Marek Felt - eWRC.cz
8. 1. 2006 00:00 − 3231× − 48

Baumschlager vítězem IQ – Jänner Rally 2006

Komentář: Koncem prvního lednového týdne proběhla v okolí Freistadtu úvodní soutěž hned do několika šampionátů

Koncem prvního lednového týdne proběhla v okolí Freistadtu v regionu Mühlviertel úvodní soutěž hned do několika šampionátu. Rakouský závod byl zařazen kupříkladu do Mezinárodního mistrovství České republiky, dále pak do rakouského šampionátu a především do Wintercupu 2006.

Součástí Wintercupu 2006 bude rovněž šumavská soutěž s centrem v Klatovech.

Podmínky ideální pro Baumschlagera
Před soutěží zažila Česká republika i Rakousko sněhovou kalamitu. Po několik dnů usilovně sněžilo a výsledkem byla kompletně sněhová soutěž. Až na několik málo úseků se mohli diváci těšit na pravé zimní podmínky. Přesto se krátce před soutěží oteplilo a teploty mírně nad nulou měnily podmínky průjezd od průjezdu. Posádky s vyššími startovními čísly jezdily již v hlubokých kolejích a mnohdy čekala na posádky prosolená trať.

Tyto podmínky byly ideální pro místního R. Baumschlagera, který startoval s áčkovým Mitsubishi Carisma EVO VIII. Pokud by se však jelo na mokrém povrchu, pak by rakouskému jezdci ztěžoval situaci Štěpán Vojtěch startující s vozem Peugeot 206 WRC. Na startu se objevili Václav Pech, který vyměnil vůz specifikace WRC za vůz Mitsubishi Lancer EVO VIII, dále pak Jani Paasonen startující s netradičním vozem skupiny N Škodou Octavií 4x4. Mezi produkčními vozy patřili dále mezi favority Achim Mörtl s vozem Subaru Impreza STi, Hermann Gassner (Mitsubishi Lancer EVO VIII), ad.

Mezi dvoukolkami se očekával souboj mezi českými mladíky Janem Kopeckým (Škoda Fabia S1600), Pavlem Valouškem (Suzuki Ignis S1600) a slovenským Bérešem (Suzuki Ignis S1600).

Začátek překvapivě pro Blomquista
Soutěž odstartovala čtvrteční super speciálka, která se jela v blízkosti centra soutěže u Freistadtu. Na posádky čekaly dva náročné okruhy s několika stoupáními a klesáními. V dobrém světle se zde ukázali dva severští jezdci. Především jízda Janiho Paasonena s enkovou Octavií udivovala nejednoho diváka. Výsledkem bylo skvělé čtvrté místo, když za svými zády nechal dokonce Vojtěcha (Peugeot 206 WRC). Ještě lépe si však vedl Stig Blomquist, který zvládl trať nejrychleji a druhému Wittmannovi jr.(Mitsubishi Lancer EVO VII) nadělil přes dvě vteřiny. Smolně začali soutěž Odložilík, který se svým Mitsubishi skončil ve sněhové bariéře a musel odstoupit. Nedařilo se ani Tlusťákovi, který se potýkal s problémy převodovky.

Baumschlager se dvěma nejrychlejšími časy posouvá do čela
V úvodu páteční etapy zajel dvakrát nejrychlejší čas Baumschlager a posunul se do čela průběžného pořadí. Naopak švédský jezdec Stig Blomquist se propadl na šesté místo. Slibný začátek zažili rovněž Mörtl (Subaru) a Vojtěch (Peugeot), kterým patřila po čtveřici rychlostních zkoušek druhá, resp. třetí příčka. Na sedmém místě a na osmém místě překvapivě figurovali Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi) a Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO VIII). Bohužel na třetí rychlostní zkoušce musel kvůli technickým problémům odstoupit jeden z favorizovaných jezdců Václav Pech. Na druhé RZ zajel čtvrtý nejrychlejší čas a posunul se na sedmé místo absolutně. Na vině byla elektronika jeho vozu Mitsubishi Lancer EVO VIII.

Problémy Vojtěcha a Paasonena
Na páté RZ skončil mimo trať Jani Paasonen a propadl se z první desítky až na dvacáté místo absolutně. Smůlu měl rovněž Štěpán Vojtěch, který skončil ve sněhové bariéře v následující RZ a propadl se ze třetího na desáté místo. Tím však problémy českých jezdců neskončily. Devátá RZ znamenala problémy pro Semeráda, kterému se uškvařila hadice od turba. S problémy turba se potýkal rovněž Karel Trojan a nejhůře dopadl Marcel Tuček, který musel dokonce po devátém měřeném úseku odstoupit.

V závěru etapy zatáhl vynikající jízdou Blomquist a posunul se nejen na druhé místo absolutně, ale ztráta na vedoucího Baumschlagera se snížila na necelých osm vteřin.

Na třetím místě v první etapě a prvním dílu Winter cupu skončil Achim Mörtl. Nejlepší českou posádkou je po polovině soutěže Štěpán Vojtěch a Michal Ernst. Na vynikajícím sedmém místě figuruje Vojtěch Štajf, kterému patří zároveň třetí místo mezi produkčními vozy. Dvoukolkám zatím kraluje Pavel Valoušek, který svými průjezdy nezklamává žádné diváky a je radost sledovat jeho jízdu plnou smyků. Naopak se nedaří Karlu Trněnému, který je se Škodou Octavií WRC až na 24.místě.

