19. 11. 2013 23:30 − 2742× − 0

Tým CERS performance byl na Slovakia Ringu vidět

V první polovině listopadu tým CERS performance vyrazil k východním sousedům na Slovensko.

- CERS performance poprvé na AutoShow Slovakia Ring
- Premiérové nasazení Citroënu DS3 R1
- Perfektní výkon a výsledek Ondřeje Bisahy s Petrem Pížou

V první polovině listopadu tým CERS performance vyrazil k východním sousedům na Slovensko. Konala se tam AutoShow Slovakia Ring a přestože soutěž konaná v areálu závodního okruhu nebyla úplně klasickou rally, šlo o velice zajímavou zkušenost. Navíc plnou novinek – zlínská stáj vůbec poprvé odstartovala bez jediné Hondy, za to se dvěma Citroëny. Do týmového arzenálu totiž doslova několik hodin před startem přibyl Citroën DS3 R1. Dalším francouzským vozem byl osvědčený C2R2 Max Ondřeje Bisahy.

Den před závodem se na trati okruhu uskutečnily testovací jízdy, kterých tým CERS performance využil především k představení a vyzkoušení nového Citroënu DS3 R1 třídy 9. Za jeho volantem se během několika hodin vystřídali různí jezdci, mj. Radim Koutek, Lukáš Nekvapil nebo Tomáš Guryča. Tedy vesměs piloti, kteří doposud závodili s osvědčenými Civicy VTi. Test provázelo příjemné počasí a celý tým se po jeho skončení těšil na hlavní závodní den.

Slovakia Ring je závodním okruhem se vším všudy a organizovat na něm rally se může zdát jako trochu pošetilý úkol. Leč pořadatelé se s ním vypořádali se ctí. V areálu využili snad všechny možné komunikace a výsledkem byla desetikilometrová, překvapivě technická trať kombinující jak trať samotného okruhu, tak okolní úzké obslužné komunikace. Dokonce nechyběly ani šotolinové pasáže, to vše se při závodě projíždělo dvakrát oběma směry. Bohužel páteční slunce v průběhu sobotního dopoledne vystřídal celkem intenzivní déšť a tak se z exhibičních jízd stala nefalšovaná náročná rally. První průjezd zvládly posádky ještě za sucha, při druhém ale začínalo čím dál silněji pršet a poslední rychlostní zkoušky se nesly v duchu naplno pracujících stěračů a rozevřených deštníků.

Ondřej Bisaha se svým obvyklým navigátorem Petrem Pížou měli s Citroënem C2R2 Max nemalé ambice – jejich cílem bylo co nejlepší umístění v celkové klasifikaci. Nepřekvapilo, že se po prvním testu usadili na vedoucí pozici mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Celkově to znamenalo jedenácté místo, což v konkurenci vozů WRC, S2000 či R5 nebylo vůbec špatné. Ondřej s Petrem ale chtěli výš. V dalších vložkách spolehlivě navyšovali náskok a postupně nakoukli i do celkové Top 10. Avšak úplně poslední jim trochu zhatila plány. „Závod jsme si ohromně užívali, bohužel jsme v závěrečném průjezdu chybovali. Posádku, která startovala před námi, jsme dojeli asi v polovině trati. Na prvním možném místě jsme ji začali předjíždět, ale jen co jsme vykoukli z větrného pytle, jsem už viděl, že brzdy do levé 9 budou probíhat na třicetimetrové kaluži. Pohled z předjížděného vozu na nás musel být docela komický. Problém byl, že jen o kilometr dál jsme jim byli zase na kufru a tentokrát až do cíle. Dvoukolky jsme nakonec vyhráli, byli jsme nejrychlejší na všech čtyřech zkouškách, ale v celkové klasifikaci jsme skončili jen vteřinu za desátým Josefem Semerádem a to mě docela štve. Když si odečtu těch víc dvacet sekund ztráty, které jsme nechali na této jediné vložce, tak výsledek mohl být o dost jiný. Ale je to tak, jak to je, i to konečné jedenácté místo celkově se nám nakonec celkem líbí,“ řekl po skončení rally Ondřej.

Na druhém voze se nezvykle střídali dva jezdci, takže nová er-jednička byla prakticky nepřetržitě na trati. Za volantem se v průběhu AutoShow postupně představili rallyový debutant Zbyněk Strnadel a Radim Koutek, který již za sebou má několik mistrovských rally. Oběma četl rozpis letošní spritový vicemistr třídy 9, Roman Koscelník. A jaké dojmy nechal nový Citroën v Radimovi Koutkovi? „Na soutěžích, které jsem zatím absolvoval, jsem jezdil s Hondou Civic VTi, která se mi výrazně dostala pod kůži. Jako závodní auto si ji nemůžu stále dost vynachválit. Ale i proto jsem se tak těšil na porovnání se zcela novou technikou, kterou DS3 R1 představuje. V rally show jsme skončili až pátí ve třídě, ale to především vinou výletu mimo trať v poslední RZ, což samo o sobě nebylo nijak nebezpečné, ale na promáčené trávě nám trvalo dlouho, než jsme se doklouzali zpátky na trať. Samotná zkušenost s DS3 R1 ale byla nad očekávání pozitivní.  Když jsem opustil návyky z Hondy a začal vnímat potenciál Citroënu, byla jízda velmi příjemná. DS3 R1 se skvěle řídí, má výborné brzdy, drží stopu, a co musím hodnotit opravdu velmi kladně, je čitelnost chování vozu. Tato závodní technika je více než povedená. Chtěl bych poděkovat týmu CERS Performance za nabídku účastnit se tohoto podniku a za starost, kterou nám během AutoShow věnoval. A samozřejmě také Romanu Koscelníkovi, který se mnou soutěž absolvoval na sedadle spolujezdce.“ Pro Zbyňka Strnadela bylo poznávání ještě intenzivnější. Nové pro něj nebylo pouze samotné auto, ale také čtení rozpisu od spolujezdce a vůbec samotná jízda po rychlostních zkouškách. Ale i on se s tratí AutoShow Slovakia Ring 2013 popasoval a svou první rally v kariéře úspěšně dokončil.

Tým CERS performance do konce roku čeká už jen jediná rally, a to ta mikulášská ve Slušovicích. Nastoupit by do ní měl opět se širokou soupiskou jak s Citroëny, tak s Hondami. Aktuální noqwvinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!