20. 2. 2014 19:46 − 4750× − 73

Michala Kosciuszka letos v MS patrně neuvidíme

Michal Kosciuszko loni ukončil své soutěžní starty po domácím Rajdu Polski.

Michal Kosciuszko loni ukončil své soutěžní starty po domácím Rajdu Polski. Důvodem byly následky zranění, které si přivodil v srpnu při Německé Rally. Tehdy si již od začátku druhé etapy stěžoval na velkou bolest zad a hrudníku, do odpolední části pátečního dne už nenastoupil. Později se zjistilo, že má zlomený čtvrtý obratel. Polský soutěžák začal sezónu s Mini Cooperem WRC, v polovině roku přestoupil k Fordu a hned v první soutěži s tímto vozem vyrovnal své maximum z MS, tedy 7. místo.

"Bohužel, po důkladném lékařském vyšetření, kterým jsem prošel začátkem února, nebudou starty v blízké budoucnosti možné. Zlomenina na bázi čtvrtého obratle se ukázala být ve svých důsledcích vážnější a rehabilitace bude trvat déle než se očekávalo. Jsem zklamaný, protože vím, že psychicky jsem připraven soutěžit, ale za volant se vrátit nemohu. Nevylučuji individuální starty, ale to by se konalo po konzultaci s rehabilitačním týmem a spíše v podobě kontroly zdravotního stavu než v boji o výsledek," přiznal smutně osmadvacetiletý jezdec.

"Sezóna 2013 byla nejtěžší v mé kariéře. Když jsme vyměnili auto za Fiestu WRC, sedmé místo na Sardínii bylo slibné a očekávali jsme další dobré výsledky, ale bohužel Německá Rally pohřbila naše šance na dobrý konec roku. I přes zranění a nutnost opustit sezónu se nehodlám vzdát. Jsem si jist, že jsem mohl udělat v budoucnu více kvalitních výsledků," dodal Michal Kosciuszko, který díky sedmi získaným bodům obsadil v MS 2013 19. příčku.

V letošní sezóně plánuje tedy polský jezdec místo soutěží intenzivní rehabilitaci a přípravu na sezónu další. Další důkladné lékařské vyšetření čeká Kosciuszka v červnu.

Komentářů celkem: 73
24. 2. 2014 18:59
0 0
buzekpar: No z toho, že vývoj bezpečnostního prvku najednou probíhá ne evolucí toho, co se doposud vřele doporučovalo a nevřele nařizovalo málem i na trojkolku, ale revolucí, tedy místo pevného komínu za hlavou máme měkké popruhy přes záda ala šráky na mimino se dá dovodit hodně.......
24. 2. 2014 20:50
0 0
...jsem naprosto neutrální, jen je poněkud směšná ta jediná správná "svatá válka", kterou tady ventilujete. Pokud nebudou zveřejněny studie, analýzy, případně následná oponentura, tak je divné se tu hádat s lidma, kteří jsou jen zdrženliví a nechtějí přijmout přístup: jedna paní povídala a tak to musí být...
24. 2. 2014 21:13
0 0
reakcie niektorych mi pripadaju ako: Ja:"obloha je modra" on:"nie nie je", su tu rozumne argumenty, skusenosti jazdcov, mraky zraneni... ale ked niekto napise ze neveri, jednoducho neveri. Skoda pokracovat.
24. 2. 2014 21:48
0 0
Maestro: I když řada lidí včetně mě věří (a "su tu rozumne argumenty, skusenosti jazdcov, mraky zraneni," které mnohému nasvědčují), pořád to nedokazuje, že existuje bůh ;)
24. 2. 2014 21:57
0 0
Novej: Jak píše buzekpar, inovace určitě není znak toho, že něco někdo přiznal vinu. Inovují se i přilby, o jejichž bezpečnosti předpokládám nikdo nepochybuje.

