4. 12. 2013 18:37 − 3713× − 36

Výsledky zasedání komise FIA

Dnes v Paříži proběhlo zasedání World Motor Sport Council, kde se schvalovaly novinky pro další rok.

Dnes v Paříži proběhlo zasedání World Motor Sport Council, kde se schvalovaly novinky nejen pro další rok. Nás zajímají hlavně usnesení ohledně MS v rally, tak si je pojďme shrnout.

Tolik diskutované startovní pořadí v MS bude podle následujících pravidel:
1. etapa: pro P1 a P2 jezdce startovní pořadí podle průběžného pořadí v šampionátu
2. etapa: obrácené pořadí prioritních jezdců P1 a P2 podle výsledků 1. etapy
3. etapa: obrácené pořadí prioritních jezdců P1 a P2 podle výsledků po 2. etapě

Odpadá tak kvalifikace a volba startovního pořadí, shakedown se tak podle všeho vrací do klasické podoby.

Posádky, které se vrací do soutěže v rámci Rally 2 (superally), pojedou další den až po P1 a P2.

Tovární týmy už nemusí nominovat jednoho svého jezdce pro všechny závody v sezóně. Minimum je ale 10 soutěží.

Sjednocuje se formát soutěží. Slavnostní start musí být ve čtvrtek a poslední zkouška se musí odjet nejpozději v nedělní poledne (pro evropské soutěže). Poslední zkouška je automaticky Power Stage a její délka musí být nejméně 10 kilometrů.

Všechny registrované posádky (WRC, WRC 2, WRC 3 a Junior WRC ) budou mít na předním skle nalepenou barevnou samolepku pro lepší rozlišení v rámci jakého šampionátu jedou-

Bylo odsouhlaseno, že dojde k přejmenování tříd. Čím menší číslo, tím větší výkon. RC1 tedy budou vozy WRC.

Pro P3 jezdce odpadají stálá startovní čísla pro celou sezónu. Pokud si to ale nějaká posádka přeje třeba z marketingových důvodů, bude ji to umožněno.

Termín italské soutěže MS na Sardínii se posunul o týden později na 8. června.

Komentářů celkem: 36
4. 12. 2013 23:43
0 0
Je to jenom přečíslování stávajícího systému s tím, že vyškrtli (a přeřadili do vyšší třídy) nejnižší třídy dané skupiny, tzn N4, A5 a N1. Podle mě je to ale ještě moc brzo. Těchto aut jezdí zatím všude plno a pokud se nevypíšou pro ně nějaké poháry, jakože určitě ne, tak jejich význam úplně padá. Klidně se mohlo ještě tak příští 4 roky jezdit podle stávajícího systému WRC, 2 - 10, nebo konečně logicky zařadit WRC do třídy 1.
Tak mě napadá co takovej Emil a Fabia A5? Nebo nádherný Feliny Kit Car?? Budou jen do počtu, nebo je odstavěj úplně?smajlík
4. 12. 2013 23:45 Upraveno 23:47
0 0
instinkTT:....přesně tak! Měli by jmenovitě oznámit, kdo pro to hlasoval a pak porovnat s těmi jmény, které se podílely na opuštění dnes znovuobjeveného st. pořadí v minulosti.
Vymýšlí se vize, projekty a další blbosti, ale rally v kontextu dnešní doby není pomoci. Bohužel
Jestli si někdo myslí, že slavnostní starty ve čtvrtek večer a nedělní poslední RZ, jetá jako PS nejpozději do oběda, přitáhne ty očekávané miliony diváků k TV, tak já ne. Kdo neviděl naživo v TV ho to bavit nebude a malokoho tv záběry z TV nakopnou, aby zajel na soutěž.
O okopávané se baví v hospodě i nesportující chlapi, ale rally nebaví ani většinu chlapů nějakým způsobem ke sportu přičichlým.
5. 12. 2013 06:50 Upraveno 06:52
0 0
z mojho pohladu:
zjednoteny format: dobry napad,
nalepky: blbost,
triedy: blbost,
nominacia iba na cast sezony: KONECNE, evidentne ustupok v prospech M-Sport.
A kde je ta posledna a hlavna zmena: povolenie triedy RC1 alebo A8 alebo WRC alebo ako sa to teraz naziva v regionalnych majstrakoch? Kym nebude na starte 20+ WRC MS sledovat miliony proste nebudu. Lakadlo musi byt pri trati. Niet superrally tohtorocne Nemecko sa nie je na co pozerat. Buzekpar to vystihol velmi presne. TV prenosy pri rally s niekolkymi vynimkami (Col de Turini- a ani to nie je ziadne terno) nefunguju a ani ja ako silny nadsenec ich nie som schopny pozerat viac ako 10 minut. Pri dnesnych podvozkoch a bezpecnosti na urovni MS si kludne dokazem predstavit WRC s 400 konmi.
5. 12. 2013 07:37 Upraveno 07:41
0 0
Shacki, jestli tomu dobře rozumím, tak startovní pořadí 2.(3.) etapy bude dle pořadí V samostatné 1.(2.) etapě, nikoliv PO 1.(2.) etapě. Chápu to dobře? Takže 3.etapa od PC celkem v pohodě, ale diváci u trati se budou moct tak akorát vsázet mezi sebou kdo že to asi tak zrovna přijede... smajlík

