9. 2. 2014 20:47 − 3093× − 0

Sno*Drift Rally – komentář

Zimní soutěž na zasněžených šotolinových cestách není něčím obvyklým jen v Evropě, ale i na americkém kontinentu.

Zimní soutěž na zasněžených šotolinových cestách není něčím obvyklým jen v Evropě, ale i na americkém kontinentu. Jak šampionát USA, tak ten kanadský startuje zimním podnikem. Na rozdíl od evropských jezdců si ale ti američtí musí vystačit s pneumatikami bez hrotů a k sněhovému soutěžení tak přistupovat trochu odlišně. Loňský úvodní díl amerického šampionátu přinesl zajímavý duel mezi Davidem Higginsem za volantem Subaru a pilotem Mitsubishi Antoinem L’Estagem. Z těsného vítězství se nakonec radoval Kanaďan, ale tím jeho výčet úspěchů v rámci Rally America vlastně skončil. Oba borci se na startu Sno*Drift Rally samozřejmě sešli i letos a se svými vozy z loňska jistě chtěli zopakovat tehdejší atraktivní duel.

Boj o domácí titul letos vzdal Ken Block, který vloni až do úplného závěru roku s Fordem Fiesta proháněl pozdějšího šampióna Davida Higginse. I přesto se ale tento rok postaví proti již zmiňované britsko-kanadské dvojici hodně rychlý jezdec ze Spojených států. Na soutěžní tratě se totiž po třech letech vrací někdejší mistr Travis Pastrana. I tentokrát zůstává věrný značce Subaru a stane se týmovým kolegou úřadujícího mistra Higginse. Do bojů ale zasáhne až při druhé rally 100 Acre Wood Rally. Nejlepší vstup do nové sezóny zaznamenal Higgins, ovšem třetí zkouška se mu moc nepovedla a rázem se objevil s půlminutovým odstupem za zády svého hlavního soupeře L’Estage. Kanaďan se ovšem na pátém testu nevyhnul defektu a, když rival se Subaru lépe zvládnul závěr etapy odehrávající se už za tmy, byl rozdíl mezi oběma skoro půl minuty ve prospěch britského pilota.

Ze hry po první noční zkoušce vypadnul jiný jezdec z Evropy, Belgičan David Sterckx. Jeho Subaru z druhého místa mezi produkčními vozy vyřadila porucha elektroniky. Lídrem produkčních aut se po první etapě stal celkově třetí Lauchlin O’Sullivan se Subaru. Pilot Mitsubishi Dillon Van Way zaostával o minutu a půl a velký odstup v sobotu i přes stále dostatečně velký počet ostrých kilometrů už překonat nedokázal. O’Sullivan se tak mohl radovat z celkového bronzu a zároveň vítězství v produkčních autech. Vítězem kategorie dvoukolek se stal Matthew Johnson se Scionem xD a cestu mu k tomu otevřel výletem do sněhu v RZ 4 Andrew Comrie-Picard. V absolutní klasifikaci se loňský atraktivní duel nakonec nekonal. Obhájce vítězství L’Estage sice v sobotu začal nejrychlejším časem, ale pak už svému soupeři nestíhal a musel se smířit s tím, že svůj triumf neobhájí. Úřadující mistr Higgins tedy do nové sezóny vstoupil nejlepším možným způsobem a i nadále samozřejmě platí za největšího favorita na titul.

Pořadí v cíli
1. David Higgins/Craig Drew (GB) Subaru Impreza WRX STI 2:28.30,7
2. Antoine L'Estage/Marshall Clarke (CDN/GB) Mitsubishi Lancer Evo X +2.10,5
3. Lauchlin O'Sullivan/Scott Putnam (USA) Subaru Impreza WRX STI +13.11,6 (1. SP)
4. Dillon Van Way/Andrew Edwards (USA/GB) Subaru Impreza WRX STI +15.35,1 (2. SP)
5. Alexandre Béland/Lyne Murphy (CDN) Subaru Impreza WRX STI +16.15,3
6. Nick Roberts/Rhianon Gelsomino (USA) Subaru Impreza WRX STI +17.28,3 (3. SP)
7. David Sterckx/Karen Jankowski (B/USA) Subaru Impreza WRX STI +29.20,8 (4. SP)
8. Matthew Johnson/Jeremy Wimpey (USA) Scion xD +32.07,9 (1. 2WD)
9. Adam Yeoman/Jordan Schulze (USA) Subaru Impreza WRX STI +41.06,1
10. Troy Miller/Jeremy Miller (USA) Ford Fiesta R2 +41.19,3 (2. 2WD)
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!