Sněhem a deštěm k vítězství
Poslední den slavné Rallye Monte Carlo měl na posádky nachystáno téměř 80 ostrých kilometrů a nejen pro fanoušky byl připraven závěr soutěže pod příkrovem tmy, kdy se odehrála tradiční Noc dlouhých ohňů. V roli lídra s téměř minutovým náskokem nastupoval na start sobotní etapy Ogier jehož následoval Bouffier a Meeke. Odpoledne se odehrálo opět v režii Volkswagenu když Ogier zajel dva nejrychlejší časy a svůj náskok na Bouffiera navýšil lehce nad minutu. Na třetí příčce následoval Meeke, který francouzského soukromníka stáhl o nepatrné čtyři sekundy. Čtvrtý byl nadále Ostberg a pátý Latvala.
V rámci Noci dlouhých ohňů se měly odjet dvě rychlostní zkoušky, ale stejně jako loni, připravilo sněžení organizátorům problémy a došlo k rušení RZ14, do které vyjedlo pouze několik jezdců a poté padlo rozhodnutí, že čtrnáctý test se počítat nebude. Do cíle tedy zbývala poslední zkouška sloužící i jako power stage, kterou vyhrál Latvala, což však nezměnilo nic na tom, že celkovým vítězem soutěže se stal Ogier. Druhý byl Bouffier, jenž se soukromým Fordem vylepšil své loňské páté místo. Třetí dokončil náročnou monackou soutěž Meeke, který hned při své premiéře vylepšil své dosavadní maximum a když nepočítáme roky v IRC, tak se stal prvním Britem na pódiu Rallye Monte Carlo od roku 2003, kdy byl druhý Colin McRae – Meekův mentor. Čtvrtý dokončil Ostberg, jenž na svého týmového kolegu ztratil rovné dvě minuty a pátý byl Latvala.
Šestá příčka nakonec připadla Evansovi, který profitoval z technických problémů týmového kolegy Hirvonena, jehož zradil alternátor a do cíle RZ15 se nedostal. Sedmé místo znamená jméno Mikkelsena. Za ním již následuje Melichárek, který 8. příčkou vylepšil nejlepší výkon slovenského jezdce v MS, který doposud držel Béreš junior 9. příčkou z Monte Carla před deseti lety. Devátý dokončil náročnou soutěž Gamba a deátý byl vítěz WRC2 Protasov, kterého na stupních následovali Bertelli a Barrable.
Rallye Monte Carlo po RZ11 | |||
---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier | Volkswagen Polo R WRC | 3:55:14,4 |
2. | Bryan Bouffier | Ford Fiesta RS WRC | +1:18,9 |
3. | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | +1:54,3 |
4. | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +3:53,9 |
5. | Jari-Mati Latvala | Volkswagen Polo R WRC | +6:08,3 |
6. | Elfyn Evans | Ford Fiesta RS WRC | +8:37,4 |
7. | Andreas Mikkelsen | Volkswagen Polo R WRC | +11:42,3 |
8. | Jaroslav Melichárek | Ford Fiesta RS WRC | +21:56.2 |
9. | Mateo Gamba | Peugeot 207 S2000 | +23:50.7 |
10. | Jurij Protasov | Ford Fiesta R5 | +25:43.1 |
Kompletní online výsledky z Rallye Monte Carlo můžete sledovat na eWRC-results.com.
zajímavé, že takovéto bláboly se třeba o Raikkonenovi nikdy nepsaly... Je jaký je a díky tomu je tam kde je....
Jinak pěkné Monte, ohledně přímého přenosu, mně strašně štve, jednak jak jsou umístěny kamery, ale hlavně nikde není během přímého přenosu jméno sp...
...hlavně by počas rz prospěly mezičasy(třeba podobně jako splity na webu) a myslím, že velmi zajímavé by byly tepové frekvence pilotů online z každého auta. Pak by možná i laici pochopili, že to není jen takové vození si zadku.
...hlavně by počas rz prospěly mezičasy(třeba podobně jako splity na webu) a myslím, že velmi zajímavé by byly tepové frekvence pilotů online z každého auta. Pak by možná i laici pochopili, že to není jen takové vození si zadku.
Mám otázku: co je dnes na splitech do auta tak špatného a tragického?
hadapa: pochopil jsi přesně co jsem myslel. My u trati vídíme tu palbu, je třeba, aby aspoň graficky byla vidět okamžitá rychlost atd., aby ti chlapi v hospodě aspoň trochu čuměli. Někdy dřív to tuším už bylo.
Je snad nesportovní, že jsou to závody a jedou proti sobě? Nebo chceme korektní zábavnou show typu wrestling? A taktika a do sportu nepatří? Fazzy, můžeš prosím naprosto konkrétně popsat to znevýhodnění někoho?
apropo, i ten co jede dřív, může vidět chybu po něm startujícího a zařídit se, takže pořadí na trati je naprosto irelevantní.
K tomu zákazu nemá cenu něco psát. Jak to chceš v dnešní době provest? Nemožné...
Nikdy opakuju nikdy jdem nevidel stesky tech pilotu nad splity v aute. Ani loeba, když tím byl bitý nejvíc. proč asi?