Obecně je to tak, jak taky píše v posledním příspěvku buzekpar; nestavím se na žádnou stranu, akorát nechci vynášet nepodložené soudy. Nějakou víru bych ponechal stranou (pro Maestra). Buď jsou definitivní důkazy, nebo nejsou; to kolik lidí věřím kterým hypotézám, je úplně jedno. Je potřeba pamatovat i na poučku, že korelace neimplikuje kauzalitu.
24. 2. 2014 22:27
0 0
Pořád chcete důkazy, hrajete si se slovíčky, ale ještě nikdo z vás se nezamyslel, nebo nevyslovil nějakou hypotézu, jak to je možné, že se tady, z ničeho nic, objevilo tolik polámaných obratlů, což je bezesporu úraz, který byl ještě donedávna při rally naprosto výjimečný, neřkuli se vůbec nevyskytoval! Kdo mi doloží 5 případů zlomených bederních obratlů za 10 let před nařízením Hansu u nás, má u mě 1000 kč!
24. 2. 2014 22:40
0 0
vrci, proč bych vyslovoval hypotezu, kdyz souhlasim s tou tvoji? Jen ji stejne jako ty nemuzu na 100% dokázat, a tak nemuzu na 100% tvrdit, že je pravdivá.. o nic jinyho mi nejde..
25. 2. 2014 10:42
0 0
Stacilo by zverejnit test HANSu na spodni naraz v sedecce v rally voze a bude po debatach. Nerozumim proc se tak uz davno nestalo a nahrava to dal spekulacim. Test by mel financovat ten kdo to naridil za povinost a ne odpurce. Nejsem pro ani proti ale tohle je vazne na hlavu.
25. 2. 2014 11:11
0 0
Myslím, že tohle je téma, které by se po těch letech diskutování a řešení na fórech, měla posunout na trošku jinou - vyšší úroveň. Lidé, kteří jsou do toho přímo zainteresovaní by měli svou iniciativu zaměřit přímo na ty, kteří s věcí okolo HANS systému mohou něco udělat nebo si minimálně najít čas na vyslechnutí jakýchsi stížností, návrhů a otázek.
25. 2. 2014 18:58
0 0
Trochu se zapomíná na to, že Hans byl původně vyvinut pro Formuli 1, kde se za volantem pololeží. V této pozici (jak jsem si osobně v posledních dvou letech při závodech do vrchu vyzkoušel) s ním žádný problém není - a to bez ohledu na to jak "zahnutý" Hans používáte. Při rally jsem si musel řemínky povoloval aby ho šlo alespoň mít při jízdě na krku.
25. 2. 2014 19:16
0 0
Nechci, aby to vyznělo jako rejpání. Pačes tady popisoval, jakou dlouhou cestu vykonal po našich úřadech-k tomu se měnili i lidi na těch úřadech, takže to měl hodně těžké a složité... a výsledek asi nebyl ospovídající té vynaložené práci. Může sem někdo napsat, jestli zkoušel dotázat přímo FIA? Vlastně možná, že ano, jen se s nimi nebavili, že k tomu slouží národní autorita..., která ovšem komunikovat odmítá, resp, hraje to do vytracena. Tak jsem si odpověděl vlastně nejspíš sám... Když, tak to tady někdo potvrďte. Pak teda nevidím jinou možnost, než se soudit. Podle Mr. Cimbu už pádné důkazy existují-model pro ČELNÍ!!! náraz (v rally autě?). To je myslím ještě pádnější důkaz, než ne tak obvyklý model rány zespodu. No a další důkazy-simulace, modely-pokud by byly nutné- si vyžádá až soud? Nevím, nejsem zběhlý v téhle praxi. Ale, jak píše už někdo dříve, chtělo by to posunout někam výš... Těch zranění je i několik(?) po světě-nevím, jestli je někdo zkoušel kontaktovat a zapojit do problému...
25. 2. 2014 20:43
0 0
Děkuji Ludvíkovi za názor pilota. V podstatě opakuje co jsem napsal několik stran zpět. Mílíne obecné " soudit se" je pěkné. Konkrétně už to je složitější, neřkuli nemožné. § mám zvládnutý teoreticky i prakticky. Tudy cesta nevede.
26. 2. 2014 19:42
0 0
kolik z tech lidi co se zranilo v ceskem rallyesportu(nebo i celkove) melo hans vyroben na miru? nebude spis problem toto? verim ze top jezdci v ms a ti co maji prachy maji odlytky presne na svoje miry a ten zbytek jede par univerzalnich velikosti, nebo jak tu nekdo psal je to v tom ze na to sere pes a odepnou si pasky?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!