Ondřej Plšek - eWRC.cz
18. 12. 2013 17:30 − 2880× − 20

Francois Delecour po dvou letech znovu na Monte

Slavný francouzský jezdec Francois Delecour se na Rallye Monte Carlo představí s Fordem Fiesta WRC.

Slavný francouzský jezdec Francois Delecour se znovu sveze v mistrovství světa v rally a opět půjde o start na Rallye Monte Carlo. Tuto soutěž v roce 1994 s Fordem Escort vyhrál, před dvěma lety zde pak dojel na skvělém šestém místě. Letos dělal na této soutěži ledového špiona Jevgeniji Novikovi, příští rok ji pojede s Fordem Fiesta WRC týmu M-Sport.

"Chci si ten start užít. Miluji tuto soutěž a těším se na to, že budu opět její součástí," řekl jednapadesátiletý Delecour. "Realisticky bych chtěl dojet okolo pátého místa a to bude už docela velká výzva. Sebastien Loeb nejede, to je hned jedno místo k dobru. Také myslím, že by to bylo na Hyundai vcelku moc být na první Monte konkurenceschopní. Známe tedy naše přímé soupeře a když vše dobře půjde, tak bych mohl dojet pátý."

Komentářů celkem: 20
18. 12. 2013 19:31
0 0
jen jim to ukaž! smajlík
18. 12. 2013 23:46
0 0
Věk člověk nezastaví, ale talent zůstává smajlík.. Francois GOGO smajlík smajlík
19. 12. 2013 03:57
0 0
padaji tu slova jako 'slavny' a 'talent' ...nevim,cim presne se delecour proslavil,vysledky to urcite nebylo.a talent si predstavuju jinak.frantikovi trvalo hodne sezon,nez vubec neco poradneho vyhral...sve nejlepsi vysledky zajel v docela hluche obdobi a s docela dominantnim autem.a ani to ho k titulu nedovezlo...a soude podle jednorazovych angazma na monte je povazovan za specialistu na tuhle rally,ale ani tady nic svetoborneho nepredvadl... dle meho jeden z nejprecenovanejsich pilotu...
19. 12. 2013 09:33
Upraveno 09:33
0 0
Proslavil se svym stylem "vyhrnutej rukáv", svym vždy velmi emotivnim chovánim a tak trošku stylem věnec nebo kotrmelec. Mimoto měl taky určitou porci smůly a ten ford byl konkurenceschopnej tak možná když měl ten titul vícemistra, což bylo jeho 3. sezónu, pak už moc nestačil. Nevim jakejch hodně sezón. Né každej to má tak krásně nalajnovaný jako Loeb nebo Ogier ...............
Colin měl taky jeden jedinej titul a lidi ho budou navždy milovat mnohem víc, než nějakýho suchopárka s x tituly. Pokud to nechápeš, tvuj boj. Já Delecourovi taky dycky fandil...
19. 12. 2013 09:41
0 0
Zdieľam názor "shiftyho" smajlík
19. 12. 2013 10:53
0 0
Až mu Hjundé naklepe, tak bude čubrnět. :-D
19. 12. 2013 11:00
0 0
zanussi: ty jsi to v té době asi ještě nesledoval, že? Byl to srdcař a každý závod c jsem v MS viděl, jsem se právě těšil na něj Colina a tak jak píše Shifty, takový jezdec ti zůstane v srdci. U peugeotu měl třeba smůlu, že Panizziho na jeho úkor preferovali, potom odešel k Mitsu, které už v té době nebylo na úrovni. Každopádně 214 vyhraných RZ v MS není zas tak málo. Navíc v jeho době byla mnohem větší konkurence než je nyní.
19. 12. 2013 11:09
0 0
já jsem vždy rád, když někdo ze "starších" zavítá do dnešní rally, ať se jedná o MS, rally legend, atd....Ještě bych tak rád viděl v MS gronholma ale to se mi asi nesplní smajlík každopádně delecour zná monte jak svý boty a to 5. místo je hodně reálná záležitost smajlík
19. 12. 2013 11:46
0 0
Já myslím, že každý, kdo se v kteroukoli dobu pohyboval v MS do 5. místa je "slavný" a "talent", obzvláště, když se tam pohyboval v době Gronholma, Makinena, Sainze, McRae ....smajlík
19. 12. 2013 14:05
0 0
Původně napsal shifty
Proslavil se svym stylem "vyhrnutej rukáv", svym vždy velmi emotivnim chovánim a tak trošku stylem věnec nebo kotrmelec. Mimoto měl taky určitou porci smůly a ten ford byl konkurenceschopnej tak možná když měl ten titul vícemistra, což bylo jeho 3. sezónu, pak...
přesně tak smajlík
19. 12. 2013 14:39
0 0
Tak mi to nedalo a díval jsem se na statistiky Delecoura na Monte a snad lepší statistiku může mít jen LOeb:
1991-3, 1992-4,1993-2,1994-1,1995-2,1996 a 97 nejel,1998-10 (306 kit),1999-4,2000 odstoupení na motor,2001-3, 2002-9,2012-6 . Bez jedinné havárie na Monte.... Myslím, že ho opravdu můžeme pasovat na specialistu pro Monte.
19. 12. 2013 19:16
0 0
Delecour byl jeden z nejvetsich smolaru co kdy jezdili. I kdyz nema takovy vysledky jako mistri sveta z jeho doby, je to bezesporu legenda, at se to zanussimu libi nebo ne. Taky by me zajimalo co bylo mysleno tim hluchym obdobim.. snad ne 90. leta? smajlík
19. 12. 2013 21:28
0 0
