Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 12. 2013 18:00 − 2860× − 1

Jiří Kašpar: Po dvou titulech v PČR chceme do sprintů

Letos dokázal Jiří Kašpar obhájit absolutní vítězství v Poháru ČR v rally a napřesrok by rád se svou Octávií přešel do pole sprintrally.

Před nedávnem jste si mohli přečíst profil Jirky Kašpara, kterého pozornějším fanouškům není určitě nutno představovat – dvě vítězství v absolutní klasifikaci Poháru ČR v rally hovoří za sebe a dnes se z minulosti přesuneme do současnosti, když si v rozhovoru můžete přečíst o letošní sezóně a o tom, jak ji pilot velmi rychlé Škody Octavie hodnotí. Nechybí také krátké pohlédnutí směrem do budoucnosti a poodhalení plánů na příští rok. Více však již v textu.

Nelze začít jinak než gratulací k obhájení absolutního vítězství v Poháru ČR, které se ti to povedlo jako prvnímu v jeho historii. Co bylo těžší, první nebo druhé vítězství?

Těžko vybírat, vždy jsou okamžiky, kdy se daří a pak zase obráceně, kdy je vše úplně špatně. Loni to bylo třeba velmi rychlé odpadnutí na Kopné po úspěšné Vrchovině a pak v poslední RZ na Jeseníkách z 1. místa v PČR. Loni nám ale pomohla vždy souhra okolností, kdy při našich problémech měli i ostatní soupeři také nějaké problémy nebo nestartovali.


Foto: Tomáš Kaňa

Letos to bylo vlastně hned od počátku sezóny jinak, vyhrávali Petrové Zedník nebo Šimurda. My jsme se jim snažili jen sekundovat. Pro nás přišel zlom až na Valašce, kde z prvního místa odstoupil Petr Zedník a od této soutěže se z mého pohledu začala sezóna vyvíjet i v náš prospěch.

Souhlasíš se slovy Petra Šimurdy, že pověstný bod zlomu byly Rally Hustopeče, kde jsi na rozdíl od něj bodoval?

Napůl. Samozřejmě to byla pro Petra s Milanem bodová ztráta, tu ale částečně kompenzovalo naše odstoupení na Kostelci, který Petr vyhrál. Ale je jasné, že kluci neměli na čistě asfaltových tratích takovou šanci oproti Octávii jako třeba na Hustopečích, zejména poté, co jsme zakufrovali přes minutu v blátě a naše ztráta na čelo PČR byla obrovská.


A jak bys celou letošní sezónu zhodnotil? Moc negativní to asi nebude, co?

Upřímně musím říci, že po prvních 2-3 odjetých soutěžích bych v žádném případě netipoval, že budeme schopni obhájit loňské celkové prvenství. Teprve v závěru sezóny jsme díky neúčasti Petra Zedníka byli schopni dohnat ztrátu a začít uvažovat o obhajobě. Velmi nás mrzelo právě odstoupení na Kostelci, kde jsme se pohybovali hodně nahoře v celkové klasifikaci. Jinak bych sezonu z pohledu celkových výsledků hodnotil lépe jak tu loňskou, ale co se týče Poháru, tak tam jsme takovou jednoznačnou převahu neměli.

A co říkáš na letošní konkurenci, kdy jména jako Šimurda, Zedník či Jirsa slibovala tuhé boje? Užíváš si těsné souboje o vteřinky jako jste například předvedli letos na Valašce?

Na Valašce byl opravdu pěkný souboj s Mílou Jirsou a Petrem Šimurdou, ale jelo se na suchých asfaltech a tak nebyl adrenalin tak obrovský. Rozhodně větší byl na Krkonoších, kde jsme dojeli po osmi erzetách o 0,4s druzí za Davidem Kovářem a na tuto hodnotu jsme se dostali z téměř minutové ztráty po čtvrté erzetě, kde jsme za průtrže na Pilníkově „vyměkli“ více než bylo zdrávo a právě David Kovář nám nadělil bezmála minutu a půl.


Nezřídka se stává, že i jako posádka Poháru ČR, která startuje až v závěru celého pole zaujímáš místa v TOP 10 mezi dvoukolkami v rámci soutěže. Nelákal by tě přestup výše?

