Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 1. 2014 21:44 − 3718× − 57

Sněhem a deštěm k vítězství

Stejně jako loni byl závěr Rallye Monte Carlo poznamenán sněžením a došlo na rušení zkoušky. Ani to nezabránilo Ogierovi k cestě k vítězství.

Poslední den slavné Rallye Monte Carlo měl na posádky nachystáno téměř 80 ostrých kilometrů a nejen pro fanoušky byl připraven závěr soutěže pod příkrovem tmy, kdy se odehrála tradiční Noc dlouhých ohňů. V roli lídra s téměř minutovým náskokem nastupoval na start sobotní etapy Ogier jehož následoval Bouffier a Meeke. Odpoledne se odehrálo opět v režii Volkswagenu když Ogier zajel dva nejrychlejší časy a svůj náskok na Bouffiera navýšil lehce nad minutu. Na třetí příčce následoval Meeke, který francouzského soukromníka stáhl o nepatrné čtyři sekundy. Čtvrtý byl nadále Ostberg a pátý Latvala.

V rámci Noci dlouhých ohňů se měly odjet dvě rychlostní zkoušky, ale stejně jako loni, připravilo sněžení organizátorům problémy a došlo k rušení RZ14, do které vyjedlo pouze několik jezdců a poté padlo rozhodnutí, že čtrnáctý test se počítat nebude. Do cíle tedy zbývala poslední zkouška sloužící i jako power stage, kterou vyhrál Latvala, což však nezměnilo nic na tom, že celkovým vítězem soutěže se stal Ogier. Druhý byl Bouffier, jenž se soukromým Fordem vylepšil své loňské páté místo. Třetí dokončil náročnou monackou soutěž Meeke, který hned při své premiéře vylepšil své dosavadní maximum a když nepočítáme roky v IRC, tak se stal prvním Britem na pódiu Rallye Monte Carlo od roku 2003, kdy byl druhý Colin McRae – Meekův mentor. Čtvrtý dokončil Ostberg, jenž na svého týmového kolegu ztratil rovné dvě minuty a pátý byl Latvala.

Šestá příčka nakonec připadla Evansovi, který profitoval z technických problémů týmového kolegy Hirvonena, jehož zradil alternátor a do cíle RZ15 se nedostal. Sedmé místo znamená jméno Mikkelsena. Za ním již následuje Melichárek, který 8. příčkou vylepšil nejlepší výkon slovenského jezdce v MS, který doposud držel Béreš junior 9. příčkou z Monte Carla před deseti lety. Devátý dokončil náročnou soutěž Gamba a deátý byl vítěz WRC2 Protasov, kterého na stupních následovali Bertelli a Barrable.

Rallye Monte Carlo po RZ11
1.Sebastien OgierVolkswagen Polo R WRC3:55:14,4
2.Bryan BouffierFord Fiesta RS WRC+1:18,9
3.Kris MeekeCitroen DS3 WRC+1:54,3
4.Mads OstbergCitroen DS3 WRC+3:53,9
5.Jari-Mati LatvalaVolkswagen Polo R WRC+6:08,3
6.Elfyn EvansFord Fiesta RS WRC+8:37,4
7.Andreas MikkelsenVolkswagen Polo R WRC+11:42,3
8.Jaroslav MelichárekFord Fiesta RS WRC+21:56.2
9.Mateo GambaPeugeot 207 S2000+23:50.7
10.Jurij ProtasovFord Fiesta R5+25:43.1

Kompletní online výsledky z Rallye Monte Carlo můžete sledovat na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 57
21. 1. 2014 15:01
0 0
Původně napsal makaX69
zajímavé, že takovéto bláboly se třeba o Raikkonenovi nikdy nepsaly... Je jaký je a díky tomu je tam kde je....
Jinak pěkné Monte, ohledně přímého přenosu, mně strašně štve, jednak jak jsou umístěny kamery, ale hlavně nikde není během přímého přenosu jméno sp...