Blomquist odstupuje ze soutěže
Smůla potkala na začátku druhé etapy švédského veterána Stiga Blomquista. Švéd předváděl po celou dobu soutěže obdivuhodný výkon a nenechal zapřít svoji severskou národnost. Jako jeden z mála dokázal po celou dobu soutěže držet krok s Baumschlagerem, přestože disponoval pouze šestou evolucí áčkového Mitsubishi Lancer. Důsledkem odstoupení byla porucha pohonu (kardanová hřídel).

Problémy s převodovkou potkaly v závěru rovněž Octavii Jani Paasonena, kterému se však podařilo soutěž dokončit na výborném devátém místě absolutně.

Vítězem Baumschlager, Votava posledním odstupujícím
Vítězem letošního ročníku se stal Raimund Baumschlager se svým spolujezdcem Bernhardem Ettelem na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII. Na druhého Mörtla získal náskok bezmála dvou minut. Na třetím místě dokončil rakouskou soutěž Hermann Gassner. Čtvrtá příčka patří Štěpánu Vojtěchovi. Na skvělém pátém místě skončil Vojtěch Štajf, kterému zároveň patří třetí místo mezi produkčními vozy. Ve skupině A zvítězil Pavel Valoušek na voze Suzuki Ignis S1600, před Janem Kopeckým a Aaronem Burkartem (Citroën Saxo S1600).

Na závěrečné rychlostní zkoušce odstoupil kvůli technickým problémům Jan Votava s Mitsubishi, který se tak stal posledním odstoupeným jezdcem čtyřiadvacátého ročníku Jänner Rallye.

Dodejme, že ve druhé sobotní soutěži Winter Cupu 2006 zvítězil R.Baumschlager, před Mörtlem a Gassnerem. Nejlepším českým jezdcem byl Josef Semerád s Mitsubishi Lancer EVO VIII, který obsadil páté místo absolutně, když dokázal porazit rovněž Štěpána Vojtěcha, jenž obsadil šestou příčku.

Komentářů celkem: 48
Anonym IP:80.188.45.141
9. 1. 2006 09:4341
0 0
to Huron: Pro mně jel velmi atraktivně s myšákem třebas Trojan! Nesouhlasím, že by to nebylo atraktivní. Záleží taky na tom, kam si stoupneš. Je jasný, že vracáky jsou na sněhu nic moc. Takové rychlé úseky s mírnými zatáčkami, to je to pravé ořechové!!! To se ale musí kousek pěšky mimo divácká místa. Také opravdu obdivuji výkony Kopeckého a Valdy, ale co se ti proboha na jízdě dvoukolek na sněhu líbilo??? To je hrozný pohled, jak se ty předohraby trápí.
9. 1. 2006 11:1542
0 0
Urcite je to o miste kde jsem byl. To souhlasim... Prave proto jsem byl mirne rozlazen.. Byl jsem za mirnym - rekneme skokem -, kde bylo klesani v podobe dlouheho protahleho "S". Cekal jsem tam neco jako naznak rizeneho smiku atd. Valda, Kopecky, Baum... a nekolik dalsich prave predvedli krasnou akci.. Auto se se revem vyritilo, jeden smik, druhej..prach.. Kdezto vetsina micin predvedla to, co jsem psal.. Vrr, bum bunm, vrr.. A prave jsem mel pocit, ze tak to bylo vsude.. Uznavam, jsem zmlsany z dob Kresta, Hrdinka, Vojtechove atd. Snad se to poda.
9. 1. 2006 11:2143
0 0
Nechci delat rychle soudy typu: Rallye stala za houby, fuj. To bych byl hloupej.. Nicmene u me prece jenom prevlada urcite zklamani.. PS: Urcite vice jezdcu jelo pekne, ale vetsina mi prisla tak jako vzdy.. S micinama... Tak jako kdyz se pred dvema lety RZ vyprazdnovala rychlosti blesku...
Anonym IP:62.240.169.113
9. 1. 2006 11:5344
0 0
Na rally jezdím už 25 roků a nikdy to nebyla nuda a ani nebude a absence WRC na tom nic nezmění!!! Zdenda
9. 1. 2006 11:5845
0 0
Tak tomá být.. smajlík Já si zatím nemohu pomoct.. smajlík
Anonym IP:213.29.67.15
9. 1. 2006 18:3046
0 0
Z této reportáže a z mnoha jiných mám dojem že v Rakousku jeli jenom velká auta a S 1600. A naproti neuspěchu K.Trněného hledám jak jeli v jiných třídách.
Anonym IP:86.49.13.103
10. 1. 2006 10:0547
0 0
Pepa Semerad ma preci Evo VII a ne VIII, ne?
Anonym IP:62.141.25.8
10. 1. 2006 18:2648
0 0
Jen chci upresnit, ze Votava nemel technicke problemy, ale poslal auto do lesa par zatacek pred cilem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!