki Ignis S1600, aby v této sezoně bral titul, který zopakoval o tři roky později, ale už se Suzuki Swift S1600 továrního týmu Suzuki Sports Europe. Posadil se také do aut S2000 (Škoda Fabia, Proton Satria) a WRC (Ford Focus´08, Ford Fiesta, Škoda Fabia).

Také letos se P. G. Andersson objevil ve WRC, s Fordem Fiesta RS WRC se ale spíš trápil a v týmu AT Rally Team Rusa Alekse Tamrazova dokončil jen dva ze tří podniků – italskou Rallye Sardínie (8. místo) a Finskou rallye (13. pozice). Chuť by si mohl spravit na devatenáctém ročníku TipCars PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU SERIES…

Snadné to ale mít nebude, Václav Pech by rád ozdobil letošní mistrovský titul pražským triumfem a pozadu nebudou chtít zůstat ani další účastníci: absolutní vítěz slovenského mistrovství Gregorz Grzyb na Škodě Fabii S2000, Josef a Martin Semerádovi s „enkovým“ Mitsubishi Lancer Evo IX, český šampion třídy 3 Vojta Štajf se Subaru Impreza STI nebo Jarek Orsák přesedávající z produkčního „myšáka“ do speciálu Fabia S2000. A další zástup „wrců“ se ještě očekává.

Vzhledem k termínu a trvale klesajícím teplotám není vyloučen ani povrch pokrytý vrstvou sněhu a ledu. Pořadatel na toto pamatoval a regulemi povolil použití pneumatik s hroty, které řada posádek už chystá pro použití na lednové rakouské Jänner Rallye. Pokud se z nebe sesypou vločky, budou se mít nejen posádky, ale hlavně diváci na co těšit. Pro ně jsou už přichystaná místa na rozlehlé kryté tribuně Dostihového závodiště Praha – Velká Chuchle a také vyhrazená divácká místa s organizovanými přechody. Co největší možná bezpečnost se stala prioritou ruku v ruce s diváckým zážitkem dokumentovaným novým heslem: RESPEKT K TRATI, RADOST Z RALLY!

Komentářů celkem: 11
15. 11. 2013 10:151
0 0
upřímně dokud nebude v pražském rally sprintu zpět Strahov, tak na to budu koukat maximálně v sestřihu v televizi.
15. 11. 2013 10:292 Upraveno 10:30
0 0
Tak to děláš chybu právě přesunem do Chuchle se sprint dost přiblížil fanouškum,kteří maj celej den jedno auto za druhým na očích ,já už bych zas nejel na Strahovsmajlík (kecám jel to je jasný,ale Chuchle se mi líbí víc)
15. 11. 2013 10:363
0 0
Podívat se půjdu.. ale ta jediná pravá RZ tak zůstat mohla :-/
15. 11. 2013 10:414
0 0
Strahov zůstat nemohl, jsou tam nové povrchy, nikdo to tam v dohledné době nepovolí. A co si budeme povídat, ohlídat tam lidi nebylo jednoduché. Přesunem do Chuchle si pořadatel vyřešil i problém s bezpečností diváků, které nahnal na tribunu. Sice vidí skoro vše, ale z dálky, mě to moc nebaví. A když už litovat nějaké RZ, tak mě se líbil Karlík.
15. 11. 2013 12:275
0 0
Vývoj pražského rallysprintu je jasný. Ve slušovicích to pochopili a tak rally fanoušek zamíří spíše tam.
15. 11. 2013 12:596
0 0
I když asi dokážu pochopit všechny důvody, které dovedly "rallysprint" až sem, tak se mi to nelíbí. V podstatě už to nesplňuje ani vlastní název "rallysprint". Daleko blíž je to k rallycrossu než k rallysprintu. Chybí mi tam ta RZta. Normální poctivá RZta. Můj názor, čus.
15. 11. 2013 15:587
0 0
Tak Orsák asi nikoho prohánět nebudesmajlík
15. 11. 2013 17:418
0 0
ve Slušovicích pochopili, ale když jsem předloni se byl podívat na tu neokruhovou klasickou rz tak tam nebyl skoro žádný divák všichni byli u dostihovky a to byla škoda, protože Podhoran je určitě jednou z nejtěžších rz v ČR
16. 11. 2013 01:069
0 0
Rallysport láká po celém světě statisíce fandů ze dvou důvodů : 1) závodní auta jezdí po obecně přístupných komunikacích (se všemi riziky s tím spojenými), kde se běžně během roku pohybujeme my obyčejní řidiči.
2) nabízí možnost sledovat (ale i cítit vůni benzínu a smrad ze spálených gum při dobrždění ) z bezprostřední blízkosti pár metrů od tratě závodu.
Pražský Rallysprint nesplňuje ani jeden z výše jmenovaných důvodů proč jít na rally.
Navrhuji proto , aby se přejmenoval na "AUTO show" příp. "CHUCHLE show", protože s rally nemá tento podnik vůbec nic společného.
16. 11. 2013 14:1610
0 0
Tady je to zase chytrák vedle chytráka. Jeden kandidát na prezidenta vedle druhého. Co kdyby se každý v téhle zemi začal start o sebe a komentoval to, co mu přináleží? Kdo che ten do Prahy přijede, kdo nechce, tak ať sedí doma. Kdo chce ten jede do Slušovic. To se furt nemůžete zbavit nutkání k něčemu napsat, jak to strašně stojí za ho...? Už mě nebaví každý rok číst ty stejný kecy o tom, jak to kdo pochopil a jak to bez toho či onoho už není rally.
16. 11. 2013 21:3411
0 0
Nemám nic proti akci jako takové, ale myslím že "rallysprint" je mrtev a opravdu by tomu slušelo přejmenování na auto show. K tomu ten seriál , takže už se nedá mluvit o totožné akci... nemluvě o ročnících, teď by se mělo začít počítat znovu a mluvit by se mělo asi o dílech smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!