28. 1. 2014 21:15 − 2945× − 18

Tomáš Pospíšilík míří do juniorské Evropy

Po devíti sezonách v autokrosu, završených dvěma tituly Mistra ČR, míří Tomáš Pospíšilík do královny motoristického sportu – do rally.

Po devíti sezonách strávených v autokrosu, završených dvěma tituly Mistra České republiky, míří Tomáš Pospíšilík do královny motoristického sportu – do rally. Teprve dvacetiletý rodák z Hrobic u Slušovic míří do nově vypsaného juniorského šampionátu v rámci mistrovství Evropy.

„O rally jsme přemýšleli už delší dobu, ale loni dostala přednost maturita na střední škole. Zároveň jsme se chtěli důstojněji rozloučit v autokrosové Evropě. Nyní v zimě jsme se definitivně rozhodli rally zkusit. Našemu rozhodnutí napomohly nabídky, které jsme dostali. Nakonec byl vybrán vůz z BV AUTO ZLÍN od pana Brůzla.“

Závodním náčiním Tomáše tak bude Škoda Fabia R2, které se již nyní připravuje v dílnách BV AUTO ZLÍN. Na svůj první šotolinový závod se pak Tomáš vydá se svým navigátorem, zkušeným Lukášem Vyoralem.

„Po dlouhém zvažování jsme se nakonec dohodli s Lukášem Vyoralem a přibrali ho do teamu. Lukáš je mladý a perspektivní navigátor, který již posbíral evropské zkušenosti, což je pro nás velmi důležité. Vzhledem k tomu, že s rally vozem nemám žádné zkušenosti, je teď nejdůležitější naučit si psát rozpis a zvyknout si na diktát od spolujezdce – to z autokrosu neznám.“

Zkušenosti z autokrosu se poté bude snažit Tomáš přenést v rámci Juniorského evropského šampionátu do rally.

„Vůz jsme měli, navigátora také, a tak jsme začali řešit, co tedy pojedeme. Vyslyšeli jsme více názorů jezdců, kteří se závody Mistrovství Evropy měli zkušenost a doporučili nám ji jet. Víme, že Evropa pro první sezonu není zrovna obvyklá volba, ale získáme tak mnohem více zkušeností. Navíc jsme zvyklí pouze na nezpevněný povrch z autokrosu a jak známo, ten se v Česku nejezdí.“

Juniorský evropský šampionát je v letošní sezóně nově vypsán a zahrnuje sedm závodů v rámci Mistrovství Evropy. Největším tahákem JERC jsou jistě rozmanité tratě, nové soutěže a ostatní jezdci ve stejné kategorii se srovnatelnou technikou. O tom, že účast v šampionátu byla dobrá volba, nasvědčuje 15 přihlášených posádek na první závod do lotyšské Liepāji.

„Před samotným startem v Lotyšsku jsme sice měli naplánovaný krátký test. Bohužel se nakonec neuskutečnil. I přesto jsem s vozem Škoda Fabia R2 odjel několik desítek kilometrů při zajíždění motoru. Stalo se mi to víckrát, že jsem nemohl vyzkoušet nová auta, ale v rally to bude opravdu složitější. Nicméně se na to těším a v závodě se vše ukáže. Jsem však nohama na zemi, naším jediným cílem je dokončit závod a nasbírat tak co nejvíce zkušeností.“

První závod Evropského šampionátu juniorů začíná 31. 1. 2014 v lotyšské Liepāji.

