25. 1. 2014 19:39 − 2688× − 4

Arctic Lapland Rally – komentář

Nejrychlejší vstup do první letošní finské soutěže zaznamenal k tomu nejpovolanější muž, obhájce několika domácích titulů.
  • Úvodní podnik šestidílného finského mistrovství
  • 244 ostrých kilometrů na 10 RZ, závěrečná o délce masivních 49 kilometrů, vše na sněhu a ledu
  • Obhájcem laponského vítězství a finského titulu Juha Salo startující s tradičním Mitsubishi Lancer EVO X
  • Návrat někdejšího továrního jezdce Janne Tuohina (Ford Fiesta R5) po třech letech na soutěžní tratě
  • První start Estonce Karla Kruudy ve finském mistrovství, kde bude letos bojovat s Fordem Fiesta Super 2000 o titul
  • Nejrychlejší vstup do první letošní finské soutěže zaznamenal k tomu nejpovolanější muž, obhájce několika domácích titulů včetně toho loňského, Juha Salo. Ač proti silnější konkurenci tvořené hlavně několika rychlými posádkami s vozy Super 2000, RRC a R5 vyrukoval pouze s Lancerem R4, na jeho postavení se nic nezměnilo a znovu udával tempo. Poražen zůstal akorát v krátké závěrečné zkoušce páteční etapy a do té druhé šel s pěkným náskokem 37 sekund. Hned ráno ale jeho tempo nevydržela technika a Salo musel kvůli přehřívání motoru vzdát. Nedařilo se ani jeho novému soupeři v boji o finský titul Kruudovi. Pilot Fiesty Super 2000 začal dobře, z třetího místa se v RZ 2 vyšplhal na druhé. V nejdelší páteční zkoušce, která byla na programu hned záhy, ale poškodil zadní diferenciál a musel odstoupit. V sobotu se sice Estonec do hry vrátil, zajel několik nejrychlejších časů, ale v posledním testu si na dvacet minut ustlal ve sněhové bariéře.

    V té samé zkoušce nechal pět a půl minuty Riku Tahko, který zde rozjel svůj nový dvouletý program. Během něj má na programu starty s Mini Super 2000 na domácích tratích. Už to vypadalo, že novou sezónu rozjede hodně dobře, když se držel na pěkném třetím místě s odstupem 11,9 sekundy za druhým Jarkkem Nikarou. Očividně ale při snaze prodrat se před konkurenta za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX přecenil své síly a musel se nakonec smířit s pádem na deváté místo. Nejrychleji se se závěrečnými skoro padesáti kilometry popasoval neznámý Jussi Vainionpää s Lancerem EVO IX a poskočil na poslední pódiovou příčku. Z vítězství se radoval debutant za volantem Fordu Fiesta R5 Tuohino. Ten sice tři roky v soutěžní voze neseděl, ale i tak se už v pátek prodral za Salova záda a po mistrově odstoupení šel do čela. Někdejší tovární pilot Škody a Fordu se v sobotu vyhnul všem problémům a po jedenácti letech znovu vyhrál klasickou zimní soutěž v Laponsku.

    Výsledky tohoto podniku finského mistrovství naleznete na stránkách ewrc-results.com

    Komentářů celkem: 4
    25. 1. 2014 20:20
    0 0
    ten onboard v case 8:20 smajlík vypnuto
    25. 1. 2014 20:54
    0 0
    povrch fajný ale letiště.Zajímal by mě rychlostní průměr této RZ.
    26. 1. 2014 09:56
    Upraveno 09:57
    0 0
    Martine,skutečně jako TGV,Hujer průměr necelých 119
    26. 1. 2014 10:11
    0 0
    Ono taky trochu zkresluje široké ohnisko kamery. Jinak letiště to je, ostatně jako všude ve Finsku.

    Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

    reklama