13. 1. 2014 17:57 − 2772× − 0

Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

Dva dny seznamovacích jízd Rallye Monte Carlo 2014 má za sebou dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas.

Dva dny seznamovacích jízd Rallye Monte Carlo 2014 má za sebou dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas. Během soboty a neděle si připravovala rozpis většiny rychlostních zkoušek první a druhé etapy.

Seznamovací jízdy začaly pro posádku hustopečského týmu na úsecích nejblíže nového letošního centru závodu – města Gap. Během dvou průjezdů se seznamovali se zcela novými testy, na závěr je čekal trénink shakedownu.

„Všechny tratě nejblíže Gapu jsou hodně technické a po většinou suché. Problém je pouze v místech, kam nemůže slunce, kde asfalt pořádně klouže. To platí i pro mostky a různá stinná zákoutí. Občas jsme narazili na ledové plotny, ale celkově jsou tratě zatím totálně bez sněhu.

Na RZ3 jsme dokonce vystoupali až na 1300 metrů nad mořem a ani tam nebylo po sněhu ani památky. Celkově je povrch těchto zkoušek uskákaný, ale hlavně ze zatáčky do zatáčky…

Předpověď pro Gap však nyní na závod hlásí déšť se sněhem,“ přibližuje aktuální stav hustopečský jezdec.

Pokračování tréninku znamenalo pro Martina Radu s Jaroslavem Jugasem postupný „sestup“ blíže monackému knížectví. Na obhlídku měli jediný známý test z předchozích startů – téměř 37 km dlouhou zkoušku Sisteron – Thoard. A také absolutně nejdelší zkoušku letošního ročníku Vitrolles – Faye (49,03 km).

„Vitrolles bude hodně výživná a nesmírně náročná zkouška. Opravdu tam lze najít úplně všechno. První průjezd jsme psali přes hodinu, druhý už ve svižnějším tempu nám trval neskutečných 47 minut. Test celkově nemá takové převýšení, nabízí jak rychlejší pasáže, nebo třeba průjezd vesničky s neskutečně úzkými uličkami. Ale také motanici bez svodidel nad hroznou propastí, kde řada zatáček dost klouže. Určitě to bude test, který může do osudu závodu promluvit.

Na Sisteronu, kde se nacházela část vložky ve výjezdu loni pod sněhem, jsou nyní uklouzané asi čtyři zatáčky. Je to dost málo a zbytek vložky je určitě na měkký slick, ale mám obavu, zda tyto pasáže vůbec dokážeme s alfou, pouze na slicku, vyjet. Zda kvůli tomu nebudeme muset obout pneu s hrotem.

Celkově bych letošní tratě označil za mnohem techničtější, než tomu bylo v minulých ročnících,“ doplňuje Martin Rada

„A jednou z nejtěžších zkoušek letošního ročníku bude jistě i osmý test Selonnet – Bréziers (22 km),“ připojuje navigátor Jaroslav Jugas.

Zítra čeká na posádky ještě trénink tří testů nejblíže Monte Carlu a večer slavnostní start před proslulým monackým kasinem.

„Přejímky jsou za námi, auto je odevzdáno do uzavřeného parkoviště před slavnostním startem. Takže i to signalizuje rychle se blížící start slavného závodu,“ uzavírá pilot Agrotec Racing teamu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!