Komentářů celkem: 18
29. 1. 2014 22:46
0 0
Jsem sám, komu to připadá trochu moc, vypravit se bez jakékoliv zkušenosti na první soutěž zrovna na ME? Jasně, je to špička v autokrosu, ale učit se poslouchat spolujezdce na soutěži cca 1000 km daleko? Budu samozřejmě držet palec a doufat, že udrží chladnou hlavu...
A co na to FAS? Jak může jet ME, když neabsolvoval 5 sprintů smajlík !
30. 1. 2014 12:00
0 0
Sice má licenci z autocrosu, je to skvělý pilot, ale co si budem povídat, rally je trochu jinej soudek - autocross - 8 zatáček, rally "1000" zatáček...
30. 1. 2014 15:48
0 0
Navíc je mi ho líto, že jede s tím nefunkčním pekáčem.
30. 1. 2014 19:24
0 0
guma: ???
31. 1. 2014 07:59
0 0
vrci: Oto, rozřešení musíme hledat v čl.3.6 Obecné části Národních sportovních řádů,kde je uvedeno, že o tom v podstatě rozhoduje předseda příslušného svazu, je zde uveden výraz "obdobné pravidlo" aniž je specifikováno ,jak a k čemu má být podobné...
Faktem je, že k pochopení záludností soutěží a třeba jenom k naučení se psaní rozpisu a zejména podle něho dokázat i bezpečně a zároveń rychle jet ,není jednoduchá cesta a rozhodně to není krátkodobá záležitost . Uvidíme. Ne VIP jezdec by musel absolvovat a dokončit!! minimálně 5 podniků v možném mixu pohárových či sprintových soutěží.
Nicméně tento případ jenom poukázal na zmatek a nejasnosti, které FAS dokázal do našeho systému udělování licencí zanést, to dokazuje i účast několika spolujezdkyň ve vozech 4x4 na Pražském sprintu v loňském roce, které jsem nenašel ani v žádném oficiálním seznamu jezdců či spolujezdců.....hlavně, že kdybych já náhodou po 35 letech v rallysportu pojal úmysl startovat ve voze 4x4 či jet třeba jenom s autem o vyšším objemu jako 2 litry, budu muset do kempu,kde mi to vysvětlí a prý naučí....
31. 1. 2014 10:11
0 0
Práglsprint loni nebyl, myslím, v kalendáři FASu a tedy spolujezdkyně ve vozech 4x4 netřeba dávat do této souvislosti.
XYZ
31. 1. 2014 11:04
0 0
guma : tak si představ, že dle tebe tento nefunkční pekáč vyhrál belgické juniorské mistrovství kde jede 30 R2 včetně funčních pekáčů P 208 R2 smajlíksmajlík
31. 1. 2014 11:16
0 0
zajíc: Jsou dvě možnosti : a/ byl v kalendáři a já myslím, že byl,tudíž platí národní sportovní řády, b/ nebyl, tudíž je to z hlediska Autoklubu a FASu černý podnik a je potřeba potrestat zúčastněné funkcionáře, jezdce, spolujezdce a soutěžící ala Tomáš Drásta a další ??
Hux
1. 2. 2014 03:32
0 0
Vrátníček: Zřejmě nemáš přehled v NSŘ, Pospíšilík má licenci typu D a na Pražském sprintu mohl na sedadle spolujezdce sedět kdokoliv, jelikož je to podnik typu ,,rally show" a zde pro spolujezdce stačí jednodenní licence pro tyto účely.
1. 2. 2014 07:06
0 0
Hux: Budiž Ti omluvou ta časná hodina, kdy jsi to psal...já pochopitelně nemohu vědět všechno, ale:
a/ Pospišilík rozhodně nemá licenci typu "D", ale musí mít mezinárodní typ "B"
b/ rád se nechám doškolit, stačí, když mi v NSŘ 2013 najdeš, kde je specifikován typ podniku "rally show"
c/ denní licence jezdce / čl.3.2.1/ platí pro předváděcí jízdy(rally legend),pravidelnost,drifting a slalom
Hux
1. 2. 2014 11:12
0 0
Vrátníček: Budiž Ti omluvou, že si hledal úplně jinde. 8.3.2 ,, Stejný postup platí pro užití licencí. Na volném podniku exhibičního charakteru mohou startovat spolujezdci s jakoukoliv licencí FAS AČR a s jednorázovou denní licencí pro spolujezdce platnou jen pro konkrétní podnik. Tuto licenci obdrží jezdec po absolvování zdravotní prohlídky a potvrzení zdravotní karty. "
1. 2. 2014 11:54
0 0
myslím, že Tomáš nám všem právě odpověděl...
1. 2. 2014 11:56
0 0
Je to škoda, ale dalo se to čekat... Drahý výlet!
1. 2. 2014 12:05
0 0
Tak nějak jsem to čekal. Na začátek těžká soutěž
1. 2. 2014 12:32
0 0
drahej možná, ale hlavně zbytečnej, protože není nic, na čem by se dalo stavět před dalším startem, jeden čas na vložce, kde se radikálně měnily podmínky nedává žádný podklady k porovnání/analýze a následnýmu zlepšení/poučení, na další soutěži budou zase začínat od nuly, skoro by se mi chtělo říct, jako Neuville na Monte smajlík
1. 2. 2014 12:35
0 0
Jen s tím že Neuvil už má na soutěžích najeto dost.Tomáš teprve začíná jak se říká "od píky".
1. 2. 2014 13:21
0 0
hux: Nechci se hádat, hlavně ten odst .8.3.2 nemůžu najít,v jaké části to je, zkus dodat písmeno,které část NSŘ se to týká...Děkuji.
Tomáše Pospišilíka je mi líto,tohle mu snad nikdo nepřál... snad škody na autě nebudou velké.
5. 2. 2014 15:22
0 0
hux: Už i vím, proč jsi mi neodpověděl.....citovat mi z předpisů ohledně licencí,platných pro rok 2014, když se bavíme o podniku ,konaném v roce 2013, může skutečně jenom odborník na úrovni....takže se konečně můžeme dohodnout na tom, že účast oněch spolujezdců a spolujezdkyň ve vozech 4x4 na Pražském rallysprintu je proti předpisům 2013 nebo ne???
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!