Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 1. 2014 20:54 − 2662× − 9

Úspěšná příprava Tidemanda na Švédskou rally

Pontus Tidemand zvládl přípravu na Švédskou rally nejlépe jak mohl, když v norské Mountain rally zvítězil a porazil továrního jezdce Ostberga.

Stejně jako loni bude i letos na Švédské rally startovat za volantem Fiesty WRC talentovaný Pontus Tidemand. A aby byl mladý Švéd na start připraven, absolvoval o tomto víkendu norskou Mountain rally, která mu posloužila za přípravu na světový start. Jak už napovídá nadpis článku, příprava se Tidemandovi povedla výtečně, když dokázal na soutěži zvítězit a porazit tak i Madse Ostberga, který rally taktéž absolvoval jako trénink na Švédskou rally. Po šesti měřených zkouškách dávajících dohromady 80 ostrých kilometrů měl Tidemand na druhého Ostberga náskok minuty a půl a potrénoval tedy, jak nejlépe mohl.


Foto: Benjamin A. Ward

"Našim cílem bylo vyhrát, ale důležitější byl trénink na Švédskou rally," otevírá Tidemand a pokračuje, "chtěli jsme nalézt rychlost, jistotu a opět získat správný pocit z vozu WRC. Od naší poslední rally uběhlo více jak tři měsíce a to jsme jeli s vozem R2, takže bylo rozhodně potřeba si znovu navyknout na řízení auta jako je tohle."

V průběhu šesti zkoušek nepoznal Tidemand hořkost porážky a v cíli jasně zvítězil před továrním pilotem Citroenu Ostbergem. Na obranu Nora se sluší dodat, že soutěž absolvoval na světových pneumatikách, zatímco Tidemand obul užší pneu dle národních řádů. "Jistě, že je příjemné zvítězit, ostatně o to se snažíte pokaždé když soutěžíte, ale naší největší výhrou tohoto víkendu, že jsme potrénovali, tak jak jsme chtěli. Jeli jsme si vlastní závod, stejně tak Mads a doufám, že oba z toho budeme těžit ve Švédské rally," dodal Tidemand. My už pouze doplňme, že druhý podnik MS startuje za necelé dva týdny 5. února.

Komentářů celkem: 9
26. 1. 2014 21:40
0 0
Jen více takovýchto jezdců do nejvyšších kruhů rallysportu. Ve Švédsku by mohl Tidemand být dost vysoko, vyhnou li se mu technické problémy, každopádně je pro mě horký adept na TOP 5.
27. 1. 2014 15:41
0 0
V čem se liší ty gumy? Resp..jak moc? Jen šířkou, nebo i počtem hřebů?
27. 1. 2014 16:18
0 0
Liší se takto - https://pbs.twimg.com/media/Be0RTsHIEAAtScJ.jpg - víc nevim smajlík
27. 1. 2014 18:07
0 0
Na pohled i podle jiných obrázků to vypadá, že se liší pouze šířkou a možná délkou hřebů, od voka je počet stejnej. Ale snad někdo najde něco relevantního, já sem takle narychlo nic nenašel...
27. 1. 2014 19:22
0 0
Liší se jen šířkou a tím, že jsou na 15tku disk místo 16tky
27. 1. 2014 21:20
0 0
A smysl toho, že se to nesmí používat v MS, má být jaký?
27. 1. 2014 21:48
0 0
Protoze na ty uzky gumy se musely pouzivat prave 16tky disky. Ty uz pak nemaji vyuziti, protoze, na sotoline se jezdi 15. Tak se kuli uspore udelala guma, ktera nepotrebuje extra rafek. Alespon tak se to tu nekdy pred tremi lety vysvetlovalo.
27. 1. 2014 22:34
0 0
To jo, těch pár disků je tedy vytrhne. :D Ale díky za info, jen mě právě zajímalo, čím to odůvodnili.
27. 1. 2014 23:03
0 0
no, takže mě ten článek akorát přidělal starosti, musím změnit tipovačku smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!