Přestup výše je relativní pojem, i letos jsme měli možnost srovnávat se s dvoukolkami sprintového mistráku, i když je pravda, že v jiném hodnocení. Rád bych předělal Octavii tak, abychom mohli sprinty jet, ale uvidíme. Zatím nemáme na další sezónu jasný plán, co vím ale určitě je, že se nebudeme účastnit celé sezóny tak, jako vlastně už čtyři poslední sezóny VP a PČR. Bude to záviset i na pracovním vytížení, právě to mně vede k omezení počtu startů, protože časově to neznamená pouze ty 2-3 dny na závodech, to ale ví každý, kdo se kolem závodů pohybuje, určitě velmi dobře.

S tímto souvisí o otázka, jestli lze nastínit nějaké plány pro příští sezónu? Zlatý hattrick?:)

Jak jsem říkal, nepředpokládám, že by jsme se vůbec o „hattrick“ pokusili.


S nadcházející sezónou se nyní hojně diskutuje otázka kalendáře, jak jej hodnotíš ze svého pohledu?

Jsou asi některé termíny, o kterých by se dalo diskutovat, ale ať to bude jak to bude, někomu bude kalendář vyhovovat více, jinému méně. Pravdou je, že nám je to, co se týče rozmístění téměř jedno, nejblíže jsme měli letos Příbram a jestli máme jet 200 nebo 300 km je už celkem jedno.

Od roku 2010 tě naviguje Dan Kabourek. Jak bys popsal vaši spolupráci v autě?

Nekonfliktní a pohodovou. Dokonce už na mně po těch třech a kus sezónách tolik do interkomu nekřičí…, i když čím užší silnice, tím výraznější diktát.:)

Na závěr sezóny jsme tě mohli premiérově vidět na Pražském sprintu. Co tě ke startu vedlo a jak výsledek, kdy jsi byl druhou nejrychlejší dvoukolkou, hodnotíš?

V Praze jsme chtěli startovat již loni. Start se nám ale povedlo zrealizovat až letos, mimo jiné i díky podpoře Cestovní agentury ASIC, která je výhradním partnerem tréninkových programů na německém okruhu Sachsenring. Celý závod jsme pojali jako ukončení sezóny s týmem a přáteli. Myslím že toto se nám povedlo a všichni odjížděli dobře naladěni po příjemně strávené sobotě.

Co se výsledku závodu samotného týče, tak musím říci, že jsem se na uklouzaném povrchu trápil a hned v první RZ jsme předvedli dvakrát výlet mimo trať – i když mimo trať je relativní, trať byla tam, kudy se jelo…:) Celkové výsledky pak nejsou zcela jasná výpověď o rychlosti na trati, díky defektům a penalizacím se pořadí trochu promíchalo. V rámci daných možností jsme s výsledkem docela spokojeni.


Foto: Jakub Pardubský

Otázka na závěr, chtěl by jsi někomu poděkovat za pomoc, rady či jakoukoliv jinou spolupráci kterou ti někdo pomohl či tak?

Jmenovat nebudu, abych na někoho nezapomněl, ale mám to štěstí, že mám kolem sebe partu lidí, kteří mi pomáhají a díky kterým jsme vůbec mohli posledních několik sezón dosahovat takových výsledků – těm všem patří velký dík. Myslím, že to zná každý, kdo se závodů účastní. I když jednoho kamaráda bych rád zmínil, Sváťu Baďuru, který je v pozadí dění a na závody s námi nejezdí, ale díky němu mám k dispozici dílnu, garážování, myčku a vůbec zázemí pro přípravu auta.

Jinak za celé moje krátké působení v rally jsem se nesetkal s někým, kdo by nám když bylo potřeba nevyšel vstříc nebo neporadil, ať už se to týkalo motoru, nastavení podvozku, pneumatik, rozpisu a ostatních věcí, jako je třeba obstarání ubytování loni na Kostelci, takže ještě jednou díky všem těmto lidem.:)

Komentářů celkem: 1
5. 12. 2013 20:05
0 0
přišel, viděl, zvítězil, obhájil smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!