Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 2. 2014 22:21 − 2880× − 7

Juho chce ve Švédsku hlavně spatřit cíl

Juha Hänninen si při své premiéře za volantem stále ještě novotou vonící i20 WRC nedává žádné přehnané cíle.

Na nadcházející Švédské rally si svůj první letošní start odbude Juho Hänninen, který usedne do kokpitu Hyundaie i20 WRC a severská soutěž je pro finského soutěžáka doposud jediným jistým startem, protože letos má v náplni práce převážně testování korejského speciálu. Na to, jaké má Juho plány do nadcházející světové soutěže a jaká je po testech na sněhu i20 WRC se Fina zeptal server wrc.com.

Popiš nám své přípravy na sněhovou soutěž.

Strávil jsem tři dny v autě. Dva dny v prosinci v Rovaniemi ve Finsku a další den jsem absolvoval dnes nedaleko švédského Torsu. Celkem jsem najezdil ke 400 kilometrům.

Na sněhu jsi jezdil s mnoha různými auty. Jak si v porovnání s nimi stojí Hyundai?

Velmi dobře. Dnes jsme viděli, že se lehce řídí a nepřipravil žádná nepříjemná překvapení. Po celou dobu bylo i20 WRC jednoduché kontrolovat a vyvážení bylo dobré. Od minulého testu jsme udělali nějaké úpravy na diferenciálu a na zavěšení a hned od prvních dnešních kilometrů jsem viděl, že změny zafungovaly. Měl jsem velmi dobrý pocit z auta a nebyl důvod snažit se dnes vymyslet nové nastavení. Myslím, že jsme na rally připravení.

Testoval jsi nedaleko od míst, kudy povedou rychlostní zkoušky Švédské rally. Jaké byly poddmínky?

Počasí ve Skandinávii bylo zvláštní, dlouho bylo chladno se spoustou sněhu, ale chybí den, dva vyšších teplot aby sníh natál a vytvořil ledový podklad. Na testu jsme měli sněhu hodně a sněhové bariéry byly dobré, ale povrch se vyčistil až na podklad. Myslím si, že velmi podobné to bude i na samotné rally.

Takže to bude rally náročná na hřebíky v pneumatikách?

Myslím, že jo. Dnes jsem se snažili na stejných pneu ujet co nejvíc, aby jsme věděli co udělají. Zajisté to nebude lehké v sobotu, kde je hodně kilometrů mezi servisy. Pokud budou podmínky jako dnes, tak se hodně brzo pojede po šotolině. Bude to na pneumatiky náročné, ale to bude naštěstí pro všechny stejné. Bude potřeba přemýšlet a snažit se gumy pošetřit.

Jaké máš cíle pro Švédskou rally?

Zajisté je hlavním cílem soutěž dokončit, to je nejlepší způsob jak může každý v týmu získat zkušenosti. Pokud se ptáte na výsledek, bylo by pěkné skončit co nejvýš, ale pořád musíme myslet na to, kde jsme – na začátku celého projektu.

Komentářů celkem: 7
3. 2. 2014 22:481
0 0
Tomu říkám odpovědi profíka - stručné, výstižné a vyznačující zkušenosti, žádné zbytečné PR keci okolo, ale Juho je tímto znám už ze Škody. Tak ať to výjde a i20 ho doveze až do cíle, nejlépe tak v TOP 5.smajlíksmajlíksmajlík
3. 2. 2014 22:592
0 0
Těším se na Juha, Roberta. Mohli by zazářit smajlíksmajlík.Hodně štěstí.
haq
3. 2. 2014 23:263
0 0
Snad toho Juho pojede letos ještě víc než jen Švédsko a Finsko smajlík. Hyundai má moc jezdců...
4. 2. 2014 06:214
0 0
pamatuju jednoho co kdysi měl hubu plnou keců a skutek utek,. Juhovi přeju ať mu vyjde
4. 2. 2014 08:385
0 0
VW bylo taky před rokem na začátku projektu? :-D :-D
4. 2. 2014 09:066
0 0
VW bylo dva roky zpět na začátku projektu ještě s Fábií S2000. Hyundai má taky teď jenom takovou "testovací sezónu" a příští rok chtějí stavět skoro úplně předělané WRCo.
4. 2. 2014 13:297
0 0
... Tam kde byl VW před rokem, tak tam bude Hundai za rok minimálně ... jinak Juhovi přeji co nejlepší výsledek smajlík , aby mu to zajistilo "vstupenku" na další závody, případně spolupráci na další roky. Ale předvést špičkový výkon krátkodobě bude nesmírně složité viz. Meeke loni ...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!