Původně napsal Leon Leon
Kvalifikace je škoda, byla napínavá. Měli dát dva měřené průjezdy a bylo by to ještě napínavější a ideální pro TV přenos.
Jo, pro sledování v TV a od PC ideální, ale zažil si někdy kvaldu naživo? Zlatý "starý" dobrý šejk...
5. 12. 2013 07:49
0 0
Nene, je to po 2. etapě, ne jen samostatné etapy. Napsal jsem to tam ne zcela jasně, tak jsem to upřesnil. FIA má v zápise doslova "obrácené pořadí podle klasifikace soutěže".
5. 12. 2013 09:32
0 0
To už je to přehledné řazení tříd (skupin, kategorii či co já vím čeho) pro všechny, vč. laické veřejnosti, jak nám FIA už X let slibuje? Nebo je to teprve další krok k dokonalosti?smajlík.
Mimochodem nechápu, jak to, že tomu ZASE nerozumíte(me), když je to přeci tak krásně přehledné a zjednodušené... smajlíksmajlík
DND
5. 12. 2013 09:44
0 0
Takže jestli to přejmenování chápu správně, tak C3PO pojede na R2D2....? :-D

Jestli chtějí vnést do rally něco opravdu zajímavého, navrhoval bych toto:
Startovní pořadí do první etapy bude podle aktuálního pořadí v šampionátu, pokud se závodí v lichý týden. V sudé týdny se prohodí lichá a sudá čísla a to tak, že v první polovině pořadí lichá za sudá a ve druhé polovině sudá za lichá... Začíná-li první RZ po druhém servisu v hodinu dělitelnou bezezbytku třemi, prohodí si posádky spolujezdce a to vždy tak, že napříč týmy. Na koho spolujezdec nevyjde, ten odstartuje s náhodně vylosovaným divákem....atd atd :-D
5. 12. 2013 10:09
0 0
Ten systém nálepek na oknech bude dobrý pro koho? Tak možná pro diváka v servisu, ale přínos nula. Spíš kdyby fungovaly pořádně splity, časy a další servis pro diváka.
5. 12. 2013 10:10
0 0
Původně napsal Spik
Je to jenom přečíslování stávajícího systému s tím, že vyškrtli (a přeřadili do vyšší třídy) nejnižší třídy dané skupiny, tzn N4, A5 a N1. Podle mě je to ale ještě moc brzo. Těchto aut jezdí zatím všude plno a pokud se nevypíšou pro ně nějaké poháry, jakože ur...


Kde mate, že budou končit malá auta?
5. 12. 2013 11:02
0 0
Původně napsal krakra


Kde mate, že budou končit malá auta?


to dá rozum, že když nemám sebemenší šanci zajet ve své třídě slušný výsledek jdu pryč, nebo změním auto ...
5. 12. 2013 11:32
0 0
Nejpřínosnější je změna značení skupin. smajlík Tam jsem viděl největší problém rally doposud. S jednoznačným značení a jeho pravidelnou změnou co dva roky vidím cestu k lepším zítřkům. Pochopitelně ruku v ruce s barevnými předními okny. Domnívám se ovšem, že barevné disky kol by byly přehlednější a viditelnější.smajlíksmajlík
5. 12. 2013 11:55
0 0
pačes: smajlíksmajlík A tohle, pokud je to pravda je také dobrá šutočka: ".... bylo již potvrzeno, že kvalifikační RZ před startem rally a volba startovního pořadí nebude uplatněna v MS, ale bude se týkat ERC na asfaltových i šotolinových podnicích." (zdroj:RallyLife)smajlík
5. 12. 2013 12:48 Upraveno 12:49
0 0
já myslím, že v rally chybí jedno velmi důležité pravidlo! různobarevné pneumatiky, například takto: černá-tvrdá směs, šedá-měkká směs, modrá-mokré, hnědá-šotolinové, bílá-sníh, bílá s černými puntíky-s hroty, ... smajlík
5. 12. 2013 12:57
0 0
super nápad s těma barevnejma gumama, ještě by to chtělo povinnost udržovat je po celou dobu soutěže čisté, aby byly k poznání, kdo bude mít špínu na kolech, penalizace, časová a finanční!
5. 12. 2013 13:08
0 0
Původně napsal tondakolik
já myslím, že v rally chybí jedno velmi důležité pravidlo! různobarevné pneumatiky, například takto: černá-tvrdá směs, šedá-měkká směs, modrá-mokré, hnědá-šotolinové, bílá-sníh, bílá s černými puntíky-s hroty, ...


Proboha proc? Vzdyt v rally uz ani tolik pneu neni, ne? Jsou preci bezpecnostni pneu a ty maji jen dve smesi - bezpecnou a bezpecnejsi. smajlíksmajlíksmajlík
5. 12. 2013 13:19
0 0
Původně napsal Medvěd


Proboha proc? Vzdyt v rally uz ani tolik pneu neni, ne? Jsou preci bezpecnostni pneu a ty maji jen dve smesi - bezpecnou a bezpecnejsi.
smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!