Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 1. 2014 17:54 − 2750× − 8

Hirvonen nelituje dvou let u Citroenu

Mikko Hirvonen se po dvou letech v barvách Citroenu vrací do M-Sportu s nímž spojil velkou část své dosavadní kariéry.

Po dvou letech, kdy usedal do kokpitu Citroenu DS3 WRC, se Mikko Hirvonen vrací zpět do stáje, s níž spojil převážnou část své kariéry v kokpitu vozů specifikace WRC a letos tedy Fina opět uvidíme ve vozech z M-Sportu. S vozy značky Ford dokázal Hirvonen získat tři tituly vícemistra světa a dvakrát se umístil na příčce třetí. V prvním roce u Citroenu pak navázal na trend a přidal další titul vícemistra světa, když nad jeho síly byl jen multišampion Loeb, ale v roce 2013, kdy mohl naplno ukázat své kvality, se mu už tolik nedařilo a skončil až na 4. příčce a ani jednou v průběhu sezóny nedokázal zvítězit.

Avšak Mikko Hirvonen se na uplynulé dva roky nedívá s výčitkami, angažmá u Citroenu bere jako přínos pro svou další kariéru. "Nikdy bych neřekl, že ty dva roky byly ztrátou času. První rok byl fantastický, byl jsem druhý v mistrovství světa a jako tým jsme vyhráli pohár konstruktérů, navíc, na mnoha soutěžích jsem zvítězil nebo byl druhý," říká Hirvonen a pokračuje, "stejně tak to pro mě bylo poprvé, kdy jsem byl skutečně v jiném týmu než u Fordu a dalo mi to mnoho zkušeností jak jinde přemýšlí o autu, sportu a o čemkoliv, bylo to opravdu hodnotné."


Mikka Hirvonena již přivítali zpět v M-Sportu, foto: facebook M-Sportu

Nějaké výtky však Hirvonen přeci jen našel a ty směřovaly k tomu, když se Citroen v loňském roce rozhodnul zastavit vývoj DS3 WRC. "Nevím, co se pokazilo. Jaksi nejde vinit všechny. První věcí bylo, že se do MS připojil Volkswagen a oni byli krok napřed a nedokázali jsme s nimi držet krok," přemýšlí nad důvody rozhodnutí Citroenu Hirvonen a dodává, "potom jsem udělal nějaké chybky já a rázem jsme byli ze hry o titul. Jediná věc, o které si myslím, že nebyla loni nejlepší je to, že když už jsme nebyli v boji o titul, tak byl zastaven vývoj a testování auta. To byla rozhodně špatná cesta a dalo mi to pocit, že rallysport není v budoucnu pro Citroen prioritou a pomyslel jsem si -dobrá, byly to pěkné dva roky, hodně jsem se toho naučil a potkal zajímavé lidi, ale budoucnost tu pro mě asi nebude," uzavírá Hirvonen.

Komentářů celkem: 8
8. 1. 2014 22:52
0 0
Kuva Hurvbajs jak mužeš lecitovat že u citrona to nešlo????smajlíkMěl jsi top techniku a zázemí, ne???Přišli skopčáci a ty jsi najednou na bubnu???V tvém věku byli jiní formáti na titul a neuplákali..a není to náhodou o tom kdo je mezi sedačkou a volantem???smajlíknic proti tobě...smajlík
8. 1. 2014 23:51
0 0
..on to hirvo bude číst, že mu dáváš otázky? A kde tam vidíš ty jeho stesky, které používáš na své blbé otázky pro něj?
Já tam čtu, že nelituje a ten náznak odchodu od rally nemusí být daleko od pravdy. Jiná je, jestli by stíhal vyhrávat i s dál vyvíjeným autem.
9. 1. 2014 09:33
0 0
Hlavně na začátku minulé sezony Loeb několikrát ukázal, že autem to není, ne?
9. 1. 2014 10:13
0 0
vbruno, ačkoliv chápu kam svým komentem míříš, tak na začátku sezóny se auto stále vyvíjelo. Hirvo naříká na ukončení vývoje v průběhu sezóny...
9. 1. 2014 10:47
0 0
Ale už tehdy nezajížděl Hirvo žádný zázrak, že? Myslím, že všichni tak nějak cítíme, že autem to nebylo smajlík Každopádně Hirvo je jeden z mých nejoblíbenějších jezdců, doufám, že Fiesta je to pravé pro něj a že se od něj letos dočkáme opět útoku na titul.. nebo alespoň na druhé místo.
9. 1. 2014 11:04
0 0
vbruno, čoveče, já ti nevím, ono mi přijde, že 2012 jezdil docela slušně, druhých míst tam bylo docela dost. To, co stálo za tím, že mu to už 2013 tak moc nešlo, toť otázka, řekl bych, že se sešlo víc věcí zaráz jak Mikko popisuje a Citróni z toho byli frustrovaní a vykváknuli se na vývoj
9. 1. 2014 15:10
0 0
dostal sanci a po.ral se, psychika je svine...
9. 1. 2014 18:41
0 0
no, Hirvo taky povídal i něco o návratu ke kreslícímu prknu a pak přišel zase nějakej ten gymnasta a ukázal mu, že prknem to nebylo smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!