...hlavně by počas rz prospěly mezičasy(třeba podobně jako splity na webu) a myslím, že velmi zajímavé by byly tepové frekvence pilotů online z každého auta. Pak by možná i laici pochopili, že to není jen takové vození si zadku.
21. 1. 2014 21:06
0 0
Původně napsal buzekpar


...hlavně by počas rz prospěly mezičasy(třeba podobně jako splity na webu) a myslím, že velmi zajímavé by byly tepové frekvence pilotů online z každého auta. Pak by možná i laici pochopili, že to není jen takové vození si zadku.
. Super nápad s těmi frekvencemi,mezičasy by měly být samozřejmostí(zvlášť když má vložka 50km).Celkově bych řekl,že přenosy,které z Monte dělal Eurosportu,byly o dost lepší než ty letošní.Ještě budou muset chlapci pěkně zapracovat,ale lepší než nic.Hodně důležité je zprostředkovat laikům ten pocit velké rychlosti a to se tady moc nedařilo.
21. 1. 2014 22:11
0 0
Čemu prospějí mezičasy?(splity).Já jsem odpůrcem.Ať každý jede na co má a až v cíli se porovnávají časy.Bývalo to odjakživa a všem to pasovalo.Teď se objevily "technologie" a my starší "blbci" jen koukáme kam rally spěje.Za chvíli to budou jezdit cvičené opice a šéfové týmů budou sedět u noťasu a jen dirigovat jaký kdo má zajet čas na té určité RZ aby byl tým nejlepší.Za mě zakázat splity do vozu a věřím tomu že by MS bylo ještě zajímavější.
21. 1. 2014 22:32
0 0
hujer: vzhledem k tomu, že diskuze je o televiznich prenosech, jde o mezicasy ktery uvidi divak v televizi. To ze jejich posilani do aut je "trapny" se asi vetsina lidi shodne ;) Nicmene pro divaka je to nepochybne hodne zajimavej udaj
21. 1. 2014 22:42
0 0
Fazzy:Nějak jsem nepochopil podstatu věci.Páč jsem se napichl a už jsem nečetl vše "před tím".Samo že pro diváky super věc ale pro posádky by to měli zatrhnout!!!!!
22. 1. 2014 15:22 Upraveno 15:26
0 0
Já proti splitům do auta naprosto nic nemám. Hlavně dnes, když se opět jede podle staronového start. systému, a od soboty v obráceném pořadí. Tím jsou naprosto eliminovány ty sobotní tanečky se zpomalováním na zavěr sobotní etapy. A že může pilot občas povolit a šetřit auto, gumy nebo méně riskovat, to je jen dobře, to je taktika a ta byla, je a bude součástí rally.
Mám otázku: co je dnes na splitech do auta tak špatného a tragického?

