Mistrovská Honda opouští australský šampionát

Australský šampionát podobně jako ten britský výrazným způsobem omezil výběr vozů, se kterými se mohou pustit posádky do bojů o titul.

Australský šampionát podobně jako ten britský výrazným způsobem omezil výběr vozů, se kterými se mohou pustit posádky do bojů o titul. I v tomto případě se jednalo o vyloučení čtyřkolek ze hry o absolutní primát a otevření dveří pro vozy s jedinou poháněnou nápravou. Narozdíl od Britů ovšem protinožci vytvořili zcela novou třídu G2, čehož hned využila tovární stáj Hondy, která se již delší dobu australského mistrovství účastní. Eli Evans společně s Markem Pedderem osedlali dva speciály Jazz a první jmenovaný se stal hlavní postavou letošní sezóny.

Mladší bratr někdejšího šampióna Simona Evanse v prvních dvou soutěžích opanoval po jedné etapě a od třetího podniku už byl takřka neporazitelný. Na konci sezóny mohl pilot Hondy slavit už dvanáctý triumf v řadě a pochopitelně se stal naprosto jednoznačným šampiónem. Tovární stáj japonské značky tímto fantastickým úspěchem bohužel zakončila své působení v australském mistrovství. Atraktivní Jazzy G2 tak bude nadále možné sledovat maximálně v rukou soukromníků.

Do hry se ovšem příští rok zapojí nová oficiální stáj a tentokrát se nebude jednat o nikoho menšího než několikanásobného světového mistra Citroën. V oficiálních barvách se příští rok objeví Adrian Coppin, který letos usedal do Fordu Fiesta R2, a parťáka mu bude v druhé DS3 R3T dělat Tony Sullens. Francouzi měli na jižní polokouli zastoupení už letos, když celý rok odjela dvojice Renaultů Clio R3. Scott Pedder s jedním z nich vyhrál hned úvodní samostatně bodovanou etapu sezóny a i v dalších podnicích patřil mezi hlavní soupeře pozdějšího mistra. Ač se stal jediným, kdo Evanse dokázal během roku porazit, nakonec se musel smířit až se třetí příčkou. O post vicemistra jej totiž v úplně poslední rally ve Victorii připravil jeho týmový kolega Tom Wilde. Pedder zažil na konci roku doslova smolný víkend, když po potížích s tlumičem a řízením skončil v obou závěrečných etapách mimo trať.

Po vlažnějším úvodu sezóny se v jejím dalším průběhu moc pěkně prezentoval mladík Brendan Reeves, který v druhé půlce roku od S. Peddera převzal roli hlavního Evansova trapiče. Těmto soubojům přidávalo na atraktivitě i to, že Reevesovi Mazdu 2 G2 připravovala stáj Simona Evanse. V poslední rally ve Victorii měla posádka, kterou nově tvořil i zkušený spolujezdec Glenn Macneall, k vítězství hodně blízko, ale vše překazil defekt v posledním přírodním testu. Do bojů s nejrychlejšími borci se pouštěli, bohužel marně jezdci s Volkswageny Polo Vivio Michael Boaden a Mick Patton či Jack Monkhouse s atraktivní zadokolkou Nissan Silvia S15. Obsazení roku 2014 je zatím zastřeno tajemstvím, ale kromě Hondy by snad ostatní týmy měly pokračovat. Nově přijde nejen Citroën, ale mluví se i o návratu někdejšího mistra Simona Evanse.

Konečný stav šampionátu: 1. Evans 508, 2. Wilde 362, 3. S. Pedder 326, 4. Reeves 293, 5. M. Pedder 230, 6. Patton 178, 7. Coppin 152, 8. Box 125, 9. Monkhouse 122, 10. Boaden 119

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!