Výsledky zasedání komise FIA
Dnes v Paříži proběhlo zasedání World Motor Sport Council, kde se schvalovaly novinky nejen pro další rok. Nás zajímají hlavně usnesení ohledně MS v rally, tak si je pojďme shrnout.
Tolik diskutované startovní pořadí v MS bude podle následujících pravidel:
1. etapa: pro P1 a P2 jezdce startovní pořadí podle průběžného pořadí v šampionátu
2. etapa: obrácené pořadí prioritních jezdců P1 a P2 podle výsledků 1. etapy
3. etapa: obrácené pořadí prioritních jezdců P1 a P2 podle výsledků po 2. etapě
Odpadá tak kvalifikace a volba startovního pořadí, shakedown se tak podle všeho vrací do klasické podoby.
Posádky, které se vrací do soutěže v rámci Rally 2 (superally), pojedou další den až po P1 a P2.
Tovární týmy už nemusí nominovat jednoho svého jezdce pro všechny závody v sezóně. Minimum je ale 10 soutěží.
Sjednocuje se formát soutěží. Slavnostní start musí být ve čtvrtek a poslední zkouška se musí odjet nejpozději v nedělní poledne (pro evropské soutěže). Poslední zkouška je automaticky Power Stage a její délka musí být nejméně 10 kilometrů.
Všechny registrované posádky (WRC, WRC 2, WRC 3 a Junior WRC ) budou mít na předním skle nalepenou barevnou samolepku pro lepší rozlišení v rámci jakého šampionátu jedou-
Bylo odsouhlaseno, že dojde k přejmenování tříd. Čím menší číslo, tím větší výkon. RC1 tedy budou vozy WRC.
Pro P3 jezdce odpadají stálá startovní čísla pro celou sezónu. Pokud si to ale nějaká posádka přeje třeba z marketingových důvodů, bude ji to umožněno.
Termín italské soutěže MS na Sardínii se posunul o týden později na 8. června.
Tak mě napadá co takovej Emil a Fabia A5? Nebo nádherný Feliny Kit Car?? Budou jen do počtu, nebo je odstavěj úplně?
Vymýšlí se vize, projekty a další blbosti, ale rally v kontextu dnešní doby není pomoci. Bohužel
Jestli si někdo myslí, že slavnostní starty ve čtvrtek večer a nedělní poslední RZ, jetá jako PS nejpozději do oběda, přitáhne ty očekávané miliony diváků k TV, tak já ne. Kdo neviděl naživo v TV ho to bavit nebude a malokoho tv záběry z TV nakopnou, aby zajel na soutěž.
O okopávané se baví v hospodě i nesportující chlapi, ale rally nebaví ani většinu chlapů nějakým způsobem ke sportu přičichlým.
zjednoteny format: dobry napad,
nalepky: blbost,
triedy: blbost,
nominacia iba na cast sezony: KONECNE, evidentne ustupok v prospech M-Sport.
A kde je ta posledna a hlavna zmena: povolenie triedy RC1 alebo A8 alebo WRC alebo ako sa to teraz naziva v regionalnych majstrakoch? Kym nebude na starte 20+ WRC MS sledovat miliony proste nebudu. Lakadlo musi byt pri trati. Niet superrally tohtorocne Nemecko sa nie je na co pozerat. Buzekpar to vystihol velmi presne. TV prenosy pri rally s niekolkymi vynimkami (Col de Turini- a ani to nie je ziadne terno) nefunguju a ani ja ako silny nadsenec ich nie som schopny pozerat viac ako 10 minut. Pri dnesnych podvozkoch a bezpecnosti na urovni MS si kludne dokazem predstavit WRC s 400 konmi.
Kvalifikace je škoda, byla napínavá. Měli dát dva měřené průjezdy a bylo by to ještě napínavější a ideální pro TV přenos.
Mimochodem nechápu, jak to, že tomu ZASE nerozumíte(me), když je to přeci tak krásně přehledné a zjednodušené...
Jestli chtějí vnést do rally něco opravdu zajímavého, navrhoval bych toto:
Startovní pořadí do první etapy bude podle aktuálního pořadí v šampionátu, pokud se závodí v lichý týden. V sudé týdny se prohodí lichá a sudá čísla a to tak, že v první polovině pořadí lichá za sudá a ve druhé polovině sudá za lichá... Začíná-li první RZ po druhém servisu v hodinu dělitelnou bezezbytku třemi, prohodí si posádky spolujezdce a to vždy tak, že napříč týmy. Na koho spolujezdec nevyjde, ten odstartuje s náhodně vylosovaným divákem....atd atd :-D
Je to jenom přečíslování stávajícího systému s tím, že vyškrtli (a přeřadili do vyšší třídy) nejnižší třídy dané skupiny, tzn N4, A5 a N1. Podle mě je to ale ještě moc brzo. Těchto aut jezdí zatím všude plno a pokud se nevypíšou pro ně nějaké poháry, jakože ur...
Kde mate, že budou končit malá auta?
Kde mate, že budou končit malá auta?
to dá rozum, že když nemám sebemenší šanci zajet ve své třídě slušný výsledek jdu pryč, nebo změním auto ...
já myslím, že v rally chybí jedno velmi důležité pravidlo! různobarevné pneumatiky, například takto: černá-tvrdá směs, šedá-měkká směs, modrá-mokré, hnědá-šotolinové, bílá-sníh, bílá s černými puntíky-s hroty, ...
Proboha proc? Vzdyt v rally uz ani tolik pneu neni, ne? Jsou preci bezpecnostni pneu a ty maji jen dve smesi - bezpecnou a bezpecnejsi.
Proboha proc? Vzdyt v rally uz ani tolik pneu neni, ne? Jsou preci bezpecnostni pneu a ty maji jen dve smesi - bezpecnou a bezpecnejsi.