Hirvonen nelituje dvou let u Citroenu
Po dvou letech, kdy usedal do kokpitu Citroenu DS3 WRC, se Mikko Hirvonen vrací zpět do stáje, s níž spojil převážnou část své kariéry v kokpitu vozů specifikace WRC a letos tedy Fina opět uvidíme ve vozech z M-Sportu. S vozy značky Ford dokázal Hirvonen získat tři tituly vícemistra světa a dvakrát se umístil na příčce třetí. V prvním roce u Citroenu pak navázal na trend a přidal další titul vícemistra světa, když nad jeho síly byl jen multišampion Loeb, ale v roce 2013, kdy mohl naplno ukázat své kvality, se mu už tolik nedařilo a skončil až na 4. příčce a ani jednou v průběhu sezóny nedokázal zvítězit.
Avšak Mikko Hirvonen se na uplynulé dva roky nedívá s výčitkami, angažmá u Citroenu bere jako přínos pro svou další kariéru. "Nikdy bych neřekl, že ty dva roky byly ztrátou času. První rok byl fantastický, byl jsem druhý v mistrovství světa a jako tým jsme vyhráli pohár konstruktérů, navíc, na mnoha soutěžích jsem zvítězil nebo byl druhý," říká Hirvonen a pokračuje, "stejně tak to pro mě bylo poprvé, kdy jsem byl skutečně v jiném týmu než u Fordu a dalo mi to mnoho zkušeností jak jinde přemýšlí o autu, sportu a o čemkoliv, bylo to opravdu hodnotné."
Mikka Hirvonena již přivítali zpět v M-Sportu, foto: facebook M-Sportu
Nějaké výtky však Hirvonen přeci jen našel a ty směřovaly k tomu, když se Citroen v loňském roce rozhodnul zastavit vývoj DS3 WRC. "Nevím, co se pokazilo. Jaksi nejde vinit všechny. První věcí bylo, že se do MS připojil Volkswagen a oni byli krok napřed a nedokázali jsme s nimi držet krok," přemýšlí nad důvody rozhodnutí Citroenu Hirvonen a dodává, "potom jsem udělal nějaké chybky já a rázem jsme byli ze hry o titul. Jediná věc, o které si myslím, že nebyla loni nejlepší je to, že když už jsme nebyli v boji o titul, tak byl zastaven vývoj a testování auta. To byla rozhodně špatná cesta a dalo mi to pocit, že rallysport není v budoucnu pro Citroen prioritou a pomyslel jsem si -dobrá, byly to pěkné dva roky, hodně jsem se toho naučil a potkal zajímavé lidi, ale budoucnost tu pro mě asi nebude," uzavírá Hirvonen.
Já tam čtu, že nelituje a ten náznak odchodu od rally nemusí být daleko od pravdy. Jiná je, jestli by stíhal vyhrávat i s dál vyvíjeným autem.