pod pojmem talent si u jezdce rally predstavim predne rychlost,ten zbytek prijde se zkusenostmi.a podle vysledku mi tam u mladeho delecoura rychlost chybela...nekdo pise,ze jezdil venec nebo kotrmelec: kotrmelcu tam ve srovnani s jinymi moc nebylo a vencu je tam na tak dlouhou karieru taky relativne malo.hodne zavodu bylo spis neco mezi vencem a kotrmelcem...
kazdy,kdo jezdil v dobe sainze,colina,makinena a spol obcas do pateho mista,je legenda? tak to ja pak mam jinou definici 'legendy'...holt se neshodnem...
jestli panizziho nepreferovali i proto,ze byl rychlejsi? oba frantici by se dali zaradit do skatule asfaltovych specialistu...a panizziho vysledky mi prisly lepsi...
co se tyka statistik na monte,ja se do nich zacetl taky.a vidim tam i jine veci:monte je o predchozich zkusenostech (da se rict,ze vic,nez kde jinde)... 84,85,86,87 se to ucil na slabsich autech,88,89 pauza (nezkoumal jsem,jestli cast trati nebyla soucasti antibes,kterou jel),90 byl devaty,91 treti (konecne vysledek),92 ctvrty se zajetym autem,93 druhy o par vterin za auriolem,to ho nejspis stalo v tom roce titul,94 vitezstvi (pri devatem startu na monte),95 druhy,96 slune druhe misto s kitem,97 pauza,98 se stejnym kitem desaty celkove,kdyz nedokazal ani vyhrat svoji tridu,99 ctvrty s postarsim fordem pri prilezitostnem startu,00 s 206wrc po prvnim dnu paty (dostaval obklad od panizziho) pak odesel motor,01 s tovarnim focusem treti (nejlepsi vysledek za celou sezonu),02 s wrc lancerem devaty...a pak uz to slo z kopce: 2011 se vratil s kronosem,pate misto byla ostuda,zajizdel casy na konci desitky a dostaval od prumernych jezdcu,pak se trefil do gum na jednu rundu a vydelal na tom nejakych pet mist...2012 s fordem taky zadna slava...secteno a podtrzeno: chlap,ktery to jel snad trinactkrat a povazuje se za specialistu,by mel jezdit daleko lepsi casy...
19. 12. 2013 21:48
0 0
Hmm, asi budete velký odborník...
19. 12. 2013 21:59
0 0
No i kdyby Hyundai nebyl ještě silný je tam ještě kupa dalších pilotů ... myslím že pátý místo je trochu fantazie.
19. 12. 2013 22:01
Upraveno 22:10
0 0
Ne každý má to štěstí dostat se do továrního týmu ve dvaceti. Delecourovi se to podařilo prakticky až ve třiceti. A prakticky hned od začátku patřil mezi užší špičku. To mu vydrželo čtyři roky, kdy se mu prakticky jen shodou smolných okolností nepovedlo získat titul. Potom odešel do Peugeotu, kde ho pravda trochu zastínil Pannizzi, ale hlavně byl potom Pannizzi jedinej s kým se mohl srovnávat protože nejeli MS, což jeho tehdejší rychlost zkresluje. Nicméně pořád bylo možný ho bez obav označit za špičkovýho jezdce. Cokoliv přišlo potom je samozřejmě poznamenáno přibývajícími lety nebo nekvalitními auty, jako byl třeba Lancer. Nebylo moc jezdců kteří zářili i po čtyřicítce. A nebylo ani moc takových, kteří dokázali jezdit pořád na takový úrovni jako jezdil a jezdí Delecour i po padesátce. Výsledky který ale předváděl v první polovině devadesátých let ho řadí mezi nejlepší francouzský piloty tohodle období. A pokud někdo patří nebo patřil k nejlepším, je talent, je hvězda, je legenda. Tím spíš když tam patřil v době Kankkunena, Biassiona, Sainze, McRae, Auriola, Burnse nebo Makinena..
20. 12. 2013 02:13
0 0
delecour byl celou karieru asfaltovy specialista.prilezitostne starty na blate (povetsinou portugalsko a recko) skoncily vetsinou neslavne.jen kvuli znacnemu poctu asfaltovych soutezi v sezone (stare zlate casy) a systemu bodovanych soutezi vubec kdy mel sanci se priblizit titulu...celou sezonu odjel jen asi dvakrat u fordu a pak si sel pro penize k mitsubishi. do ligy ke kankunenovi,sainzovi,auriolovi,makinenovi a colinovi nepatri. tim nesnizuju jeho vysledky,ty byly moc dobre,ve dnech sve slavy si svoje vyhral...
20. 12. 2013 08:20
0 0
Líbí se mi jak každý odepisuje Hyundai(že nebudou konkurenceschopný atd),ale já věřím tomu,že v klidu můžou mít 2 auta do 7místa.Fandím jim smajlík
20. 12. 2013 08:41
0 0
I já Hyundai docela fandím, ale i oni sami varují před příliš vysokým očekáváním.
20. 12. 2013 13:40
0 0
Delecour je legenda hlavně díky tomu jaký je, jaký má přístup k rally, jak jezdí, jak se chová a vůbec, jaká je to osobnost. To z žádných statistik nevyčteme. Troufnu si říct, že Delecour nechal zpravidla na RZ ze sebe kolikrát víc, než kdejaká "statistická legenda".
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!