21. 11. 2013 23:31 − 3192× − 9

Technické předpisy pro vozy WRC zůstanou po tři roky stejné

FIA se s továrními týmy dohodla na technických předpisech pro další roky.

FIA se s továrními týmy dohodla na technických pravidlech pro další roky. Cíl je společný – stabilizovat techniku a tím ušetřit peníze.

Klíčové je, že technické předpisy pro vozy WRC zůstávají stejné minimálně do konce roku 2016. Vozy WRC zůstanou homologované v podobě, v jaké jsou k 1. prosinci 2013. Tovární týmy budou mít pouze možnost jednou do roka homologovat "žolíkové" díly, jeden pro motor, jeden pro zbytek vozu. Tovární týmy také budou moci nasadit pouze 6 karosérií během sezóny (nyní to bylo 8). Tovární jezdec bude mít na sezónu pouze tři motory, zatímco další díly jako převodovka, diferenciály apod. budou seskupovány pro použití na 2-4 soutěžích.

Tovární týmy se také dohodly, že nebudou v roce 2014 aplikovat žádné podstatné novinky na svých vozech a že další homologaci neudělají dříve než v roce 2015. Čeká se samozřejmě na homologaci nového vozu Hyundai i20 WRC, kterou má již FIA na stole a měla by být schválena během prosince.

Důležité je, že vozy R4 budou povoleny v evropských závodech už jen v roce 2014, v Asii a Africe ještě o rok déle. Vozy S2000 a RRC mohou závodit bez omezení dále, ale bez nových homologací. Budoucnost je teď soustředěna především na vozy R5. V této třídě je ale zatím homologována jen Fiesta R5, zatímco Peugeot 208 R5 a Citroën DS3 R5 již zcela jistě nestihnou homologaci k 1. lednu 2014. A protože homologaci lze provádět jen ve vybrané termíny 4x během sezóny, další nejbližší termín je 1. března.

Všechny tyto návrhy a dohody se budou schvalovat na prosincovém zasedání FIA.

Komentářů celkem: 9
22. 11. 2013 11:08
0 0
Shacki, tovární tým může použít šest karosérií, nebo jeden tovární jezdec? Po Sordově penaltě se psalo, že on jako jezdec startoval s devátou kastlí. Nebo to byla devátá kastle v rámci továrního týmu?
22. 11. 2013 12:07
0 0
Jde o pravidlo 64.4, které doslova je takto

64.4 RESTRICTIONS ON CHASSIS
64.4.1 For Manufacturers and WRC Teams, the use of chassis for both testing and competing in registered events without incurring a penalty will be limited as follows:
2013 FIA World Rally Championship Sporting Regulations
Application from: 01/01/2013 48/97
Published on: 17/12/2012
- 8 chassis for each Manufacturer.
- 8 chassis for each WRC Team which has nominated 10-13 rallies.
- 5 chassis for each WRC Team which has nominated 7, 8 or 9 rallies.
- 3 chassis for a WRC Team which enters only one car throughout the Championship.
64.4.2 Should the maximum number of chassis be exceeded, a time penalty of 5 minutes will be imposed when each additional chassis is first used.

Takže z toho je zřejmé, že jde o tým.
22. 11. 2013 12:23
0 0
Nevíte, jestli dostane Fiesta WRC nový facelift?
22. 11. 2013 13:09
0 0
Podle mě ne, to by znamenalo novou homologaci, nebo minimálně žolíka, kterýho by asi neplýtvali kvůli faceliftu.
22. 11. 2013 14:41
0 0
Shacki, díky. Takže to jsem si to při tom Walesu jen špatně vyložil. Já to při překladu z AJ chápal jakože Sordo startoval sám s devátým různým autem, což mi přišlo dost, ale nepátral jsem po tom.

Spiku, Michale, vzpomeňte si, jak šalamounsky vyřešil Malcolm v minulosti facelift Focusu...
22. 11. 2013 15:08
0 0
No jestli od M-Sportu odchazi jako sponzor Qatar (jak se spekuluje, ale třeba jen Nassera už nebaví WRCa ), tak je možný, že Malcolm má úplně jiný starosti, než jakou "masku" bude mít příští rok Fiesta WRC...
22. 11. 2013 15:11
0 0
Malcolm vždy přežije, je schopný manažer, toho bych se nebál... smajlík
22. 11. 2013 17:52
0 0
Dobrá tedy, nebudeme se Malcolma bát! smajlík
23. 11. 2013 17:50
0 0
By ten facelift mohli vyřašit zase samolepkama jako na Focusu smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!