hadapa: pochopil jsi přesně co jsem myslel. My u trati vídíme tu palbu, je třeba, aby aspoň graficky byla vidět okamžitá rychlost atd., aby ti chlapi v hospodě aspoň trochu čuměli. Někdy dřív to tuším už bylo.
22. 1. 2014 16:01 Upraveno 16:06
0 0
Ja na mezicasech do auta nevidim dobryho nic.. Akorat to dava moznost taktizovat, jinak to k nicemu neni. V nekterych pripadech to muze bejt i trochu nesportovni, kdyz "druhy" jedec muze jet podle mezicasu toho "prvniho" a vidi kde treba delal nejakou chybu apod, zatimco prvni tu moznost nema. Jinak ono to v tomhle pripade s tim taktizovanim nebude tak horky, nicmene dojit k nemu muze a nekdy urcite dochazi, tak proc to zivit..
22. 1. 2014 16:09
0 0
..porád nechápu, co je nesportovni. Druhý jezdec jede před prvnim, tak jak muze jet podle prvního? A jak dotycného zvýhodni, že ten druhý udělal chybu? Snad je přirozené, že pokud ji neudělá i on, bude mít čas lepší!
Je snad nesportovní, že jsou to závody a jedou proti sobě? Nebo chceme korektní zábavnou show typu wrestling? A taktika a do sportu nepatří? Fazzy, můžeš prosím naprosto konkrétně popsat to znevýhodnění někoho?
22. 1. 2014 16:23 Upraveno 16:24
0 0
Proto jsem dal prvni druhy do uvozovek. Pokusim se to popsat lip. Jsou dva jezdci v tesnym souboji. Jeden z nich jede logicky pred druhym. Ten co je z nich na trati "prvni" udela ve druhy zatacce hodiny a necha tam dvacet vterin. Ten co vystartuje za nim to hned vidi na prvnim mezicasu a muze zbytek vlozky totalne vypustit, zatimco za normalnich okolnosti by jel na krev a treba by to hodiny udelal sam taky. Urcite by se dalo vymyslet vic pripadu kdy znalost mezicasu muze nekomu podobnym zpusobem pomoct. Taktika samozrejme do sportu patri, ale proc ji tam vkladat umele? Vzdyt je to zbytecny. Ty bys mi mohl teda rict jakou maji ty mezicasy v aute vyhodu? Prospiva to necemu? Samozrejme jak rikam, neni to nic tragickyho ani hroznyho, ale podle me je to uplna zbytecnost, ktera muze nekdy neco zbytecne ovlivnit a nic nestoji ji zakazat. Ja tvrdim - jed jak umis a v cili se uvidi.
22. 1. 2014 16:37
0 0
...to je snad chyba toho kdo ty hodiny udělá a ne toho, který se podle toho zařídí. Ty splity mají podle mého spíše vyznam v tom, že když jedou v pár sekundách, tak ma pilot možnost nechat to tak nebo do toho jít i s vyšším rizikem. Ty vidíš zapor ve ztrátě určitého pilota, já pozitivum, že to ten určitý pilot "může zkusit" a vyhrát.
apropo, i ten co jede dřív, může vidět chybu po něm startujícího a zařídit se, takže pořadí na trati je naprosto irelevantní.
K tomu zákazu nemá cenu něco psát. Jak to chceš v dnešní době provest? Nemožné...
22. 1. 2014 16:43
0 0
to je fakt, dyť to nejde smajlík OK
22. 1. 2014 19:51
0 0
buzekpar: Když jsou povolené mezičasy,je vždy zvýhodněn ten,co jede pozděj.Nevidím důvod,proč někomu dávat výhodu.To je,jako by vždy ten nejlepší umístěný tým třeba v hokeji,měl právo hrát ještě navíc s jedním hráčem v poli navíc.Opravdu na mezičasech do auta nevidím nic dobrého.Holt,né každou vymoženost moderní doby musím nutně hájit a podporovat.
22. 1. 2014 21:01
0 0
ale to je blbost. Kdyz ten co jede dřív bude rychlejší tak tomu naslednému jsou ty splity na kokino. Vidite problem tam, kde naprosto není! Byl, když i v nedeli jel nejrychlejsí první...
22. 1. 2014 21:14
0 0
buzekpar: vidíš jen jeden pohled. ten, kdo jede později ví víc, než ten, kdo jede před ním, má víc informací a podle nich může řídit svou jízdu a nasazení, to nejsou rovné podmínky, nikdo by neměl mít info dřív, než dojede do cíle, jiná věc ale je, jak toho docílit, to je sakra problém, ale dobře to prostě není smajlík
22. 1. 2014 21:26
0 0
buzekpare,splity do auta pro jezdce vždy někoho zvýhodní a někoho naopak.Žádnou jinou významnou roli tam stejně jinak nemají a atraktivitě taky nepřidávají,spíš naopak.Klady pro diváka tam tedy žádné nevidím,no a proto je moc nemusím.smajlík Ale jinak je mi to vcelku fuk.
22. 1. 2014 21:33
0 0
...jenze ten co jede prvni ma i zpetne splity a muze/nemusi pritlacit. Takze? Zase jen o tom, jak rychly ten pilot v ten moment umí být s prihlednutim k mnoha okolnostem.
Nikdy opakuju nikdy jdem nevidel stesky tech pilotu nad splity v aute. Ani loeba, když tím byl bitý nejvíc. proč asi?
22. 1. 2014 21:34
0 0
..myslim, že mnohdy atraktivitě přidávají,ale vysvětlovat to asi nemá cenu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!